טוב שבאת: הבשלן אבנר לסקין יפתח דוכן בשוק צפון המתהווה ברמת החייל

אבנר לסקין, ראש סגל הקולינרי באקדמיה לבישול של בלוטהאופ, אופה, בשלן ומורה, יפתח דוכן בשוק האיכרים של רמת החייל, שמסתמן כמתחם הקולינרי השווה הבא. גם יובל בן נריה ודיוויר פרנקל בדרך

אבנר לסקין (צילום: חיים יוסף)
אבנר לסקין (צילום: חיים יוסף)

אבנר לסקין מבשל, אופה ומלמד זה יותר מ־28 שנה. הוא הוציא יותר מ־17 ספרי בישול, מתוכם שישה בעברית, ומנותיו המגרות מככבות ברשתות החברתיות. "ב־2009 הגיעה נקודת המפנה בחיי", מספר לסקין לקראת הצעד הבא שלו – פתיחת דוכן של מנות שוק בשוק האיכרים שעתיד להיפתח בנובמבר ברמת החייל. "ישבתי לכתוב את הספר 'חגיגה ים תיכונית'. תהליך ההכנה של הספר והמחקר עליו גרמו לי לעצור ולחשוב מה אני ומהו המסר הקולינרי שאני רוצה להעביר. בשש השנים האחרונות אני עמוק בתוך העשייה והיצירה של מטבח מקומי, המבוסס כולו על תוצרת מקומית טרייה. מקורות ההשראה שלי הם ארז קומרובסקי ואייל שני". בשנה האחרונה משמש לסקין כראש הסגל הקולינרי באקדמיה לבישול של בלוטהאופ שבנמל תל אביב.

מי שהולך לסדנאות שלו שם יכול לטעום את האוכל שלו; ומי שלא, מסתפק בתמונות שהוא מעלה באינסטגרם ומרייר. כאמור, בקרוב גם אתם תוכלו לטעום את מעשה ידיו בדוכן שייקרא "רק היום" בשוק הנמל הצפוני. הדוכן, שיציע מנות שוק, בעיקר על בסיס ירקות, יוצב לצד דוכנים אחרים של שפים נחשבים, שכבר הודיעו שיפתחו מקום בשוק המתהווה, ובהם דיוויד פרנקל (עם דוכן פסטות ופיצות) ויובל בן נריה (עם דוכן ראמן).

רק היום – מטבח שוק, שוק צפון, רמת החייל. הפתיחה בחורף