"סיפורה של שפחה" עונה 2 פרק 11: השאלות שחייבות להיפתר עד סוף העונה

אין דרך יפה לומר את זה: הפרק היה שיממון מוחלט, ורק דבר אחד מונע מאיתנו להמליץ לדלג עליו. אז מה בכל זאת קרה? "סיפורה של שפחה" עונה 2 פרק 11 (ספוילרים, אבל למי אכפת)

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
28 ביוני 2018

בגלל שאני כותבת ריקאפ על הסדרה, אנשים מצפים ממני לפעמים שאהיה הסנגורית שלה ואגן עליה מפני מכפישים, או שאתנצל בשמה על פרקים איטיים מדי או טוויסטים מפתיעים. לרוב אני מתנערת מהאחריות המוזרה הזו, אבל הפעם אפתח בהתנצלות כזו בדיוק: פרק 11 היה פילר מהסוג שאין טעם לכתוב עליו מאות מילים. תקראו לו "מינימליסטי" או "משעמם", תאהבו אותו או תתבאסו עליו, זה לא משנה. בתכלס לא קרה בו כמעט כלום ואין לי מה להגיד. אנושי, קורה.

אז מה בכל זאת קרה בפרק? אליזבת' מוס קברה אפילו יותר עמוק את הסיכוי של המתחרות שלה לזכות השנה באמי. הפרק הזה הוא היין ליאנג הדרמטי שהיה פרק 10 – אחרי האונס הגרפי והאלים, המפגש עם האנה והספק פציעה ספק מוות של ניק, קיבלנו פרק בלי התקדמות עלילתית כמעט ועם הרבה פלאשבקים. בהיעדר שורות דיאלוג, ג'ון בעיקר מחליפה הבעות פנים, הולכת מחדר לחדר בבית הגדול והריק, מחטטת בארונות ודופקת את הראש בקיר, כלומר, דורסת דלת של חניון. יש גם וויס אובר מיותר במיוחד, שמתחיל בעצמו בחצי התנצלות: "אני מצטערת שיש כל כך הרבה סבל בסיפור הזה. ניסיתי להכניס גם את החלקים הטובים".

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

בפרקים הקודמים של "סיפורה של שפחה":
פרק 10: הרגע שהיה שווה לחכות לו
פרק 9: שתי החמצות וכאפת מציאות
פרק 8: נגמרה הקייטנה

הדבר היחיד שמונע מכל כותבי הריקאפים בעולם להכריז "אפשר לדלג על הפרק הזה אם יש לכן עומס בעבודה השבוע" הוא הסיום (קצת כמו פרק 8 שבייש את הפירמה, אבל נגמר מדהים במפגש של ג'נין ושרלוט). אחרי שעות של שוטטות, הצטיידות, ניסיונות לפתוח את החניון, יאוש, תקווה וקרב מבטים עם זאב, הרחם של ג'ון אומר די. היא מקבלת צירים, יורה לשמיים כדי לסמן את מיקומה, מדליקה את האח וניגשת לעבודה. סיקוונס הלידה הזה הוא תשובה מלוכלכת וקשוחה ללידה הסטרילית של האנה בבית החולים (פלאשבקים, עוד אגיע אליכם), וללידה הגלעדית המזויפת. זה לא אומר שהיוצרים הלכו על לידה אותנטית באמת – ג'ון אמנם עירומה, צורחת ומתפתלת בכאב, אבל התינוקת עצמה מגיעה כמעט רחוצה ובלי סימן נראה לעין לחבל הטבור, שלייה ושאר דברים דוחים אחרים שמתרחשים בלידות. נו, לא נורא, זאת עדיין טלוויזיה.

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

הבעיה האמיתית של הפרק הזה בעיניי הוא פחות העובדה ש"כלום לא קורה" ויותר התחושה שכתבו אותו בחצי שעה. הוויס אובר לא מחדש כלום וגם הפלאשבקים מרגישים כמו שאריות שנותרו על רצפת חדר העריכה מפרקים קודמים. ג'ון רואה ציור של האנה – והנה זיכרון גנרי של היום שבו היא עשתה לה סצנות בגן בבוקר. ג'ון מסתכלת במראה – ונזכרת בפעם אחרת שבה היא הסתכלה במראה. נו, מה. זה כמעט נס שאין כאן סצנה שבה ג'ון רואה קופסת שימורים ונזכרת שפעם היא נחתכה ביד מפותחן קופסאות. גם המפגש של ג'ון עם אמא שלה וסצנת הלידה של האנה לא באמת עוזרות לבנות סיפור מובהק, אבל לפחות יש להן ערך רגשי. זאת גם תזכורת שמוירה היא אחת הדמויות הכי כיפיות בסדרה ("חברה שלי ילדה בטבע, ליד מפל. היא העלתה ליוטיוב והכל").

