חדשות האוכל

אוסאמה דלאל פותח מסעדת פופ אפ בניו יורק

לרשימה ההולכת ומתארכת של שפים ישראלים שפועלים בניו יורק מצטרף השף העכואי, לפופ אפ של קולינריה ישראלית אחרת

מנה של אוסאמה דלאל ממסעדת מאייר זצ"ל (צילום: אנטולי מיכאלו)
מנה של אוסאמה דלאל ממסעדת מאייר זצ"ל (צילום: אנטולי מיכאלו)
27 באוקטובר 2019

השף הישראלי אוסאמה דלאל מגיע בשבוע הבא לתפוח הגדול: במשך ארבעה ערבים יבשל דלאל (לשעבר דלאל בעכו ומאייאר בתל אביב) ב-Cafe Chairs 12, מסעדה ותיקה שביומיום מגישה שקשוקה ועראייס, ג'חנון וחמין ושאר חשודים מיידיים של מה שנחשב מטבח ישראלי. בסניף המסעדה בסוהו (סניף נוסף פועל בברוקלין) נחנך לאחרונה חדר פרטי ל-50 איש, והשף שנבחר לפתוח את סדרת האירוחים הוא "אוסאמה דלאל, מי שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות של המטבח הישראלי-פלסטיני, ומתמחה במטבח עשיר ומגוון של ים, יבשה, מסורת ותעוזה", לשון המסעדה.

"ההצעה באה בזמן הנכון", צוחק דלאל. "במסעדנות התל אביבית כולם מכירים את כולם. ישראל, הבעלים של וואיי קאפ קופי, מכיר את רן, הבעלים של Cafe Chairs 12, שזכר אותי מעכו וממאייאר ושאל עלי. כך נוצר הקשר".

תכל'ס, כבר נראה ניו יורקי. אוסאמה דלאל (צילום: אנטולי מיכאלו)
תכל'ס, כבר נראה ניו יורקי. אוסאמה דלאל (צילום: אנטולי מיכאלו)

מה אתה מתכנן לבשל?
"אני חד משמעית הולך להביא משהו אחר מהמטבח הישראלי שיש כיום בניו יורק, של איל שני ומאיר אדוני. בהוויית האוכל אני רוצה להביא את המטבח העכואי – דגים ופירות ים בהרבה השפעות עולמיות ואולי בשר בבישול ארוך. זו תהיה ארוחה בסגנון משפחתי עם הרבה מנות קטנות ומנה עיקרית פראית למרכז השולחן".

כבר יש לך רעיונות למנות?
"אני מתאמץ לא לחשוב על זה כרגע. כשאגיע לניו יורק אני מתכנן לקפוץ לשוק האיכרים ולראות שם מה יש מבחינת העונה ומה רלוונטי. זה טרואר אחר, ועל אף שקיבלתי במייל רשימה, אני חייב להרגיש את הדברים בידיים. ככה למדתי לבשל, במגע אישי ותחושה באותו רגע. אין לי מחויבות למנה ספציפית ואני רק רוצה שיהיה טעים. במנות מסוימות אני רוצה שיטעמו היסטוריה או רעננות, ובמנות אחרות אני רוצה לאתגר את החיך או לעורר שאלות. המטרה היא שיהיה פאן".

יש לך כוונה לעבור לניו יורק? קהילת השפים הישראלים שם הולכת וגדלה
"לצאת את גבולות הארץ תמיד היה על הפרק. לא בהכרח לניו יורק, למרות שתמיד חלמתי לגור ולעבוד בה. הפופ אפ הוא לא בהכרח בלון ניסוי. כרגע אני עובד קצת בקנטינה ולא בא לי לפתוח מקום משלי. יש כמה פרויקטים שאני לא יכול לדבר עליהם, ושאם הם יקרו הם יהיו הרבה יותר גדולים ממסעדה. החיים לימדו אותי לשחרר ולהאמין שמה שאדם מזמן לעצמו בסוף מגיע".

רביעי-שבת (9.11-6.11), 150 דולר לאדם (כולל שתיה), 12chairscafe.com