פרדוקס "נינג'ה ישראל": איך לעזאזל הפרומואים כאלה טובים?

הפרומואים של "נינג'ה ישראל" חושפים את ערוותה החנוטה בלייקרה: אין שום סיבה לצפות בתכנית המלאה

"נינג'ה ישראל". איף, שימו חולצה
"נינג'ה ישראל". איף, שימו חולצה
20 באוגוסט 2019

בחודשים האחרונים מתרחשת אנומליה על מסכי הפריים טיים בישראל. לא מדובר בתחזיות מזג האוויר, שמוטב שהיו מבשרות במילים פשוטות שסוף העולם הגיע, אלא בתשדירי הפרומו של "נינג'ה ישראל". מתברר שעדיין יש קוסמים בטלוויזיה.

הנה תקציר כל הפרקים: מתמודדים בכושר שיא מנסים לעבור מסלול מכשולים עם שמות של תקופה רעה בחיים – גשר הלב השבור, בר הקופים, עוד משהו עם סנאים ומתקן עם עניבות. ברקע מלרלרים אסי עזר ורותם סלע, מהעבר השני מפרשנים רותם ישראל וניב רסקין ומצד שלישי מריע הקהל (גם כשמפסידים).

כמו שאפשר להבין, המאפיין הייחודי של "נינג'ה ישראל" ומה שגורם לה להתבלט מעל מתחרותיה בז'אנר הוא שכל הפרקים נראים אותו דבר. גם הדקות בכל תוכנית הן שעתוק אחת של השנייה, עם שינויים קטנים פה ושם. התוכנית מצליחה פה בטירוף כי זה בדיוק מה שצריך הישראלי הממוצע בשעה תשע בערב, במיוחד אם הוא החליט לצרוך את מסת החדשות (והתחזית!) שלפני ואז המוח באמת נטרק סופית: אין שום צורך לעקוב אחרי מה שקורה, לא נורא אם נרדמתם באמצע, לא תרגישו אם יחליפו פתאום לפרק הקודם.

אבל כל זה לא מסביר את מה שקורה בחדר הכי חשוב במערכת קשת: עריכת הפרומואים. אם יורשה לי לצטט את האותיות הגדולות בראש העמוד, איך לעזאזל הם כאלה טובים? הפרומואים של "נינג'ה ישראל" הם ללא ספק הדבר הכי מוצלח שקורה על המסך בהפסקת הפרסומות. דרמה, מתח, הלם, קליף האנגרים אמיתיים לגמרי ובערימות שיוצרים תשוקה חדשה ובלתי מרוסנת לגלות כאן ועכשיו: מה הייתה הטעות של קונסטנטין?!

נינג'ה

תכירו את הקפיץ האנושי! כזה מסלול עדיין לא ראיתם בנינג'ה ישראל ???? הערב מיד אחרי החדשות, קשת 12

פורסם על ידי ‏נינג'ה ישראל‏ ב- יום שני, 12 באוגוסט 2019

 

אפשר לנסות לפרק אותם לגורמים – שוט על הפנים המשתאות של אסי ורותם, ההוא "לא מאמין איזו טעות", זאתי מתאבלת, הלמות תופים ברקע – אבל התשובה לא מסתתרת שם. היא גם לא נמצאת בידיעה הכללית ש"פרומואים תמיד מטעים". לא, התשובה חייבת להיות טובה מזה.

מעבר זריז על כותרות הפרומואים מגלה את "שובו של ילד הפלא", "הטעות של קונסטנטין" (בעיניי עדיין הלהיט הכי גדול), "הקפיץ האנושי" ו"הנין של מנחם בגין". כמה מהם תקפו אותי בלייב, כשהחלטתי משום מה לצפות ב"מאסטר שף" בזמן אמת. איך אפשר לחזור לבהות במשימת הביסקוויטים בלי לגלות מיד אם החנון של המדינה יהפוך לנינג'ה?

בעצם, בלי להתכוון, הפרומואים חושפים את ערוותה החנוטה בלייקרה של "נינג'ה ישראל": אין שום סיבה לצפות בתוכנית המלאה. שלא כמו בפרומואים לתוכניות עם תוכן אמיתי, מקובצים שם הרגעים המעניינים היחידים בה, מהודקים לכדי פחות מדקה שחסר בה רק הסוף. המתח הטראשי המשובח שנבנה בהם מפתה אותנו להדליק את הטלוויזיה בשעה הייעודה, אבל הוא מתפוגג ומשאיר טעם של רמייה על הלשון בכל פעם מחדש. חלאס, הם תמיד נופלים בבריכה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"