דני ויעל, אין לכם שמץ של מושג: ניתחנו איזה זוג מחתונמי הולך לשרוד

הזוג הכי גרוע בתכנית ביי פאר. דני ויעל. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
הזוג הכי גרוע בתכנית ביי פאר. דני ויעל. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

בחתונמי החליטו לדחוף לנו פרק לקט חסר כל משמעות בו דני ויעל מנתחים את מצבם הנוכחי של הזוגות מבלי להגיד דבר. אז החלטנו לקחת את המושכות לידיים שלנו ולברר מה באמת הסיכויים שלכל זוג יש לשרוד ומה הדברים שהפסיכולוגים מפחדים להגיד

5 ביולי 2022

הפרק ששודר אמש ב"חתונה ממבט ראשון" הוא לא בדיוק פרק, אלא שתי רצועות בונוס ל-DVD הלא קיים של העונה שאיכשהו שודרו בטלוויזיה. ב"פרק" מספרים לנו דני ויעל דברים שכבר ידענו על הזוגות, משלבים קטעי קליפים (רובם מהפרקים ששודרו בשבועיים האחרונים, משום מה) ומציעים בערך את אותו הניתוח שהציעו לפני שנייה וחצי במפגש הזוגות. אם כל זה נשמע לרגע מעניין, הם צירפו גם את הפרק הכי גרוע בתולדות "סליחה על השאלה", בו הפסיכולוגים שולפים שאלות נוקבות על אחורי הקלעים, וההפקה ועונים עליהם את התשובה הצפויה ביותר בחיוך מעושה. אז בשונה מהפקת התוכנית, בפרק הסיכום-לקראת-סיום שלנו ננסה להוסיף משהו קטן אקסטרה שלא קיבלתם עד כה בפרקים הקודמים – קבלו את דירוג הזוגות של חתונמי 2022, מסודרים מהיציב ביותר להכי פחות.

6. קטיה וליאור

מה הבעיה לפי דני ויעל: הכל קורה מהר מדי, אינטנסיבי מדי ועם מעט מדי בעיות. כשהפסיכולוגים אומרים "חלק גם לא האמינו לזה", קשה שלא לתהות אם החלק הזה הוא בעצם שניהם.
מה הם לא ציינו: שזוג שפשוט מסתדר סבבה זה די משעמם. זה חלילה לא בעיה בשביל קטיאור (©), אבל זו בעיה קשה עבור האנשים שמצלמים אותם לטלוויזיה. אולי זה העונש הקארמתי של ההפקה על כל מה שלכאורה עוללו שם לזוגות בעונות קודמות, או על השידוך המשוקץ (סליחה, "התאמה") בין ליעד ולימור. הדבר הכי קרוב לדרמה שהצליחו לגרד מהם כל העונה זה הקרייסס של קטיה לפני מפגש הזוגות, ואנחנו מתחילים לחשוד שגם הוא היה טריק שהם עשו להפקה כדי שלא יגידו שלא היו להם קונפליקטים.

שיחות מרתקות, אין ספק. קטיה וליאור. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
שיחות מרתקות, אין ספק. קטיה וליאור. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למה הדבר דומה: פוסט "10 דברים שלמדתי מהשתתפות בתוכנית שידוכים" בלינקדאין.
מה היה קורה בחוץ: הם כנראה היו מחכים יותר מחודש כדי לעבור לגור ביחד. אבל לא הרבה יותר.
יסיימו יחד? הם כנראה נמצאים בטעימות לחתונה האמיתית ברגע זה ממש. 

5. גיא ומתן

מה הבעיה לפי דני ויעל: הם מתקדמים כמו "זוג רגיל" שלוקח את הזמן שלו ולא קופץ מיד למים.
מה הם לא ציינו: ש"זוג רגיל" לא נאלץ לדבר על הרגשות שלו כל עשר דקות עם "יועצים". האם הדרמה בקשר הזה באמת דרמטית כמו שהיא נראית, או שבלי המחויבות בקליניקה הם פשוט היו מחכים כמה דייטים עד שהם מתחילים מגע ובונים תקשורת בריאה? או שאולי במציאות מתן פשוט היה אומר "מיציתי" וחותך? בשונה מזוגות אחרים שנדון בהם בהמשך, במקרה הזה ברור שיש חיבור ומשיכה מסוימת, גם אם מכסות אותם אלף שכבות של חוסר ביטחון משני הצדדים.

בחיים האמיתיים התמונה הזו היתה מתפוגגת. גיא ומתן. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
בחיים האמיתיים התמונה הזו היתה מתפוגגת. גיא ומתן. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למה הדבר דומה: רום-קום קצת מטרחן בדירוג PG13.
מה היה קורה בחוץ: טכנית, כבר קרה וגיא אמר לא.
יסיימו יחד? כנראה שכן. מחזיקים אצבעות.

4. מאי ומשה

מה הבעיה לפי דני ויעל: הם אנשים מאוד שונים – מאי מאוד רגישה, משה אוהב להיות צודק והתוצאה היא בעיות. הם קוראים לזה "דרמת הקרבה והמרחק בזמן משבר", כדי שאנשים עם רגשי נחיתות יוכלו להגיד "אני רואה את התוכנית כי היא ניסוי פסיכולוגי מרתק".
מה הם לא ציינו: שללכת לצימר כדי לעשות אמממ… "התקרבות", זאת דרך לא רעה בכלל להתמודד עם מריבות וכעסים. כאילו, תחשבו על זה רגע – הנסיעה למיני-חופשה אחרי המריבה הכי קשוחה שלהם היא זו שעזרה להם לעבור ממצב תקיפה בחזרה לחיבה וקלילות. התוכנית כמעט לא נוגעת במיניות, וזאת אחת הבעיות הגדולות שלה – כי זה חלק מהותי מקשר רומנטי בוגר ממוצע. מדובר באנשים מבוגרים שנאלצים לדבר במונחים כמו "מגע" או "אינטימיות", אבל נו, זה עדיף על עוד דיון במשמעות המונח "לאבי דאבי".

