"2025" עוד לא חשפה את הדבר הכי חשוב שיחרוץ את גורלה

מוקדם לקפוץ למסקנות על הפורמט החדש של יורם זק וארז טל. נכון, "2025" פומפוזית ומגוחכת, אבל עד שלא ראינו את המשימות, הדינמיקה ותמרוני ההפקה, לא ראינו את התכנית

העיר המקריפה של "2025" (צילום: גדעון לוין)
העיר המקריפה של "2025" (צילום: גדעון לוין)
11 בפברואר 2019

אחרי מסע היח"צ האוקסימורוני שהיה הכי בומבסטי ומסתורי בטלוויזיה ישראלית, שודר אתמול (ראשון) הפרק הראשון של "2025" – הפורמט החדש של יורם זק וארז טל בקשת 12. עזבו אימלוקים ותקצירים: אולי לפוצץ בלון בשווי 100 מיליון שקל עם סיכה זה כיף יותר מאשר להוציא אוויר לאט ובזהירות, אבל עדיין מוקדם לקפוץ למסקנות.

הפרקים הארוכים שמצפים לנו נובעים מהעובדה שכדי לשרוד, הזכייניות חייבות להגיש הום ראנים בכל יום בשבוע. חוויית הצפייה הופכת לבילוי של ערב שלם – אחלה למי שרוצה להימרח מול הטלוויזיה לכמה שעות, אבל סיוט למי שרוצה תכלס. ואתמול רוב הצופים רצו תכלס: ככל שהתקדמה התכנית ירד הרייטינג, והיא סיימה עם 17% בלבד.

מנחי "2025", קורין גדעון וארז טל (צילום: טל גבעוני)
מנחי "2025", קורין גדעון וארז טל (צילום: טל גבעוני)

עוד כתבות מעניינות:
"האח הגדול VIP": האם זוהי מפלתו הסופית של שי חי?
"משחקי הכס" עונה 8: כל מה שצריך לדעת
האובססיה של נטפליקס לטד באנדי מסמלת את כל מה שרע בה

אבל פרק פתיחה של פורמט חדש לא מייצג את מה שנקבל בשאר העונה. בדומה ל"אח הגדול", רובו המוחלט הוקדש להכרת המתמודדים, מה שהותיר זמן קצר ביותר להצגת העולם של "2025". בקיצור, לא זה הפרק שיחרוץ את גורל התכנית. אבל אנחנו מקדימים את המאוחר, בואו ננסה קודם להבין מה דה פאק ראינו.

במקום בית האח יש לנו כאן עיר עתידנית ("עיר", כמו שפימפמו לנו חודשיים באוזן. בפועל זה יותר דומה לדיוטי פרי באוקראינה), שכוללת רובוטים חכמים שמשרתים את המשתתפים במקומות שונים: חנות בגדים, בית קפה, בר, מלון, משרד ראש העיר ובנק. כך שבמקום בית צפוף יש לנו קצת יותר מרחב מחייה. שמונה תושבים נבחרו לייב בהצבעה בפרק הפתיחה, וארבעה נוספים נכנסו בזכות ה"תרומה" שקיבלו מהמתמודד שניצח אותם. כל תושב נכנס עם סכום כסף מסוים, ובסוף כל שבוע יעזוב את העיר התושב עם הסכום הנמוך ביותר. בתיאוריה זה אמור להוביל לדילמות ואסטרטגיות: האם לחיות ברמת חיים עלובה ולשרוד, או לחיות כמו מלך ולהצליח.

העיר של "2025" (צילום: גדעון לוין)
העיר של "2025" (צילום: גדעון לוין)
העיר של "2025" (צילום: גדעון לוין)
העיר של "2025" (צילום: גדעון לוין)

כל זה טוב ויפה, אבל עדיין לא ראינו אילו משימות יקבלו התושבים וכיצד הם יגיבו להן. בסופו של דבר, על זה יקום וייפול הפורמט. עיר עתידנית דיסטופית זה נחמד, אבל עד שלא ראינו את הדינמיקות בין התושבים ואת הדרך שבה ההפקה מתמרנת אותם, לא ראינו את התכנית.

"2025" שובצה כמובן מול "האח הגדול" בלוח השידורים. כדי לא להיות מתוייגים בתור חיקוי יקר של המתחרה, היא תצטרך לתת משהו מעבר ללוקיישן גדול יותר ועיצוב סמי־עתידני. המרחב המצומצם ב"אח" רק מועיל למתח בין הדיירים ולאינטריגות שהופכות ברגעי השיא לבלתי נסבלות עבורם ולתענוג עבור הצופים. החל מהפרק הבא תצטרך "2025" להוכיח כי גם בעיר שלמה אין לתושבים לאן לברוח.

העיר של "2025" (צילום: גדעון לוין)
העיר של "2025" (צילום: גדעון לוין)

← "2025", קשת 12, ראשון, רביעי וחמישי 21:15

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד