תפסו אותם ומהר, כי האמנים האלה מסומנים להצלחה בינלאומית

מאסוק. צילום: יח"צ חשיפה בינלאומית
מאסוק. צילום: יח"צ חשיפה בינלאומית

פסטיבל חשיפה בינלאומית מציג כמות מרשימה של אומנים ישראלים בפני אנשי תעשיית המוזיקה העולמית, אבל אנחנו רוצים לדעת מי הולך להפוך לנגה ארז הבאה, אז ביקשנו מחברי הועדה שהרכיבה את מופעי הפסטיבל לסמן כמה מהאמנים שהם הכי מצפים לראות ומאמינים בהם

עמרי סמדר

2022 היתה שנה טובה לעמרי סמדר, עם הופעת בכורה  לפני פולו & פאן בפארק הלאומי, מופעי סולד אאוט בבארבי, במה ראשית באינדינגב, מופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר, מוזיקה שיצאה בלייבלים בינלאומיים בצרפת וגרמניה, טראקים שמתנגנים בכל פינה בגלובוס ולהיט שהפך להמנון של פסטיבל ברנינג מן. זה בהחלט הזמן לפרוץ.

דבר האומן: "זו הפעם הראשונה שלי בפסטיבל ואני מצפה ליצור קשרים חדשים עם אנשים מעבר לים. מקווה שהמוזיקה שלי תזיז משהו ברגליים ובלב של מי שיגיע להופעה בחשיפה".

אגת

המוזיקאית הישראלית הוציאה בחודש מרץ את אלבום האינדסטריאל היפ הופ שלה, "With The Incrowd", בהפקתו של גל עובד, עם פיצ׳רים של אמנים בינלאומיים כמו Pink Siifu או Zeloopers לצד אמנים מקומיים. המוזיקה מעוצבת ובלתי מתפשרת וההופעה שורפת הנחות ישנות בעזרת פרפורמנס מרשים על במה. בנוסף להופעות בישראל, בשנים האחרונות אגת מבססת את עצמה כאמנית בין לאומית עם הופעות מרובות בפסטיבלים ומועדונים באירופה. במסגרת חשיפה בינלאומית, היא הצליחה בעבר להרשים כמה בכירים בגזרה הבינלאומית ולהגיע בין השאר לפסטיבל לאבה דבה בלטביה.

דבר האמנית: "אני מקווה לייצר בפסטיבל קשרים עם אנשי תעשיה שיהיו מעוניינים לעבוד יחד, בין אם לטווח הקצר עם בוקינג לפסטיבלים/אירועים שיוכלו להתווסף להופעות שלי ב-2023, וגם ליצירת קשרים ארוכי טווח שיוכלו להיות רלוונטים לאורך זמן. כל מה שיגרום לכמה שיותר אנשים בעולם לשמוע את מה שאני עושה ולרצות לבוא לעשות איתנו בלאגן בלייב (כמה שיותר פעמים בשבוע כמה שיותר פעמים בשנה)".

BALDA

הראפר Goosh Dan והמפיק איתמר לוי הם צמד היפ הופ מודרני שיוצר היפהופ/סול/אלטרנטיב המשלב ביטים אלקטרוניים ומוזיקה חיה. הסאונד אמריקאי, החוצפה ישראלית, והרצון הוא לשבור תבניות ההיפהופ הקלאסיות באמצעות שימוש באסתטיקה שונה, וסאונדים שלא נפוצים בעולם הזה.

דבר האומן (איתמר לוי): "מאז צאת האלבום אנחנו מופיעים ברחבי הארץ' כרגע לקראת הוצאת סינגל חדש ועובדים על האלבום הבא. בפסטיבל נגיע מכוונים ליצור קשרים עם אנשי מפתח שיוכלו לעזור לנו להפיץ את עצמינו מעבר לים עם האלבום שיצא, ועם החומרים החדשים שעתידים לצאת ממש בקרוב באמצאות בוקינג בפסטיבלים, ווניוז ויחץ במקומות הרלווונטים. המטרה היא בעיקר להתכוונן על אנגליה וארה"ב, ולהיכנס לסצנת ההיפהופ המודרני שתופס תאוצה ברחבי העולם".

