"יש ניסיון לתאר אותנו כעבריינים, אבל אנשים מבינים שאנחנו נרדפים"

ברק כהן הוא רודף הצדק הכי עקבי שיש לנו. אנשי השנה טיים אאוט תל אביב 2017

ברק כהן. צילום: איליה מלניקוב
ברק כהן. צילום: איליה מלניקוב
28 בדצמבר 2017

ברק כהן

פעיל חברתי, בן 40

ברק כהן לא החל את פעילותו במסגרת "באים לבנקאים" השנה (אלא ב־2014), ולמעשה אפילו לא העצים או החריף אותה במהלך 2017. הישגו העיקרי הוא בשימורה האדוק של רדיפת הצדק – הישג בעל חשיבות בלתי מבוטלת – שהרי רדיפת הצדק של כהן היא כבר תמיד חריפה עד מלוא המאמץ, בלתי מתפשרת ולא נחה לרגע. השנה נשלל רישיונו לעיסוק בעריכת דין בפועל, אך כהן המשיך להתעמת עם פוליטיקאים מתחזקים כגון אבי גבאי (במטרה לתקוף את עמדתו בנוגע למבקשי המקלט), לחבור לדורי בן ישראל במאבק נגד פייסבוק ולהילחם בפרקליטות שהרשיעה אותו בהעלבת עובד ציבורי על השיר "רכז מידע".

>> לפרויקט המלא

עוד אנשים שעשו לנו את השנה:
דניאל חקלאי
אהוד ברק
דורי בן ישראל

"האתגר המרכזי השנה היה להיאבק במאמץ לקעקע את הלגיטימציה הפוליטית שלי ושל החברים שלי", אומר כהן. "זה מאמץ לתאר אותנו כעבריינים, ולא כמי שמקיימים פעילות פוליטית שמבקר את השלטון. אבל אנחנו הצלחנו. בסופו של דבר, לפי הפידבק שאנחנו מקבלים ברחוב, אנשים מבינים שאנחנו נרדפים על ידי השלטון שמנסה להשתיק אותנו". במבט לשנה הבאה, מי היריבים הגדולים ביותר שלכם?

"מבחינתי, פוליטיקאים כמו דוד ביטן ודוד אמסלם הם ביטוי לרפיסות המחוקקים ממפלגת השלטון, והם יריבים שנחלשו, כי המנהיג שלהם ככל הנראה הולך לסיים את תפקידו הפוליטי. אבי גבאי, מבחינת תוכן פוליטי, לא שונה לא מלפיד ולא מנתניהו. הם כולם פועלים לפי משב הרוח. לכן היריבים האידיאולוגיים הברורים ביותר הם הבית היהודי, שרוצים להנהיג במרחב הזה משפט שמנציח יתרון גזעי של עם מסוים".