העונה האחרונה של בית הקלפים תמשיך בלי קווין ספייסי

נטפליקס הודיעה כי בעקבות ההאשמות נגד ספייסי, את הסדרה המצליחה תוביל מעתה רובין רייט. אמנם מדובר בצעד מתבקש לאור הפרשה, אך תורה של קלייר אנדרווד הגיע, ללא ספק

קווין ספייסי (צילום: Getty Images)
קווין ספייסי (צילום: Getty Images)

נטפליקס הודיעה כי צילומי העונה השישית והאחרונה של "בית הקלפים" יימשכו ללא קווין ספייסי. פרנק אנדרווד ינקוש בטבעתו בפעם האחרונה בפרק השמיני – ויפנה את הבמה לרובין רייט, שמגלמת את אשתו קלייר אנדרווד, שתוביל במקומו את הסדרה. הפקת הסדרה החליטה על המהלך לאחר שספייסי הואשם בתקיפה מינית באוקטובר האחרון.

ההחלטה להביא את רייט לקדמת הבמה מתבקשת לא רק לאור ההאשמות כלפי ספייסי, אלא גם מבחינה עלילתית: דמותה של חיית הפוליטיקה העוצמתית וחסרת המוסר כבר נשחקה, כשבכל פעם מצאו התסריטאים דרכים מופרכות ולעתים משעממות להשאיר אותו בכסא החזק בעולם.

סיומה של העונה החמישית ניתב את הסקרנות לכיוון בת זוגו – שניחנה בתכונות דומות לשלו, אך מעולם לא קיבלה את הבמה הראויה לה. נחסוך מכם ספוילר, אך אפשר להניח כי האופן שבו הסתיימה העונה הקל על הכותבים לשלוף החוצה את דמותו של ספייסי, ואולי אף פתח בפניהם כיוונים מעניינים יותר.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
התגובה של ספייסי להאשמות מסוכנת
ספייסי נזרק מהסרט החדש של רידלי סקוט
הסדרות והסרטים שעולים בנטפליקס החודש

באוקטובר הואשם ספייסי בתקיפה מינית על ידי השחקן אנתוני ראפ, שטען כי המקרה התרחש ב-1986, כשהיה בן 14. לאחר מכן סיפרו עובדים על הסט של "בית הקלפים", עיתונאית, שחקנים ואנשי קולנוע נוספים שגם הם הותקפו או הוטרדו על ידו. בתגובה הודיעה נטפליקס שלא תחדש את "בית הקלפים" לעונה נוספת, סיימה את החוזה עם ספייסי וכך גם הסוכנות שלו, וערב הוקרה שהיה אמור להתקיים לכבודו בוטל. ההאשמות נגד ספייסי הביאו גם להוצאתו מסרטו של רידלי סקוט, "All The Money In The World", חודש לפני יציאתו לקולנוע.