"אני מותקף בעיקר על ידי טרולים שזה עיקר העשייה שלהם"

אבי בוסקילה הוא האיש שהצליח להפיח חיים בשלום עכשיו. אנשי השנה של טיים אאוט תל אביב 2017

אבי בוסקילה. צילום: איליה מלניקוב
אבי בוסקילה. צילום: איליה מלניקוב
28 בדצמבר 2017

אבי בוסקילה

מנכ"ל שלום עכשיו, בן 42

זו הייתה שנת ההתאקלמות של אבי בוסקילה בתפקיד מנכ"ל שלום עכשיו, וחבלי הקליטה אינם ניכרים עליו כלל. בוסקילה מודע להיותו אנטיתזה מובהקת לדימוי השגור של שלום עכשיו: מזרחי, רב סרן במיל', שאינו נרתע מעימותים בפאנלים קקופוניים, אבל רק כך מצליח להחדיר רוח חדשה בארגון שעל פי רבים איבד את אונו קצת לאחר רצח רבין.

"מה שהפתיע אותי עם כניסתי לתפקיד היה לגלות שיש ציבור ישראלי קשוב, בעוד שדמיינתי מצב שבו אני אצטרך לחצוב בסלע", הוא מספר. "מנגד, לראשונה בחיי גם חוויתי דה לגיטימציה ונחשפתי לתופעת הטרולים בצורה יוצא דופן. אני מאמין שאני חוטף פחות מאחרים, ואם אני מותקף אז בעיקר על ידי טרולים שזה עיקר העשייה שלהם. מה שמדהים בשיח הזה הוא שאין שום גבולות: האישי והמקצועי הם אחד".

>> לפרויקט המלא

עוד אנשים שעשו לנו את השנה:
זהבה גלאון ושולי מועלם
אהוד ברק
גיא פלג
דורי בן ישראל

אתה זוכר רגע מסוים השנה שגרם לך להבין שוויתרת סופית על הפריבילגיה להיות אהוד?

"ממש בתחילת התפקיד, בבג"צ שהגשנו עוד לפני תקופתי נגד יישוב נתיב האבות בשטחים. התברר שהוקמה שם אנדרטה של חייל ישראלי, גיבור, ובמסגרת העתירה שלנו היו צריכים לפנות את האנדרטה, אף שלא ידענו שהיא קיימת. ההתלהמות והמתקפות האישיות היו ברמה שלא יכולת להאמין שזה מה שיוצא לאנשים מהפה, במיוחד כשהם אומרים את זה למישהו ששירת 15 שנה בצבא".

האם יכול להיות שאי פעם, אולי בתקופתך, שלום עכשיו תטיל ספק ברלוונטיות של פתרון שתי המדינות?

"לא, כי זהו הרעיון היחיד שמונח על השולחן ומאפשר פתרון לסכסוך הישראלי־פלסטיני. אם תבוא מנהיגות אמיצה שתכיר בזה, הוואקום שנוצר בשנים האחרונות ייפתח. כשמנהיגים, כולל שרון ואולמרט, דיברו בקול ברור על פתרון שתי המדינות, הציבור נתן להם את הגב. אני לא רואה פתרון אחר, ולכן אני חושב שהוא יישאר רלוונטי תמיד, עד סיום הסכסוך".