אולי תנסו לאבי דאבי באבו דאבי. מאי ומשה, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
אולי תנסו לאבי דאבי באבו דאבי. מאי ומשה, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למה הדבר דומה: למתח האינסופי של אייל שני ואהרוני בפאנל מאסטר שף. רבים, מגלגלים עיניים, לא מסכימים – אבל בסוף יש שם אהבה. לפחות קצת.
מה היה קורה בחוץ: לא היו שורדים את הדרמה ביפו, ובצדק.
יסיימו ביחד: כן. כנראה שזה לא יסתיים בחתונה אמיתית, אבל יהיו להם כמה חודשים נחמדים.

3. בן ומעיין

מה הבעיה לפי דני ויעל: מעיין בקטע מדי ובן נלחץ מזה. זאת ועוד, מסתבר ש"קשה לו להביא לידה התלבטויות ופחדים". רגע, ולחפור לה שהוא מפחד לאכזב אותה, את משפחתה, את התוכנית, את מוסד הנישואין וכנראה גם אנשים רנדומליים ברחוב זה לא "להביא פחדים"? עוד משפט מחץ – "הוא יתגעגע אליה אם היא לא תדרוש ממנו להתגעגע אליה". וואו.
מה לא נאמר: שלהגיד "היא לא הטייפקאסט שלי" במקום "טייפ שלי" זה מביך ברמות של להגיד "פריק קונטרול". זה גם לא סבבה לגרום למישהי להרגיש רע על הגוף שלה בכל הזדמנות, אבל על זה כבר התעצבנו קודם. בכל זאת, לקט.

יש סיבה שהפאן במרכאות. מעיין ובן, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
יש סיבה שהפאן במרכאות. מעיין ובן, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למה הדבר דומה: לשיר "מה אתה רוצה" של אלה לי להב, ספציפית "איך אתה אוהב שקשה כזה / מכבה מה שבער / בי / לוקח לי ת׳ברבי". בן, קבל חיקוי שלך:
מה היה קורה בחוץ: 50 גוונים של גווסטינג.
יסיימו ביחד: כן, אבל ייפרדו אחרי חודשיים גג. 

2. עידית ורפאל

מה הבעיה לפי דני ויעל: שעידית לא אוהבת את עוגיות הטחינה. האם זה בגלל שהיא צינית מדי? האם היא כבר לא זוכרת איך להיות רומנטית? אולי היא בכלל הפנימה תפקידי מגדר והיא לא יודעת איך להכיל גבר שאופה? לא, באמת, הדיון בעוגיות הטחינה עדיין איתנו. לפעמים עוגייה היא רק עוגייה!
מה לא נאמר: נו, אתם יודעים. הם לא נוגעים, אין קליק, אין ניצוץ, זה לא קורה, זה לא זז. הצורך הכפייתי של רפאל לדבר על "החברות" בתוך קשרים זוגיים הוא עדות כואבת לכך – הם פרטנרים נהדרים לשיחת חולין או אפילו להורות משותפות, אבל בשלב הזה יש להם פחות מתח מיני ורומנטי מאשר למשה ולכלב ריי.

כן, אבל איך היו עוגיות הטחינה? עידית ורפאל ב"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
כן, אבל איך היו עוגיות הטחינה? עידית ורפאל ב"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למה הדבר דומה: לעוגיית טחינה שמחלטרת כתחתית לקפה.
מה היה קורה בחוץ: רפאל היה כותב לעידית מזל טוב בפייסבוק כל שנה, היא לא בדיוק זוכרת מאיפה הם מכירים אז היא מגיבה לו בסמיילי שמחזיק לב.
יסיימו ביחד: יש סיכוי שכן, מכוח האינרציה. משם יש רק שתי אפשרויות – פרידה אחרי דייט אחרון וזהו או התאהבות דרמטית פתאומית, חתונה, ילדים ונישואין יציבים עד שהמוות יפריד ביניהם. 

1. ליעד ולימור

מה הבעיה לפי דני ויעל: שהם עדיין בתוכנית בכלל. חוסר תקשורת ונטישות ושקרים ודחיות ומריבות וקפיצות מסירה באמצע סיישל ועוד ועוד.
מה לא נאמר: שהתאמה כל כך לא מתאימה היא תעודת עניות לפורמט? טוב, זה אולי קצת קשוח, כי כל ידיד או חברה תמימה היו יכולים לנסות ולעשות את השידוך הזה. אבל "הייעוץ" שהתוכנית מציעה לא בדיוק מספק להם פתרונות מעבר ללהגיד אחד לשני את מה שמרגישים, ובמקרה הזה התחושה היא שזה רק מלבה את האש במקום להגיד את האמת – אתם לא צריכים להישאר ביחד. חלאס, שחררו אתכם ואותנו מהעונש הזה.

לא היה צריך לקרות. ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
לא היה צריך לקרות. ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למה הדבר דומה: להתחלה של סדרת טרו קריים על השידוך הטלוויזיוני שהסתיים ברצח והתאבדות.
מה היה קורה בחוץ: ישיבה לא מאוד נעימה בבר ואז שנה-שנתיים של התעלמות הדדית אחד מהשני ברחוב.
יסיימו ביחד: פחחחחח.

לקריאת כל הריקאפים של "חתונה ממבט ראשון"