דראג ודובוני גומי מותכים: 4 המלצות לאירועי "אוהבים אמנות"

אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות" יתקיימו השנה בנושא הקשר שבין אמנות, קהילה וסביבה – ויתקיימו בדרום ומזרח העיר. הנה הדברים שאסור לפספס

מתוך "ליפסטינק" (צילום: מלכיאלה בן שבת)
מתוך "ליפסטינק" (צילום: מלכיאלה בן שבת)
17 באוקטובר 2018

במרכז "אוהבים אמנות. עושים אמנות" (חמישי־שבת, 20.10־18.10), שנולד בתחילת שנות ה־2000 לציון פתיחת עונת התערוכות בתל אביב, עומד השנה הקשר בין אמנות, קהילה וסביבה. בהתאם הוא יתקיים בארבעה מוקדים בדרום ובמזרח העיר: שוק לוינסקי, נווה אליעזר, יד אליהו ונווה שאנן. בשנים האחרונות פונה האירוע למחוזות פחות קונבנציונליים ונוצצים כבעבר, והקו הזה ממשיך גם השנה עם תערוכות, סדנאות, הופעות וחללי סטודיו פתוחים של מאות יוצרים ואמנים שמשתלטים על חללי תצוגה לא שגרתיים.

שוק לוינסקי: "עונת מעבר"

שוק לוינסקי הולך וממצב את עצמו כיעד קולינרי אטרקטיבי ומתבקש לקיים בו את הפרויקט המרכזי. "עונת מעבר" היא תערוכה שמזמינה שיטוט בין המתפרות, חנויות התבלינים ובתי האוכל והשתייה השונים. עבודות הווידיאו, המיצב והפרפורמנס יהיו פזורות ברחבי השוק ויחכו להתגלות: וילון בעבודת יד של גילי אבישר שיחצה את רחוב השוק, מיצב ירח ענקי של יהודית שלוסברג שיתגלגל בסמטאות וגם כמה פרויקטים תלויי מקום: עלית קרייז תציג במלון אחוזת רנה (סמטת בית הבד 3) יצירת סאונד השתתפותית לשני אנשים זרים (יש להירשם במקום); זוהר גוטסמן יפתח חנות פופ אפ ברחוב השוק 9 שבו יבנה מונומנטים עשויים דובוני גומי מותכים; במחסן של חבשוש ברחוב החלוצים 19 מיכל אביתר וכרמל בר יערכו פרפורמנס קולינרי בשיתוף עם חנות התבלינים המיתולוגית, ועוד.

← חמישי (18.10) 23:00־19:00, שישי־שבת (20.10־19.10) 17:00־10:00

מיצב הירח הענקי של יהודית שלוסברג
מיצב הירח הענקי של יהודית שלוסברג

נווה אליעזר: "16 מתוק"

גלריה קו 16 העירונית חוגגת 20 שנה שבהן היא מצליחה לעשות את מה שמרבית הגלריות בגילה כבר שכחו: אמנות טובה ובלתי מתפשרת. את זה היא עושה עם נתוני פתיחה לא מזהירים – חלל צנוע במתנ"ס בנווה אליעזר, שכונה שכמעט שום תל אביבי לא מגיע אליה. קרני ברזילי, אוצרת הגלריה בשנה וחצי האחרונות, הזמינה 18 אמנים, בהם דן אלון, קרן שפילשר, איזבלה וולובניק ותמר נסים, ליצור עם הקהל עבודות ברוח משחקית וחברתית. האירוע יתקיים בגינה הציבורית הסמוכה לגלריה ובשיתוף העסקים מסביב.

← הגינה הציבורית בפינת הרחובות צרעה ותקוע, חמישי (18.10) 17:00

נווה שאנן: "עושים אמנות בשכונה"

המשורר אלון בר הזמין יוצרים ואמנים למרכז הקהילתי החדש ברחוב הגר"א, והנה כמה מהאירועים שיחכו לכם: איזבלה וולובניק ולילה נ.ק יציגו במקלט הציבורי תערוכה זוגית עם פרפורמנס ומיצב ציורי; "ליפסטינק" – תערוכת צילומים של מלכיאלה בן שבת סביב סצנת הדראג המקומית שאחריה מופע (שבת, 21:00); ערב הקראת שירה של ברית בר נתן (שבת, 20:00); סיור תיאטרלי בגינת לוינסקי (שבת, 11:00).

← מרכז קהילתי, הגר"א 28 תל אביב, חמישי (18.10) 22:00־19:00, שבת (20.10) 22:00־17:00

"פוקעות בפאניקה" של איזבלה וולובניק ולילה נ.ק
"פוקעות בפאניקה" של איזבלה וולובניק ולילה נ.ק

יד אליהו: סדנאות ומפגשי אמן

בשכונת יד אליהו ההתמקדות תהיה בעיקר במפגשי אמן וסדנאות שמיועדים להורים ולילדים במקלטים ציבוריים ברחבי השכונה. תוכלו לבחור בין הציירת פרל שניידר, הפסלת דיה בלזר, האמנית דניאל פישר שתעביר סדנה מול מצלמה, היוצר אייל סגל, הציירת טליה רז והאמנית ותושבת השכונה דפי גרוסמן, שמזמינה אתכם ליצור איתה עבודת רקימה ענקית. פרטים על הפעילויות תמצאו באתר האירוע (חלק מהסדנאות כרוכות בהרשמה מראש).

עבודה של היוצר אייל סגל (צילום: יח"M)
עבודה של היוצר אייל סגל (צילום: יח"M)

← "אוהבים אמנות", חמישי־שבת (20.10־18.10), הכניסה חינם

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד