דרמה באימפריית החומוס: אחד מסניפי אבו חסן ביפו ייסגר

מסבחה שהיא מהפכה. חומוס עלי קרוואן אבו חסן (צילום: אסף קרלה)
מסבחה שהיא מהפכה. חומוס עלי קרוואן אבו חסן (צילום: אסף קרלה)

הסניף השלישי של מעצמת החומוס האבו-חסנית ברחוב שבטי ישראל צפו להיסגר במהלך השנה הבאה, עקב עבודות תמ"א במסגרתן יהרס הבניין המאכלס אותה. שני הסניפים האחרים ימשיכו לפעול כרגיל, אבל מדובר בסניף המרווח והנעים מבין השלושה ואנחנו נתגעגע מאוד

בשורות עצובות לחומוסולוגים: הסניף השלישי של אבו חסן, הידוע בכינויו "אבו חסן איסט סייד" (רק אנחנו מכנים אותו כך) ושוכן ברחוב שבטי ישראל 17, צפויה להיסגר מתישהו במהלך 2024, כך דיווחה תיקי גולן ב-ynet. הסניף ייסגר עם תחילתן של עבודות בינוי בבניין המאכלס אותו. שני הסניפים האחרים, האחד ממול בשבטי ישראל 14 וסניף המקור ברחוב הדולפין 1, ימשיכו לפעול כרגיל.

חומוס אבו חסן (צילום: שאטרסטוק)
חומוס אבו חסן (צילום: שאטרסטוק)

"אבו חסן האחים קרוואן", כפי שהוא נקרא מעל גבי הפרגולה המסוככת על הכניסה, נפתח ב-2004 בידי אבי המשפחה עלי קרוואן, ויחד עם הסניף המוקדם יותר בשבטי ישראל היו אמורים לפתור את מאבק הירושה הפנימי על שושלת החומוס (אנחנו היחידים שהיינו רוצים לראות ורסיה כזאת של "יורשים"?); שני הסניפים שגשגו זה מול זה, כולל הסכם מרגש לפיו האחד סגור בשבת והשני סגור בראשון, אך ב-2017 פרץ מחדש הסכסוך בין בני המשפחה על רקע הפעלת הסניפים והגיע לבית המשפט, שם הוא מתגלגל עד עצם היום הזה.

הסניף שיישאר. מסעדת אבו חסן מערב בשבטי ישראל 14 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק עלי קרוואן-אבו חסן)
הסניף שיישאר. מסעדת אבו חסן מערב בשבטי ישראל 14 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק עלי קרוואן-אבו חסן)

לפני כחמישה חודשים נפטר בטרם עת חסן קרוואן, בנו של עלי שעל שמו קרויה מעצמת החומוס היפואית, ועל פי גורמים המקורבים למשפחה נראה היה כאילו דווקא הטרגדיה תאחד אותה מחדש. הפלג השולט בסניף המזרחי כבר שקל לפנות את המסעדה בגלל ההליך המשפטי הממושך והמתיחות שייצר במשפחה. בשלב זה לא פוסלים הבעלים של הסניף את פתיחתו מחדש במיקום יפואי אחר, או בקומת הכניסה של הבניין החדש שייבנה במקום, אך הסכם הפינוי טרם נחתם ומעט מדי ידוע בשלב זה.

הסניף בשבטי ישראל 17 הוא המרווח שבסניפי אבו חסן, ובדרך כלל גם בעל התור הקצר ביותר. הוא פרץ דרך כשהחל לשלב ביצה בתפריט, דבר שנחשב בלתי נתפס מבחינת נאמני הסניף המקורי, ואף הרחיב את התפריט מעבר לחומוס המיתולוגי והמסבחה המושלמת לכיוון הצ'יפס-סלט-פלאפל ולבנה (מעולה!); מדובר בסניף נעים ומוצלח עם מלצרים חביבים ויעילים במיוחד, ואנחנו נתגעגע, אבל הוא עדיין פתוח עד הודעה חדשה אז במקום להתגעגע פשוט נאכל. בשבילנו משולשת עם אקסטרה מנה מסבחה בצד.