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

בסופו של דבר, מה שהתסריט לא מצליח לעשות מושג בעזרת עריכה קצת מניפולטיבית. הזגזוג בין לידת בית החולים של האנה לצד לוק ומוירה, אחוות השפחות בלידה של ג'נין בניצוחה של לידיה הנלהבת, שיעורי הלידה המגוחכים במרכז האדום והגעתה המאוחרת של אמא של ג'ון לחדר הלידה – תסלחו לי, אבל זה עבד עליי. אי אפשר לאהוב את הדמויות האלה ואת הסדרה הזאת בלי להתרגש, לפחות קצת, מהחיבוקים בין האם, הסבתא ושתי הבנות, כל אחת בתורה, עם השיער המלוכלך והעיניים הנרגשות. אמא אולי לא סותמת את הפה כשצריך, אבל לפחות היא יודעת לבחור את השם הנכון.

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

7 שאלות שחייבות להיענות עד סוף העונה

1. מה קרה לניק? אם שרד – איך ייראה המפגש שלו עם בתו הבכורה? אם הוא מת – האם לעדן יהיה מותר להינשא בשנית?

2. מה לעזאזל הסיפור של דודה לידיה? הבטיחו חשיפה של סיפור הרקע שלה, ומשפט וחצי לא נחשבים.

3. האם אמילי הולכת להרוג את כולם? היא רצחה את המפקד ההוא? במערכת טיים אאוט עלתה התיאוריה שהיא תהיה השפחה החדשה בבית ווטרפורד, אז אולי פרד בדרך להיחנק מאנטיביוטיקה מקולקלת?

4. ג'ון ילדה תינוק בריא אבל חירבנה לסרינה את המסיבה. האם היא בדרך לבית אחר או לגרדום?

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

5. מאחורי הקריינות הנלהבת שג'ון שומעת ברדיו עומד קולה של אופרה. האם היא משחקת את עצמה? אם בעולם של "שפחה" יש טינדר ו-AirBNB, אין ספק שיש גם את אופרה.

6. האם העונה תיגמר (ספוילר ספוילר ספוילר) כמו בספר, עם חוקרים שקוראים את הוויס אובר של ג'ון שנים אחרי שגלעד נפלה?

7. מי לוקחת במכות, סרינה או אמילי?

כמה קטנות

1. הטריילר הבטיח גדולות ונצורות מהריב של פרד וסרינה, אבל הסצנה עצמה היא בגדר "היה כבר" (חוץ מהחלק שבו סרינה מטיחה בפרד שהוא אנס את ג'ון – וזו הפעם הראשונה שמישהו במעמדם משתמש במילה הזאת). פרד אפס עצום וחושב שג'ון ברחה בגלל הביצ'יות של סרינה. סרינה לעומת זאת ויתרה על הכל בשביל המטרה ורק ביקשה תינוק בתמורה, אבל עכשיו אין לה שום דבר. עוד משהו? קצת רמזים לאלימות. חמודים, יש לכם עוד. מצד שני, הסדרה בעצמה מודעת לכלום ושום דבר הזה, כי עיקר המתח בסצנה הוא לא איזה טינופים הזוג ווטרפורד ישפכו, אלא האם ג'ון תעז לפוצץ להם את הראש עם רובה ציד (ספוילר – לא, אבל זה היה ניסיון נחמד).

"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

2. בפרק הקודם הזכרתי ששמה החדש של האנה הוא אגנס, ומשמעות השם היא טהורה או קדושה (Holy). עכשיו אני חושדת שלתינוקת קוראים הולי לא רק על שם אמא של ג'ון, אלא גם בגלל אחותה הגדולה. יש L אקסטרה בשם שלה, אבל זה די קרוב.

3. אין לנו מושג מה קרה לניק. יש להניח שעדן ואייזק מנצלים את כל הבלאגן הזה לחגיגה שלא מהעולם הזה.

4. אירוע מיוחד סביב הסדרה יתקיים בקאמרי יום לפני הפרק האחרון, ויהיו בו הרצאות קצרות בסגנון TED. בין המנחות: ח"כ מרב מיכאלי והעיתונאית שרית מגן. זה יקרה ביום רביעי (11.7) בשעה 20:00, אולם 3, בעלות של 70 שקל. לכל הפרטים

← "סיפורה של שפחה", ימי חמישי בבוקר ב-HOT VOD וב-22:00 ב-HOT HBO

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד