פיצחנו את השיטה: כך תגרמו לנטע ברזילי לנצח באירוויזיון

אסור לנו להצביע לשיר של ישראל, ולשכנע חברים בחו"ל זה חשוב אך לא הכי יעיל – אבל עלינו על השיטה והיא ממש פשוטה. בואו לעזור לנטע לנצח – אל אל ישראל

נטע ברזילי (צילום: באדיבות הסטייליסט איתי בצלאלי)
נטע ברזילי (צילום: באדיבות הסטייליסט איתי בצלאלי)
12 במאי 2018

הבוקר שאחרי חצי גמר האירוויזיון הביא עמו בשורות טובות לנטע ברזילי ולדורשי שלומה – אנחנו – כשהזמרת הישראלית העפילה לגמר שייערך ביום שבת. אבל איתו הגיעו גם חדשות פחות טובות – יש לנו תחרות, והיא עיקשת. בימים שעברו מאז הידרדרה ברזילי בטבלאות ההימורים מהמקום הראשון לרביעי, אך נכון לבוקר גמר האירוויזיון (שבת, 12.5) טיפסה ברזילי בחזרה אל המקום השני – מיד אחרי קפריסין. לא בטוח עד כמה הטבלאות יישארו יציבות בשעות הקרובות, אבל לא כדאי לזלזל בהן: סוכנויות ההימורים יודעות בדרך כלל על מה הן מדברות, כי ההערכות שלהן שוות הרבה מאוד כסף, ולכן ניצחון ישראלי בשבת נראה כרגע כמשימה לא פשוטה בכלל.

>> גמר האירוויזיון: פספסתם את השידור? הנה כל מה שקרה שם

כידוע, אנחנו לא יכולים לעזור לברזילי לנצח באופן ישיר. למרות החיבה הישראלית לאסמסים בתוכניות טלוויזיה, ההצבעה ל"Toy" חסומה מישראל (אחרת כל מדינה הייתה מחלקת 12 נקודות לשיר שלה. ישראל לפחות). מה כן אפשר לעשות? דרך אחת היא לדרוש מכל מכרינו באירופה להצביע 20 פעם לשיר הישראלי, אבל יש דרך יעילה יותר: לוודא שההצבעה הישראלית הולכת לשירים שלא מסכנים את מעמדה של ברזילי, כך שלא יקרה מצב שדווקא הנקודות שלנו יגרמו לה לאבד את המקום הראשון, אם תצליח לתפוס אותו.

עוד כתבות מעניינות:
כפרה עליה: נטע ברזילי העפילה לגמר האירוויזיון
נטע ברזילי איבדה את המקום הראשון באתרי ההימורים
בוחן פתע: עד כמה אתם מכירים את "Toy"?

אז אילו מדינות לא מהוות איום משמעותי על הכתר? סרביה, סלובניה, אלבניה ובריטניה ממוקמות הכי נמוך בטבלה, כאשר הסוכנויות מציעות עליהן עד 751 שקלים על כל שקל שתשימו עליהן. גם פורטוגל נמצאת במקום לא מחמיא, אבל הנציג שלה מ-2017 ירד על השיר של ברזילי אז אין סיבה שייהנו מההפקר.

 

נטע ברזילי בחצי גמר האירוויזיון בליסבון
נטע ברזילי בחצי גמר האירוויזיון בליסבון

בכל מקרה, הכי חשוב: אם אתם רוצים שברזילי תנצח אל תסמסו לקפריסין, אל תסמסו לנורבגיה, אל תסמסו לצרפת וגם לא לאירלנד.

נטע ברזילי במסיבת העיתונאים לאחר חצי הגמר (צילום: שני נחשוני, כאן11)
נטע ברזילי במסיבת העיתונאים לאחר חצי הגמר (צילום: שני נחשוני, כאן11)