תגידו להתראות לפיתה של תומר תומס – ושלום להמבורגר

פרידה עצובה. תומר תומס בפיתה (צילום: דוד מויאל)
פרידה עצובה. תומר תומס בפיתה (צילום: דוד מויאל)

עבודות הבינוי ביפו הקשו על תומר תומס, אושיית פיד הבשר באינסטגרם, ואילצו אותו לשנות כיוון. כעת הפיתייה משנה את צורתה להמבורגרייה כשרה, אבל מבלי לאבד את הייחוד הנודע. "אמרתי די. אני הופך את המקום להמבורגרייה שתייצר דיבור חזק כמו שאני יודע"

25 ביולי 2022

רגע אחד של שקט אין בעיר הזו ובמקומות האוכל שלה. בקושי שבוע חלף מאז פרסמנו את המנות הטעימות ביותר בפיתה לשנת 2022, ושם אחד משמעותי מאוד נגרע מהרשימה – של תומר תומס. בקרוב הפיתה תיעלם ואת מקומה יתפוס – שימו לב – המבורגר. בשינוי מאשים תומס את עיריית תל אביב. "הרסו לי את העסק. שליחים ועוברי אורח לא יכולים להגיע", הוא קובל על עבודות הבינוי ביפו, שחוסמות את צירי הגישה לעסק שלו – הנמצא בקצה הדרום-מערבי של פלורנטין. "בגלל השיפוצים ברחוב אני לא מצליח לכסות את ההוצאות. יש לי טרקטורים מטר מהדלת והעירייה לא נותנת אפילו הנחה בארנונה. הורגים את המתחם. אני מרוויח טוב כי יש לי עוד עסקים, אבל כשהבנתי שכל חודש אני צריך להוציא 20-30 אלף ש"ח מהכיס אמרתי די. אני הופך את המקום להמבורגריה שתייצר דיבור חזק כמו שאני יודע".

המהפך במזללת תומר תומס בפיתה קורה לאחר פחות מחצי שנת פעילות. כשאושיית האינסטגרם ("יש לי מיליון וחצי עוקבים. אני אולי לא השף הכי טוב אך אני בטוח הכי נעקב") פתח את המקום היו מי שהטילו ספק במעבר מהמדיה החברתית למציאות. סיגרים שננעצים בפיתה, מנות מיוחדות מתבשילי מוח וטחול בפיתה, וכמובן, התמונה שבלוגו, יצרו הייפ שפודיז נוטים להתרחק ממנו. אלא שמבחן המציאות הניב תוצאה שונה וספקנים נאלצו לאכול את הכובע. "הקבב היה פשוט ומדויק, בלי תיבול מוגזם, עם צריבה מדויקת שהשאירה את מרכזו כמעט חי, מה שנתן לו טעם מורכב שהתמקד באיכות הבשר ולא במסביב. נתח הקצבים, רצועות ארוכות ועסיסיות במיוחד, היה מרהיב. טעם עז ופיקנטי שספג מהגריל כל מה שיכל ונתן בחזרה באהבה רבה. גם איתו התיבול היה עדין, מתוחכם מבלי להתחכם, והתוצאה היתה פצצת טעם שהצליחה לחצות את הגבול לעבר האומאמי", כתב מבקר אוכל הרחוב שלנו.

כבר לא שף בפיתה (צילום תומר תומס)
כבר לא שף בפיתה (צילום תומר תומס)

וכך, מכורח המציאות, מפנה הפיתה את מקומה להמבורגריה. "אני איש בשר והבנתי שאשאר בתחום", מסביר תומס את הבחירה. "בדקתי איזו מנה בשרית נשלחת בכמות הגדולה ביותר במשלוחים והתשובה בכל העולם היא המבורגר". כדי לבדל את המקום מהמבורגריות אחרות ומסיבה אישית המקום יהיה כשר. "אני הולך לתת את מה שאני יודע בהמבורגר – סוג נתחים שונה, קציצות מיוחדות ומטבל שפיתחתי במשך שנה. ברגע שהקציצה יורדת מהפלנצ'ה היא נטבלת ברוטב שמייצר איכות אחרת". רשימת הטופינגז כשרה גם כן וכוללת בין היתר גבינת צ'דר צמחונית, אסאדו מפורק ופטריות פורטובלו.

המעבר צפוי להתרחש בהדרגה בשבועיים הקרובים. כיום מוגשים במקום פיתות והמבורגרים במקביל, ולכשתסתיימנה ההכנות בוולט תרד הפיתה מהתפריט. "הלב שלי נשבר אבל אין ברירה. הבאתי פיתה מנצחת שכל מי שאוכל אותה עף, אבל מבחינתי אין מצב שלקוחות יתאכזבו. אני עושה דרך ומאמין בדרך שלי, ואני לא מוכן להיכשל".
תומר תומס בפיתה/המבורגר, אליפלט 26