האוכל מוכן: 7 מסעדות ושפים שיחלצו אתכם מההכנות לארוחת החג

רן שמואלי ומרינדו, רק טוב יכול לצמוח משת"פ כזה (צילום אנטולי מיכאלו)
רן שמואלי ומרינדו, רק טוב יכול לצמוח משת"פ כזה (צילום אנטולי מיכאלו)

שורט ריב בדבש של רן שמואלי, מרק עוף קלאסי של קיטון וחריימה של ג'קי אזולאי - כל אלה יכולים להגיע הישר לשולחן שלכם בערב ראש השנה מבלי שתצטרכו להעמיד אף סיר. וכן, ערב החג הוא השבוע

10 בספטמבר 2023

את הפרה הקדושה שנקראת מאכלי חגים אמנם שחטנו, אבל מה לעשות שתכף שוב מגיע חג ולמי יש כוח לבשל. אז בלענו את גאוותנו ויצאנו לבדוק מה קורה בשטח, כי כבד קצוץ שמישהו אחר מכין תמיד יותר טעים (שלא לדבר על חזרת). קבלו כמה אופציות להתארגנות של הרגע האחרון.

ראש שולחן החג | רן שמואלי X מרינדו

רשת קצביות הבוטיק מרינדו חוברת לשף רן שמואלי (קלארו) בקולקציית חג מקומית עונתית של נתחי בשר סקסיים בתבלינים ישראלים: אסאדו דבש ותבליני סתיו – שורט ריב בדבש ותבלינים, קדירת טלה בשורשים וסילאן וסינטה כרוכה בתערובת תבלינים. כל נתח מיועד ל-8-10 אייש (משקל ממוצע כשני קילוגרמים) והוראות ההכנה פשוטות גם למי שהמטבח אינו מרחב המחייה הטבעי שלו: להפשיט מהאריזה, להכניס לתנור לכמה שעות ולהגיש למרכז השולחן. מינימום מאמץ, מקסימום תוצאות והאורחים יודו לכם. מ-109 ש"ח לק"ג.
הזמנות בטלפון 050-3993810, באתר ובוולט

עוף ממולא פרגית ופירות יבשים במרינדת סילאן. מרינדו (צילום: יחסי ציבור)
עוף ממולא פרגית ופירות יבשים במרינדת סילאן. מרינדו (צילום: יחסי ציבור)

מסורת עד הבית | קיטון

מסעדת קיטון הוותיקה על מלא (הוקמה בשנת 1945) מתמחה במטבח יהודי מזרח אירופי קלאסי ומציעה לקראת החג את כל ההיילייטס המתבקשים: כבד קצוץ עם הרבה בצל מטוגן וגפילטע פיש עם חזרת עוקצנית, מרק עוף קלאסי וקרפלעך, קניידלך, שוק אווז, לשון עגל, צימעס ועוד ועוד, שירכיבו ארוחת חג כמיטב המסורת. ניתן לקבל במשלוח עד פתח הדלת או באיסוף עצמי. מ-29 ש"ח לסלטים ומנות ראשונות, מ-49 ש"ח לעיקריות.
להזמנות

זה לא חג בלי גפילטע. קיטון ( צילום דניאל לילה)
זה לא חג בלי גפילטע. קיטון ( צילום דניאל לילה)

ג'קי אזולאי מעמידה סירים | קיטשן 94

אושיית הריאליטי ששבה למכור אוכל מבושל מציעה תפריט חג בסגנון ישראלי־מרוקאי עם כל החשודים המיידיים – פילה לברק ברוטב לימוני, חריימה צהוב, קציצות דגים מרוקאיות ברוטב אדום, טנזייה ועוד, וגם כבד קצוץ וגפילטע פיש (72 ש"ח ל-6 יחידות) ומארז חגיגי של סדר ברכות ראש השנה עם רימון, תפוח בדבש, ראש של דג וכל היתר (99 ש"ח).
להזמנות

