אופניים שיתופיים חשמליים? עכשיו גם בתל אביב יש דבר כזה

צי של כ-100 אופניים חשמליים של חברת LIME יצטרף השבוע אל האפשרויות המתרבות לתחבורה שיתופית בעיר. המטרה: הגדלת טווח הניידות לתנועה באופניים לעשרה קילומטרים ויותר

החשמליים השיתופיים של Lime (צילום: גל ליבר)
החשמליים השיתופיים של Lime (צילום: גל ליבר)

רגע אחרי שהתבשרנו על חישמול פרויקט "תל אופן" המבושש לבוא, מגיעה חברת LIME, המפעילה שירות קורקינטים חשמליים שיתופיים, ומודיעה על השקת צי אופניים חשמליים שיתופיים בתל אביב וסביבתה. החברה תעמיד לרשות לקוחותיה צי אופניים בהיקף של כ-100 כלים, שיפעל באזור הפעילות הקיים ויאפשר תנועה של עד 60 ק"מ ברדיוס של תל אביב, גבעתיים והסביבה. מטרת המהלך היא הגדלת טווח הניידות ומרחקי התנועה בדומה למגמה בערים נוספות בעולם בהן מוצע השירות. צי האופניים הראשון צפוי להתחיל לפעול בימים אלו וצי נוסף חדשני ומשודרג צפוי להגיע לישראל בחודשי הקיץ הקרובים.

>> העיר שנרצה: נחוצות רשתות ותשתיות לאופניים
>> העירייה תכפיל את אורך שבילי האופניים בעיר עד 2025

השקת צי האופניים החשמליים של Lime היא חלק ממהלך עולמי של החברה, במסגרתו השקיעה כ-50 מיליון דולר לפיתוח ומימון הפרויקט, ב-25 ערים ברחבי צפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד וישראל. כמו כן, עד סוף שנת 2021 מתכוונת החברה להשלים פרישת כלים נוספים ב-50 ערים ברחבי העולם. המפרט הטכני של האופניים שצפויים לפעול בישראל יכלול בין היתר: סוללה ניתנת להחלפה, הספק מנוע מוגבר, סטנד לטלפון, תצוגת מסך חדשנית ואינטראקטיבית, נעילה חשמלית, תיבת הילוכים אוטומטית, סל נשיאה ועוד.

יניב גודר, מנכ"ל LIME בישראל: "השקת האופניים השיתופיים בישראל מהווה צעד חשוב וחיוני עבור קהילת הרוכבים בארץ. למדנו מערים אחרות שהוספת שירות חדש שכזה, תורמת לצמיחה בביקוש לשירות החדש וזאת במקביל לעלייה בשימושים בשירות הקורקינטים השיתופיים הקיים. אנחנו ממשיכים במשימה שלנו ליצור את פתרון ההתניידות הטוב ביותר בערים ולענות על כלל הצרכי ההתניידות של המשתמשים שלנו למרחקים של עד כ-10 ק"מ".