בתיאבון: 6 בתי אוכל חדשים ומפתים בפלורנטין

ההודית, הלטינית, הטורקית ועוד מסעדות חדשות מהשכונה שלא מפסיקה להתחדש בהפתעות קולינריות

ארפה. צילום: אנטולי מיכאלו
ארפה. צילום: אנטולי מיכאלו
27 בנובמבר 2018

היא בדיוק חזרה מהמזרח ורוצה לתת אלטרנטיבה שאנטית לשאר השכונות של העיר. היינו מנסים להוציא אותה מהסרט שהיא חיה בו, אבל האמת שהסטלה והמאנץ' עושים לפלורנטין רק טוב והופכים אותה למארחת המושלמת מבחינה קולינרית. רק לפני רגע בישרנו על פתיחת הכנאפה בר החדש, והנה נפתחים להם בשכונה עוד כמה בתי האוכל החדשים ומפתים. פלורנטין, הנה אנחנו באים.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
חג השמן בהגזמה: המבורגרים במהדרורות מיוחדות לחנוכה
בילוי מושחת: כנאפה בר חדש נפתח בפלורנטין
בקרוב: בר חדש לבעלי האוגנדה במיוחד לחובבי תקליטים

זאכי

נגה שרוני ובילאל אלחלו מכירים שנים רבות. לפני מספר חדשים שרוני בדקה אפשרות לשכור נכס בפלורנטין לצורך הקמת מסעדה. בדיוק נעצרה אז לפניה קבוצה של תיירי גרפיטי, שצובאים על השכונה לאחרונה, והמדריך הסביר להם שציור הקיר על הבניין מולם הוא של שתי דמויות מההיסטוריה של הקריקטורות המקומיות, יהודית וערבית שפוסעות יחד חבוקות אל העתיד. אין ספק שקארמה עובדת בפלורנטין שעות נוספות. לשרוני היה פיצוח קונספט. התוצאה: בעוד כשבועיים יקום כאן זאכי, כלומר טעים בערבית, בית תבשילים יהודי-ערבי בשותפות שלה עם אלחלו. בזכאי יכינו לכם מוסחאן, מנסאף, קבב סינייה ושאר יצירות מופת בייתיות מהמטבח הערבי המקומי. (40-50 ₪ למנה). אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

זאכי, חיים ויטל 2, תל אביב

Arepas

ארבע שנים הולהטו הפלאנצ'ות בשוק הכרמל ועליהם התמוססה גבינה קשה, לצד פיתות מתירס שנאפו על המתכת הרותכת. או אז הגבינה נפחסה לתוך כיס הארפס הגבינה תבשיל שעועית, הבקר המפורק או העוף הצלוי. העולים מוונצואלה טל דובצקי, דניאל בהר ורוני סרטו, התחילו את דרכם בשוק האוכל בדיזנגוף סנטר לפני למעלה מחמש שנים, וכשהעומס על הדוכן שלהם בסנטר הכריע, הם עברו לרחוב הראשי של שוק הכרמל.

ארפה. צילום: אנטולי מיכאלו
ארפה. צילום: אנטולי מיכאלו

לאחרונה פתחו השלושה מזללה של ממש ברחוב הרצל. 38 מקומות ישיבה, פלאנצ'ה ארוכה, ואותו תפריט בדיוק: ארפה מתירס ללא גלוטן טבעוני עם עגבניות ואבוקדו וממרח שעועית וגבינה טבעונית, ארפה צמחוני שהוא בהבדל אחד של צ'דר אמיתי במנה, ארפה עוף, בקר, או המנה החדשה שמכילה צ'וריסו. (28-35 ₪ למנה). בנוסף, כמו בכרמל, תמצאו כאן קצ'אפס, שהוא כעין פנקייק עשוי מתירס טחון טרי, ביצים וחלב, ובתוכו בשר וגבינה (35-40 ₪).

המנות הרותחות האלה, הנזללות כשמחזיקים אותן בידיים, זורמות היטב עם בירה סן מיגל או קוקטיילים על בסיס רום דיפלומטיקו ממנו מכינים דקירי ושות'. המוסיקה הלטינית סוחפת, וחברי הקהילה הונצואלית בארץ, ההולכת וגדלה (ככל שהמצב בוונצואלה באופן נורא הולך ומתדרדר). כל אלה יוצרים מקום בילוי עם וויב אופטימי.

Arepas, הרצל 77, ראשון-חמישי, שבת 12:00-24:00 שישי 11:00-18:00

Poc.Cafe

בית הקפה הפינתי החמוד שנפתח בשכונת פלורנטין, מציע קפה הפוך מצוין (10 ₪ להפוך קטן ואין תוספת תשלום על חלב סויה), ומאפים מרשימים שחלקם מיוצרים במקום כמו מאפינס ובננה ברד, וחלקם מלוקט ממיטב האופים בעיר; פרצעל יפיפיים, בריושים ארוכי צוואר וממולאים בשוקולד וכו' (10-14 ₪ למאפה). כל אלה בתוספת כריכים, וויב מתלהב של תושבי השכונה, בר ישיבה בפנים וספה לישיבה על המדרכה, וחלון להזמנה החוצה של טייק אאווי הופכים את הקפה לאטרקציה של ממש..

POC קפה
POC קפה

Poc.Cafe הרב פרנקל 37, פינת כפר גלעדי 48, תל אביב, 050-9144474

BabaJi

יגאל בירנבאום היה מסעדן בתל אביב בסוף שנות השמונים, עד שהפך ליהלומן, והכיר המון אנשים מהודו, וכך התגלגל בחדשים האחרונים להקים את באבא ג'י. דאהבה הודית בפלורנטין, שכולה אפופה בניחוח של תבשילים עשירים בתערובות התבלינים המסורתיות. בירנבאום יציע לכם מגשי טאלי אישיים או זוגיים עם גרסה טבעונית של פאלק פניר על בסיס טופו, מלאי כופתה או תבשיל משתנה, אורז, דאל, פיתת צ'פאטי, סאמוסה, שני סוגי צ'אטני וגולאב ג'מון. (38-138 ₪ מארוחה בסיסית ליחיד ועד ארוחה זוגית מפוארת). הלקוחות מסבים פה על כרים הודיים נוחים על הרצפה, לוגמים צ'אי מסאלה על בסיס חלב טבעוני (13 ₪), או לאסי מנגו (18 ₪), ומספרים חוויות מהטיול האחרון לרישקש. אנחנו נלך על לביבות הסלק בקרם קוקוס (48 ₪), והבהג'ה בצל (6 ₪).

BabaJi, Indian Dhaba Bar אברבנל 35, תל אביב, ראשון, שלישי-שבת 12:00-23:00

באבאג'ים

הטורקיה הבת ימית הנחשבת באבג'ים פתחה סניף גדול ומרווח אך צנוע למראה ברחוב סלמה. תמצאו כאן את כל השווארמה הטורקית המובנת בז'אנר (32 ₪ ומעלה) ואדנה קבב (55 ₪), בתוספת מאפים (פידה עם גבינה 40 ₪), ותבשילים טורקיים. במיה מישהו?

באבאג'ים, דרך שלמה 44, תל אביב, 054-9488193

קפה משתלה

כשיובל דה-ליאו הלך לקנות פרחים לחברתו בחנות של עדי גרדוס, הוא לא ידע שהחברה לא תאהב את הפרחים. לעומת זאת גרדוס, שאף השתתפה בתכנית חתונה ממבט ראשון, הפכה לבת זוגו של דה ליאו, ויחד הם הקימו את שיזן במקום חנות הפרחים הקודמת של גרדוס, מקום המתפקד כמשתלה-קפה. גרדוס, שלמדה פסיכולוגיה של בעלי חיים, הקימה פנסיון לכלבים, ועבדה כברמנית ומפיקת אירועים, עברה הארה בוויפסאנה לפי שלוש שנים: "צמחים מפיצים אושר, ואני שנהנית מהיצירה של הטבע, חייבת להפיץ את האושר הזה." היא הבינה. לפי החזון של גרדוס החיים הם טקס תה; בקתת אמן התה היא פשוטה, והדרך אליה עוברת שביל שסביבו נטועים צמחים. המסדרון הזה של הטבע מפריד בין הסואן בחוץ לשקט ולשלווה שבפנים שם לוגמים תה. אפשר היה להגיד שמה שגרדוס אומרת הם סתם הגיגים רוחניקים, אבל השיזן שעיצבה עם דה-ליאו לגמרי עובד, מקום קטנטן שכיף להישאב לתוכו להתרגעות על ספונת בין העציצים התלויים.

בבניין פלורטיני מפויח יצרו בני הזוג משתלה קטנה עם צמחיים מיוחדים ויפיפיים. חלק מהמצמחים גרדוס מאתרת ברחבי האינטרנט ומביאה במיוחד מכל העולם. (15-300 ₪), דה-ליאו הוא עורך דין בהכשרתו ועבד כטבח בקפה אירופה, והוא האחראי על תקרובת בית הקפה, שלפי בקשת גרדוס היא טבעונית. הפוך של דיאמה עם חלב שיבולת שועל, שקדים או אורז (12/14 ₪), קישים של מנגולד ובצל או בטטות מוגשים עם סלט קטן ומטבל צזיקי (39 ₪), כריכונים של סלט ביצות שעשוי טופו (12 ₪), מרק יומי משתנה, ואנטי פסטי הם עיקר התפריט. כל פרט ומבט ראויים לעלות לאינסטגרם, ודה-ליאו וגרדוס שניהם אנשי שיחה לבביים, לחיים שמעבר לסטורי.

קפה משתלה שיזן. צילום: שירי כץ
קפה משתלה שיזן. צילום: שירי כץ

שיזן, פלורנטין 34, תל אביב, ראשון-חמישי 7:30-19:00 שישי 7:30-16:00, 077-5089008