ג'קי אזולאי והסירים (צילום סטודיו אסף קרלה)
ג'קי אזולאי והסירים (צילום סטודיו אסף קרלה)

מהצפון באהבה | עוף צלוחעס

במעדנייה הצנועה בשיכון למ"ד, שמפורסמת בחמין שלה, מכינים לכבוד החג סלטים ותבשילים חוצי גבולות, ממרק מיניסטרונה וקובה בשר דרך קציצות פראסה וסלט תפו"א רוסי ועד לשון ברוטב וקוגל עם צימוקים וקינמון. למנה אחרונה תוכלו לקנות כאן קומפוט, הקינוח האולטימטיבי אחרי תועפות אוכל. מ-4.90 ש"ח ל-100 גרם.
להזמנות 03-6991547

חג בסימן מזרחי | דליקטסן

כגו טו הטבעי לכל חג ומועד תפרו בדליקטסן תפריט חג לכו-לם, מהמזרח התיכון ועד מזרח אירופה, עם קריצה למטבח הפרסי: מרק עוף צח, קרפלעך, צלי בקר ועוד בארוחה מזרח אירופאית מסורתית, ארוחת ראש השנה ים תיכונית הכוללת מנות כמו מלפוף כרוב בלאדי ושוק טלה צלוי עם אורז באחש; ארוחת פודיז עם מנות קצת פחות שגרתיות (קרפ צרפתי במילוי פטריות, רוסט עוף ממולא אורז וירוקים), וארוחת חג טבעונית (מאפה בויוס טורקי, סלט פריקי עם דלעת אפויה). לקינוח נמליץ בחום על פאי תפוחים קופי בר, קינוח מיתולוגי וסוחט מחמאות (128 ש"ח).
להשיג בסניפי הדליקטסן (קינוחים בסניפי הבייקרי), להזמנות

רוסט עוף ברימונים, דליקטסן (צילום עידית בן עוליאל)
רוסט עוף ברימונים, דליקטסן (צילום עידית בן עוליאל)

כל הבישול הישראלי | ארז קומרובסקי @ בלאדי שיק

"רצינו ליצור ארוחת חג גדולה שתייצג את הבישול הישראלי כולו, עם מאכלים מסורתיים של סבתא שלי ומהבית המרוקאי של חנן. אוכל מקומי ועכשווי, אוכל אמיתי של ראש השנה, שהתבשל בראש ובזיכרונות של כולנו", מציג שף ארז קומרובסקי את תפריט החג שהרכיב עם שותפו חנן עזרן: חלת כורכום גדולה לפתיחה (28 ש"ח), גפילטע (22 ש"ח) וכבד קצוץ (55 ש"ח), עוף שלם ממולא אורז ועשבי תיבול (240 ש"ח), סיר בקיילע בשר/טבעוני עם לוביה (150/180 ש"ח) וקציצות דגים ברוטב חריף (195 ש"ח) ועוד ועוד.
להזמנות

סיר הסירים של ארז קומרובסקי (צילום אסף קרלה)
סיר הסירים של ארז קומרובסקי (צילום אסף קרלה)

אביב משה מבשל חג (כשר) | האפיסרי

את סוגיית האירוח הכשר אפשר לפתור בלי מאמץ באפיסרי, המעדנייה של השף אביב משה, שלעולם נזכור לו את מסעדת מסה בימיה הטובים. סלטים, מנות ראשונות, תוספות, תבשילים מסורתיים מכל העדות, מנות טבעוניות, צמחוניות, בשריות וללא גלוטן – כל אלה ועוד מרכיבים תפריט חג כשר ומגוון, ממטבוחה וקציצות בקר ברוטב חמוסטה ועד קיגל אטריות שחום ופריך. מ-13 ש"ח למנות ראשונות וסלטים, מ-18 ש"ח לעיקריות (מחיר ל-100 גרם).
להזמנות

שוק טלה של שף אביב משה (צילום אסף קרלה)
שוק טלה של שף אביב משה (צילום אסף קרלה)