איך ראוי לאכול שווארמה: כך הטריל "מפגש רמב"ם" את טוויטר

השווארמה של מפגש רמב"ם (צילום: @peleguy/טוויטר)
השווארמה של מפגש רמב"ם (צילום: @peleguy/טוויטר)

סדרת ציוצים מנומקים ומדויקים של גיא פלג ממפגש רמב"ם על האופן שבו הוא בונה את מנת השווארמה המצטיינת שלו ומדוע הוא מבקש מהלקוחות לא להתערב בתהליך, הפכה את המילה "שווארמה" לטרנדינג בטוויטר ועוררה דיון נוקב ואמוציונלי. באנו לחמם

לא בכל יום מתחוללת סערה ארצית סביב שווארמה – ובטח שלא בגלל סדרת ציוצים בטוויטר – אבל אתמול למשך מספר שעות, בין מונחים קבועים ברשימת הטרנדים של טוויטר כמו "עמית סגל", "יא אפס", "של ביבי", הבליחה לפתע המילה "שווארמה". מקור המהומה היה שרשור של סדרת ציוצים מנוסחים היטב וכמעט פואטיים תחת הכותרת "איך ראוי לאכול *מנה שווארמה*?", שנכתבו על ידי גיא פלג, איש שווארמיית-העל "מפגש רמב"ם" מבית הבסטה, ובו הוא מנסה לחנך את קהל הזוללים להניח למומחים לבנות את הפיתה עם הבשר ותוספותיו.

שווה לקרוא את השרשור כולו, ובו מסביר פלג בחן רב את חשיבותו הקריטית של כל מרכיב ומרכיב במנת השווארמה שלו – מבלי לציין בשום מקום את מפגש רמב"ם עצמו, אגב – אבל לקראת סיום הוא מגיע לפאנץ': "הרכבת פיתה זאת מומחיות. הרצון הוא שבכל ביס, לאורך כל הדרך, מהביס הראשון ועד האחרון יתקבל תמהיל מושלם של כל הרכיבים, כל הטעמים וכל המרקמים", הסביר פלג. "כל פיסת עגבניה נמצאת בול במקום, כל תוספת רוטב שם מסיבה, מתי להמשיך, איך לשים – זה עלינו, אל תתערבו. גם אם אכלתם מנת שווארמה כל יום – אז עדיין אנחנו מרכיבים בחצי יום עבודה בערך את כמות הפיתות שתאכלו במשך כל ימי חייכם. פשוט לא להתערב בתהליך ההרכבה יתן לכם תוצאה הרבה יותר טובה".

אשף בעבודה. מפגש רמב"ם. צילום: מתן שרון
אשף בעבודה. מפגש רמב"ם. צילום: מתן שרון

>> יש מלכי שווארמה חדשים בעיר // ביקורת אוכל רחוב

>> השווארמות הכי טובות בתל אביב: הדירוג המלא

סדרת הציוצים הגיעה לוויראליות אורגנית נדירה ונחשפה ליותר מ-260 אלף איש בטוויטר, תוך שהיא מעוררת דיון אמוציונלי ונוקב בין מעריצי הקפדנות והמומחיות הקולינרית ובין מחנה "שווארמה אוכלים איך שפאקינג בא לי", שתהום פעורה בינם ובין אנשי "שים שים בשר וסתום באמאשך". אפשר לטעון שמדובר באחד השרשורים העילאיים ומתנשאים ביותר בתולדות טוויטר, אבל אחרי שאוכלים את המנה של מפגש רמב"ם אפשר גם פשוט לסתום את הפה ולתת למקצוענים לעבוד כדי לפתוח שוב את הפה ולהכניס אליו מנה עם תוספת יוגורט. כך או כך, אומת טוויטר נסערת עדיין גם יממה אחרי. אספנו כמה דוגמאות מרגשות.

אתם לא תחליטו עלינו

איך ראוי למזוג שווארמה

תודה רבה טוויטר ממש תודה

על זה לא תקראו ב"דה מרקר"

מדהים: מישהו בטוויטר לא טועה

חשבנו שהוא עיתונאי רציני 🙁