הבועה

סיור אל תוך החושך: סודות הפוסיקט נחשפים

קרן JTLV פותחת לראשונה את מבנה הקולוסיאום לציבור הרחב: סיור אוזניות חווייתי של האמנית עלית קרייז ידריך את הקהל בחללים שמספרים את סיפורו של מועדון החשפנות שפעל במקום במשך כעשור

כניסה ראשונה למקום הציגה מציאות שבודדים הכירו במלואה. מועדון הפוסיקט (צילום: שאטרסטוק)
כניסה ראשונה למקום הציגה מציאות שבודדים הכירו במלואה. מועדון הפוסיקט (צילום: שאטרסטוק)
23 בינואר 2020

חצי שנה מאז סגירתו המבורכת של מועדון הפוסיקט וסילוקו מכיכר אתרים, עומד סיור מודרך במקום לחשוף מעט ממה שהתרחש במתחם הקולוסיאום במשך כמעט עשור.

כזכור, בשנים שקדמו לסגירתו של הפוסיקט עמד המועדון במרכזה של מחאה סוערת, בעיקר לאחר שבפשיטת משטרה ב-2016 התגלה כי במקום מתבצעות עבירות של סרסרות ושידול לזנות. כעת הוא נפתח לציבור הרחב לראשונה, במסגרת סיור אוזניות חווייתי שיצרה האמנית עלית קרייז וידריך את הקהל לעבור בין החללים שמספרים את סיפורו של מועדון החשפנות.

מועדון הפוסיקט בכיכר אתרים נסגר!כמה חיכינו להגיד את זה.אבל! לפני החגיגות – הוא נסגר בגלל הסיום התקשרות עם בעלי הנכס,…

פורסם על ידי ‏המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות‏ ב- יום ראשון, 28 ביולי 2019

סגירתו של הפוסיקט התאפשרה לאחר שקרן הנדל"ן JTLV רכשה את הכיכר (ומאז עומדת במרכזו של המאבק נגד התוכנית לבניית מגדלים במקום) וסירבה לאשר את המשך פעילותו של המועדון בשטחה. בהודעה לתקשורת הם מספרים כי "כניסה ראשונה למקום הציגה מציאות שבודדים הכירו במלואה – במבנה הייחודי שתכנן האדריכל זאב רכטר, עתיר קומות ורחב ידיים, הכולל גם קומות תחתונות. לצד חללים פתוחים בחלל המרכזי של המקום, נותרו גם חללים המעידים על הפעילות שהתרחשה בו (בהם גם חדרים אינטימיים הכוללים גם מיטה ומקלחת)".

בחודשים האחרונים העמידה קרן JTLV את מבנה הקולוסיאום לטובת עמותות וארגונים לשינוי חברתי והיא מאפשרת להם לפעול במקום ללא דמי שכירות ובחודשים הקרובים מתוכננת פתיחתו לשלל פעילויות ציבוריות במתכונת הרצה. הרעיון מאחורי הסיורים המודרכים במקום נובע, לדבריהם, מהתפיסה לפיה אסור לשכוח מה קרה בכיכר המרכזית הזאת לאורך זמן רב. הסיורים יערכו לקבוצות של 10 אנשים ומעלה ויעלו 35 שקלים. כל ההכנסות מוקדשות לפעילויות החברתיות במקום.

לתיאום הגעה מראש לסיור: ימי א' וג', 19:00-15:00, יום שישי 13:00-10:00; טלפון: 058-6790574 (וואטסאפ בלבד); מייל: socialspacekikaratarim@gmail.com