זוכה האירוויזיון הקודם: "השיר של נטע איום ונורא"

סלבדור סובראל, שהביא לפורטוגל את הניצחון באירוויזיון 2017, סיפר כי כשנתקל ב"Toy" ממש לא אהב את מה ששמע. דורון מדלי: "שלא יתפלא שיש לו בעיות לב קשות"

נטע ברזילי בחזרה הראשונה בליסבון (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי בחזרה הראשונה בליסבון (צילום: אנדרס פוטינג)

השיר של נטע ברזילי אולי בדרך לכבוש את האירוויזיון, אבל מי שמסרב ליפול בקסמו הוא דווקא הזוכה משנה שעברה, סלבדור סובראל, שכינה את "Toy" "איום ונורא" בראיון שהעניק לעיתון הפורטוגלי פובליקו.

סובראל סיפר כי נתקל בשיר במקרה ביוטיוב, וממש לא אהב את מה שגילה שם: "יוטיוב חשב שאני אוהב את השיר הישראלי. נכנסתי אליו ומצאתי שיר נורא ואיום. למרבה המזל השנה אני לא חייב לשמוע שום דבר". בתגובה לדבריו של סובראל צייצה ברזילי בטוויטר: "אני שולחת רק אהבה לסלבדור ולכל האמנים מכל הז'אנרים".

עוד כתבות מעניינות: 
נטע ברזילי עונה: למה תרנגולות ומאיפה הגיע ה"כפרה עליכם"?
פיצחנו את השיטה: כך תגרמו לנטע לנצח
פספסתם את חצי הגמר? הנה כל מה שקרה שם

דורון מדלי, שכתב והלחין את "Toy" יחד עם סתיו בגר, אמר ל-Time Out: "זה כנראה אדם שלא מקובל עליו שיש עוד אנשים בעולם מלבדו, שלא יתפלא שיש לו בעיות לב קשות. מיד אחרי הזכייה שלו הוא קטל כל מי שעשה מופע פופ ססגוני וצבעוני. על זה נאמר שיהיה בריא".

יואב צפיר, נטע ברזילי ודורון מדלי במסיבת העיתונאים בליסבון (צילום: טלי כץ, כאן11)
יואב צפיר, נטע ברזילי ודורון מדלי במסיבת העיתונאים בליסבון (צילום: טלי כץ, כאן11)

סובראל, שעד האירוויזיון אשתקד היה זמר ג'אז אלמוני למדי, חולל שערורייה מיד לאחר זכייתו עם בלדת הווינטג' "די אהבה לשניים". בנאום הזכייה שלו הוא תקף את הפופ האירוויזיוני ואמר ש"מוזיקה היא לא רק זיקוקים". גם בראיון הנוכחי הוא לא שינה את עמדתו: "אחרי שזכיתי אנשים אמרו, 'עכשיו כשניצחת הדברים ישתנו!'. אני לא חושב שזה המצב, אולי בעתיד".

סלבדור סובראל, אירוויזיון 2017
סלבדור סובראל, אירוויזיון 2017

הוא מיעט להתראיין מאז, והדבר לא תרם לתדמיתו בקרב מעריצי האירוויזיון, שרואים בו נטע זר באווירת הפופ הקליל השולטת בתחרות. מלבד אופיו האקסצנטרי, מיעוט הראיונות נבע גם ממחלת לב שממנה הוא סובל, ושבגינה אף עבר השתלת לב לפני מספר חודשים.