מה היה חסר ביפו? בר קוקטיילים במבנה עות'מאני בן 470 שנה. כמובן

ספוליה. צילום: יובל אליאס
ספוליה. צילום: יובל אליאס

נראה שהמקומות החדשים ביפו לא מסתפקים בפחות ממבנים היסטוריים מיוחדים, וכך גם המקרה הפעם: אווירה של אבירים ונסיכות? יש; קוקטיילים ונשנושים עם טוויסט יפני? גם; האם תוכלו לקרוא פרטים נוספים כאן בפנים? בהחלט!

22 בנובמבר 2021

יפו, ובמיוחד יפו העתיקה, רותחת במובן הטוב של המילה. בחודשים האחרונים נפתחו בה מסעדה גלילית, בר אקולוגי, מסעדה יפנית וקומפלקס שכולל מעדנייה והום סטיילינג, ששייך לשפיות שמאחורי "הבית ביפו". ספולייה, בר קוקטיילים חדש, סומך על מבנה עות'מאני עתיק בן כ-470 שנה לספק את האווירה הנכונה.

ספוליה. צילום: יובל אליאס
ספוליה. צילום: יובל אליאס

"ספולייה הוא מונח בלטינית שמגיע מתחום הארכיאולוגיה ומתאר שימוש בחלקי מבנים עתיקים בבנייה מאוחרת יותר", מסבירה נעמי אבנעים, בת זוגו של שי לזרוביץ' שהוא אחד הבעלים יחד עם נאור נסים. לזרוביץ' מגיע מתחום המסעדנות ונסים מתחום הנדל"ן, והקוקטייל בר היפואי הוא הפרויקט הראשון המשותף של השניים.

אבנעים, ילידת איטליה וחובבת בישול, חתומה על התפריט, שבאופן צפוי מחובר ליפו. "אנחנו נמצאים במקום מרכזי ביפו, מול שוק הפשפשים וקרוב לכיכר השעון, וכל חומרי הגלם מגיעים מכאן. הדייג הוא השכן שלנו וירקות אנחנו קונים מהירקן. המאפייה נמצאת גם כן ממול, הכול ומרגיש כמו לצאת מהבית לקניות".

בעיקר דגים נאים. ספולייה (צילום: עידן מלכה)
בעיקר דגים נאים. ספולייה (צילום: עידן מלכה)

התפריט מבוסס על מנות נאות, בעיקר דגים: קרפצ'ו מוסר ים, טרטר טונה אדומה על צזיקי, סביצ'ה על לאבנה, סשימי מוסר ים בגספצ'ו ענבים וטטאקי טונה צרובה ברוטב נאם טוק (57-69 ש"ח). אגף נפרד מיועד לסקאנה, מילה בתרבות היפנית שמתארת מנות קטנות שמוגשות עם אלכוהול, סוג של טאפאס אם תרצו (68-142 ש"ח).

בכל אחת מהן יש רכיבים שמיועדים ליפנולוגים מתקדמים, למשל "סוכריות טמארי" – סלמון, טונה אדומה, מוסר ים וסלמון צרוב ביוזו קושו (רוטב חמוץ חריף), פוריקקה (תבלין מדגים ואצות), פינגר ליים (סוג של פרי הדר), רוטב פונזו (שאין צורך להסביר) וסורל (אין לנו מושג מה זה, ולא שלא בדקנו. מי שיודע שיעדכן).

חסה סלנובה וגבינת בושה. ספולייה (צילום: עידן מלכה)
חסה סלנובה וגבינת בושה. ספולייה (צילום: עידן מלכה)

בקטגוריה נוספת מופיעות מנות מהצומח שגם הן כבר קלאסיקה, שלא לומר לעתים קלישאה: רביולי סלק במילוי גבינות, סלט אנדיב וגבינה כחולה, סלט חסה סלנובה וגבינת בושה וסלט שורשים אסייתי (54-78 ש"ח). בשר אין בתפריט כלל כדי להיצמד למקומיות וגם מתוך רצון להימנע מבניית מדפים במבנה לשימור. "לא רצינו להכניס דברים שיפגעו ביופי של הקירות. זה מה שהוביל אותנו לרדת מבשר ולבחור במנות קרות ובעיקר דגים, ולהגיש אותם בכמה צורות כדי ליצור טעמים מגוונים".

לה פנתאון. ספולייה (צילום: עידן מלכה)
לה פנתאון. ספולייה (צילום: עידן מלכה)

תפריט האלכוהול נשלט ברובו על ידי קוקטיילים שנושאים שמות האמורים לשקף חומרי גלם יוקרתיים, למשל לה פנתאון – ג'ין, מחית תות, פלפל, וורמוט ואקווה פאבה; ועולים לאולימפוס – אפרול, קמפרי, ג'ין, מחית פסיפלורה (58-62 ש"ח). אבנעים אומרת שקהל היעד הוא בעיקר זוגות שמחפשים אווירה רומנטית. "באזור שאנחנו נמצאים יש בעיקר ברים שמיועדים לחברים ולקבוצות. לכן החלטנו לפתוח מקום שונה שיש בו אווירה אינטימית. עד כמה שיפו תתפתח, יש לנו ייחוד שמושך אורחים להגיע ומשאיר טעם של עוד".
ספולייה, יפת 20, יפו, שני-חמישי 18:00-01:00, מוצ"ש 18:00-01:30, שישי סגור (כשר ללא תעודה), להזמנות