ר"ג כמרקחה: רושפלד הביא לעיר דליקטסים, והחרדים כועסים

מתי בתל אביב? שף יונתן רושפלד (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של קולינריק)
מתי בתל אביב? שף יונתן רושפלד (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של קולינריק)

ביקרנו ב"קולינריק", המעדניה החדשה שנפתחה אצל שכנתנו ממזרח ויש לנו גם 5 המלצות למבקרים בה. המקום לא כשר ופתוח בשבת - והביקורות לא איחרו לבוא. אנחנו מפרגנים ומתגעגעים לרושפלד פה בעיר

9 בינואר 2022

אחרי שהבנו שיש עניין במקומות הכי טובים לאכול ולשתות בגבעתיים, קבלו חדשות קולינריות די מסעירות מרמת גן. בעיר שכמעט שום דבר לא קורה בה, ובמיוחד בשבת (תכף נסביר), מתמקם לו השף יונתן רושפלד במעדניית בוטיק חדשה ונוצצת.

קולינריק רמת גן
קולינריק רמת גן

רשת המעדניות קולינריק מחזיקה בסניפים בחיפה ובקרית אונו. הסניף החדש שממוקם ברחוב ביאליק, צמוד לבית העירייה ולכיכר רמב"ם (כיכר אורדע למי שמכיר), מוגדר כסופר-מעדנייה ומתגאה ברושפלד כשף ופרזנטור. מבחינת תוכן ומוצרים, המקום מזכיר סניף של טיב טעם ויש בו הכול מהכול: דלפק גבינות ונקניקים (כולל חזיר) מהארץ ומחו"ל, ירקות ופירות, קצבייה ומוצרי חלב, פשטידות מצוננות ועוגות, טואלטיקה, משקאות קלים וחריפים ועוד.

שוב אוכל של רושפלד. קולינריק
שוב אוכל של רושפלד. קולינריק

אלא שניכר שמישהו עשה מאחורי הקלעים עבודת אוצרות והביא הרינג ומטיאס מרוסיה ומנורבגיה ותבלינים מעניינים (פפריקה פימנטון, מלח יוד לתיבול בשר). במקפיא תמצאו עוף אורגני ממשק מלמד, נקניקיות מחוות צוק ובשרים של קשת קצבים (מי שעוקב אחרי רושפלד באינסטה כבר ראה את הפירגון). אנחנו נמשכנו מטבע הדברים לדלפק האוכל המוכן – סלטים, מנות בשר ודגים בסגנונות שונים, שניצלים טריים וזהובים, רוטיסרי ועוד. טעמנו ובדקנו ולהלן חמש המלצות.

  1. סלט ביצים – נכון שזו מנה שאינה דורשת מאמץ אבל כשמישהו אחר מכין היא הרבה יותר טובה (7.5 ש"ח ל-100 גרם). מומלץ להצטייד בלחם בבגט כוסמין או לחם שיפון רוסי מתוצרת מאפיית Kvartet.
  2. עלי גפן ממולאים בשר ואורז, אין צורך להסביר (7.90 ש"ח ל-100 גרם).
  3. שרימפס ברוטב שמנת – שרימפס מקולפים (עם זנב) ברוטב על בסיס שמנת מתוקה ושמיר. ניסינו להבין אם מדובר ברוטב לפסטה שצריך לחמם אך המוכר האדיב לא הצליח להסביר. לא הצלחנו להתאפק עד הבית ולכן אכלנו קר וניגבנו בלחם (12.90 ש"ח ל-100 גרם).
  4. סלמון בעישון חם עם חרדל ודבש, פרוסות דג ברוטב מתובל בעלי מרווה (12.90 ש"ח ל-100 גרם).
  5. קציצות עוף לילדים עם אפונה ברוטב עגבניות, במרקם אוורירי וטעם שגם מבוגרים אוהבים (7.90 ש"ח ל-100 גרם).

כנראה שההימור של קולינריק צלח כי בסוף השבוע הראשון לפתיחה הסניף היה מפורק. ברמת גן זהו מחזה נדיר שכן רוב בתי העסק בעיר סגורים בשבת. מסיבה זו המעדנייה החדשה כבר מעוררת תרעומת, וגורמים חרדים ודתיים דורשים את סגירתה בשבת והוצאת המוצרים הלא כשרים. ואנחנו רק נפנה מכאן שאלה לרושפלד: למה לא בתל אביב? העיר מתגעגעת אליך וזה בדיוק מה שחסר לה, בקטע טוב כמובן.
קולינריק, ביאליק 39, רמת גן, 03-6227456, ראשון-חמישי 8:00-21:00, שישי 7:00-19:00, שבת 9:00-20:00