פולים מתגלגלים: בית קפה של אדא חנינא יפתח על חורבות דלידה

יש להן את הכוח. קפה אדא חנינא. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם adahaninacoffee
יש להן את הכוח. קפה אדא חנינא. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם adahaninacoffee

במקום בו נסגרה המסעדה האהובה יצמח בית קפה חדש, ושוק לוינסקי עומד לקבל בברכה את הסניף השני של הקפה האהוב מיפו. אה, וגם הולכת לצוץ ממול איזקאיה מבית מנטנטן, אבל כנראה שרק יפני יצליח להבין מה בדיוק הולך להיות שם

26 בפברואר 2024

מאז שהתברר שדלידה נסגרת סופית, בורסת השמועות נכנסה להילוך גבוה. השערות וספקולציות הועלו באשר לעתידו של המקום, אבל סוף סוף הצלחנו לגלות מה באמת עומד לצוץ. במקום ברולה פלפלים מיתולוגי ופיתות בשר, בחלל שבו פעלה דלידה ייפתח בית קפה של אדא חנינא. וזה לא השינוי היחיד בשוק, כי במקביל בר הקוקטיילים שמעברו השני של הרחוב יחליף גם הוא את זהותו, ובמקומו תיפתח איזקאיה מבית מנטנטן.

>> ים, סוף: יובל בן נריה ולה טיגרה הולכים לגרום לכם לטרוף פיצת דג

דלידה נסגרה בעקבות המלחמה, לאחר תקופה לא מבוטלת של דשדוש וחיפוש זהות. המקום, שנפתח בשנת 2013 והיה הראשון מסוגו בשוק לוינסקי, החל את דרכו כמסעדה שהתרחבה מאוחר יותר לחצר יין, חצר אירועים ובית קפה, בראנץ' סופ"ש ואפריטיבו. שיתופי פעולה עם סוללת שפים אורחים הגיעה לשיאה בתקופת הקורונה: בצעד מבריק נפתח בחזית המסעדה חלון לטייק אוויי שממנו שיגר שף חמודי אבולעפיה פיתות סקסיות ממולאות בשרים וכל טוב. דלידה בפיתה נכנסה לרשימת השיפודיות הכי טובות בעיר שלנו.

לפני מספר חודשים פרץ סכסוך בין השותפים. שותף אחד עזב ואחר בא במקומו, והמסעדה הייתה ערוכה לקבל את תקופת אחרי החגים עם תפריט, שף ומיתוג חדשים. ואז קרה השבעה באוקטובר, ובדומה לכולם – התוכניות התבטלו, ועקב העלויות הגבוהות הכרוכות בפתיחה מחודשת, המקום נסגר סופית.

אבל במקום בו נסגרת דלת אחת, נפתחת אותה הדלת טיפה אחרי עם מקום חדש לגמרי – והפעם שוק לוינסקי יקבל קפה איכותי. אדא חנינא מחזיק בסניף יחיד בשוק הפשפשים, המשמש בית קפה ובית קלייה, ומתפקד כאספרסו בר קטן עם חלל פנימי שקט וכמעט סודי, ויחס רציני עד מאוד לקפה עצמו.

החיבור בין אדא חנינא וקפה נחת – שני מוסדות המתמחים בקפה מהדור השלישי – התרחש טרם פרישתו של דן אוריאלי, אחד הבעלים של קפה נחת ומי שעמד בחזית הרשת. רק אחרי החיבור הגיע תחקיר, שערכה העיתונאית רויטל חובל ופורסם בחודש יולי שעבר באתר "המקום הכי חם בגיהינום", שהעלה כי ארבע עובדות התלוננו שהוטרדו מינית על ידי אוריאלי. בתום בירור פנימי אוריאלי קיבל על עצמו אחריות על המקרים, והועזב מתפקידו.

אין שבת קודש כמו שבת ביפו. קפה אדא חנינא (צילום: יחסי ציבור)
אין שבת קודש כמו שבת ביפו. קפה אדא חנינא (צילום: יחסי ציבור)

כיום מחזיקה רשת קפה נחת בסניפים בכיכר דיזינגוף ובהרצליה, ובסניף במתחם התחנה בשותפות עם בית הקלייה "קפה רות" – וכאמור, מחזיקים גם בבעלות סניפי אדא חנינא. המועד להשקת הסניף שבלוינסקי טרם נקבע, אך הבעלים לומר לנצינגר מסר כי הכוונה היא לפתוח לפני הקיץ. אה, ובנוגע לאיזקאיה של מנטנטן, הם מנמעים לחלוטין מלספק פרטים נוספים, ואחד מבעלי המקום אסף מנחם מסר כי "כל הרעיון בשמועות הוא להתגלגל ולהישאר על הגדר". אם מישהו מקוראנו יוכל לתרגם, מוזמנים להציע תאוריות.
זבולון 7