MASOK

למי שלא הספיק להכיר, מסוק הם מפלצת ניאו-סול ארבע ראשית מתל אביב: ג׳ני פנקין (שירה/כתיבה/הלחנה), נומוק (נעם חבקין, הפקה/הלחנה/עיבוד), טל כוכבי (תופים וסימפולים) ועמרי שני (בס לסוגיו). ביחד הם הוציאו בשנים האחרונות אלבום ואי.פי אלקטרוני תחת הלייבל האהוב רו טייפס, ועומדים לשחרר אלבום נוסף בחורף הקרוב. מבלדות עם מכונת תופים וסינת׳ חלומות ועד שירים קצביים עם גרוב חי ובועט, לצד ערימה שמנה של קולות, הגיע הזמן לעלות על המסוק.

דבר האומנית (ג'ני פנקין): "אנחנו רוצים להופיע ביפן, גרמניה ואל.איי (שם קהל היעד), טורים, פסטיבלים וכו'. חוץ מזה, נשמח שיחתימו אותנו בלייבל בחו״ל".

QUEENTA ENSEMBLE

סופר גרופ חדש של מוזיקאיות ג׳אז מהמובילות בישראל. ההרכב, בהובלתה של חן לוי, נולד מתוך פסטיבל הג'אז הנשי Queenta Woman Jazz Festival. ערבוב עולמות מוזיקליים שונים הנותנים להרכב את הסאונד ייחודי שלו. ההרכב שם במרכז את העיסוק בטקסט, קידוש המילה והרגש המשתמע מתוכה. ההרכב כולל נשים בלבד, עניין שאינו מובן מאליו, והמוזיקה הנובעת מתוך הבנה זו מספרת סיפור מיוחד וחדש.

דבר האמנית (חן לוי): "יש לי אמונה מאוד גדולה בהרכב הזה שהתקשורת והחיבור בו יוצאות דופן ומשפיעות באופן ישיר על המוזיקה. אני חושבת שזה רק טבעי לנו להופיע בחו״ל ולכן זה מאוד משמח שאנחנו מופיעות השנה בחשיפה. אנחנו נביא את עצמנו – את החיבור, ההקשבה, הפתיחות והכבוד למוזיקה ולנגינה יחד".

TAPASH

אמן דרוזי שהקים בעבר את להקת המטאל Pufferfish עם ניר הורוביץ, וכיום יוצר היפ הופ אלטרנטיבי בערבית ובאנגלית עם השפעות של רוק ומטאל, עם מילים שעוסקות לרוב באלימות, תאוות בצע, סחר בנשק, בדידות וביקורת עצמית וסביבתית. יחד עם הורוביץ, סקיפי על התופים וספייסקיד על הסינת' והמחשב, השלושה יוצרים מופע בועט ואנרגטי במיוחד.

דבר היוצר (אייל טאפש): "אנחנו רוצים לראות כמה רחוק אפשר להגיע עם הפרויקט. מטרתי הצנועה היא להתפרנס ממוזיקה, ובתכלס, לעשות מוזיקה שתהיה רפרנס לאחרים למשהו fresh. אני גם חולם להביא הוק בערבית שכל העולם יוכל לשיר. ארצה להשיג מהפסטיבל בעיקר הופעות בחו"ל, אולי גם כיוון לאיזשהו לייבל. אבל בעיקר באלי לצאת עם הפרוייקט מהארץ".

פסטיבל חשיפה בינלאומית יתקיים החל ממחר (22.11) ועד לשבוע הבא (27.11) ברחבי תל אביב וירושלים. לפרטים מלאים, רשימת הופעות וכרטיסים, במידה וצריך (כי חלק מההופעות חינם. נצלו את זה)