המאסטר: אבי לוי בדרך לתל אביב

אבי לוי, זוכה מאסטר שף והלב של מסעדת המוציא בירושלים, פותח מסעדה ראשונה בתל אביב

אבי לוי.תמונה: יח"צ
אבי לוי.תמונה: יח"צ

אבי לוי הוא אחד מהזוכים הבודדים של מאסטר שף שעד כה שפרע את ההבטחה שבהכתרה, ופרע ביג טיים, לא רק בדמות צ'ק שקיבל עבור קמפיין למוצר, או השתתפות באירועים של פליטי ראליטי. אבי לוי פתח מסעדות של ממש, שיש להן זכות קיום עצמאית. בהתחלה, לפני כשלוש שנים זאת היתה מסעדת המוציא בירושלים, ולפני שנה זה היה בית הכוון.

אבל מסתבר שלוי לא מתכוון לעצור בעיר הקודש: בחודש מאי לוי מתכוון להגיע לתל אביב עם מסעדה שנשמעת כמו מלמול של שיר חסידי, קבלו לפנים: צ'יריפום. זה יקרה בפינת יבנה־אחד העם, ויתנהל כבית אוכל שיגיש מנות צפון־אפריקאיות יצירתיות, אותן מבטיח לוי להגיש באווירה שמחה ובתמחור מתון.

בצ'יריפום מתכנן לוי לשלב בין סגנון הבישול האלג'יראי השורשי לבין גרסאות של אוכל רחוב ישראלי. תמצאו בתפריט סקציית חומוס, ובה מנות חומוס בעבודת יד שיוכן מספר פעמים ביום, ויכלול תוספות בלתי שגרתיות בסגנון דגים ופלפלים חריפים קלויים; מנות במאפה פיתה בעבודת יד מבצק חלה אותן ניתן לאכול על הדרך; מנות קטנות ובהן סלטים טריים ומבושלים וסוגים שונים של צ'יפס; ומחבתות – כלומר, מנות חמות שיונפקו מטאבון גדול שיעמוד במרכז המטבח ויוגשו לסועדים בכלי סינייה מסורתי.

אז אמנם הפעם המסעדה של אבי לוי עוזבת את ירושלים, אבל ירושלים לא עוזבת את אבי לוי – המקום צפוי להיות כשר.

 צ'יריפום, אחד העם 29 (פינת יבנה), תל-אביב