האימפריאל חוגג עשור וכולם באים לעזור, ממיכל בוטון ועד רז רהב

אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

הבר שלימד את תל אביב לשתות קוקטיילים עוד ב-2013 עדיין איתנו ועדיין יושב בצמרת הברים בעיר. חגיגות העשור נפתחות ממש היום (27.2) עם השף-קונדיטוריות של עמיתה וימשיכו עם תותחים כבדים נוספים. אנחנו מבטיחים לדווח לכם, אם לא נהיה שיכורים מדי

27 בפברואר 2023

לפני פרוץ ברי היין כטרנד, ברי קוקטיילים היו הבון טון האלכוהולי בעיר. מאז חלקם התפיידו אך הטובים שורדים: האימפריאל, מוותיקי הסצנה, מציין עשור ומזמין חברים להתארח ולעשות שמח. את החגיגות פותחות ממש היום (שני, 27.2) שף קונדיטוריות מיכל בוטון ואנה שפירו ממאפיית עמיתה. "עמיתה הן כוח נשי מצטיין וחברות טובות. נתנו למיכל ולאנה לעשות מה שהן רוצות בתוך מסגרת של אוכל שמתאים בשפה שלו לבר", אומר הבעלים דרור אלתרוביץ' (יחד עם בר שירה וגלעד לבנת).

כן, זה תנין. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
כן, זה תנין. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

ממקומו בצמרת הברים בתל אביב נראה כאילו האימפריאל היה כאן תמיד, אלא שבשנת 2013 דברים נראו אחרת. הבר הפצפון התמקם הרחק ממוקדי בילוי, בלובי של מלון ישן, והנחיל סטנדרטים חדשים בענף. אלכוהול איכותי, ידע ומקצוענות הזרימו דם חדש לתחום וקוקטיילים הפכו לחלק מהמיינסטרים, שלא לומר התפוצצות של ממש. "פרט ל-223, קוקטיילים טובים היו אז רק במסעדות, כמוצר משלים לארוחה. הבנו שלכולנו יש צורך להביא את המוסד שנקרא 'בר' למקום מכובד יותר מזה שהוא היה בו אז ברמה המקצועית והערכית. לא רק יעד לשתות בו בירה ולהשתכר אלא תרבות אלכוהול וקוקטיילים בעולם קולינרי". עד מהרה זכה האימפריאל גם להכרה בינלאומית: הוא דורג במקום 56 ברשימת הברים הטובים בעולם של סן פלגרינו ובמקום ה-17 ברשימת 50 הברים הטובים בעולם לשנת 2015 של מגזין המשקאות Drinks International, וקטף את הזכייה בקטגוריית הבר הטוב ביותר במזרח התיכון ובאפריקה. שנתיים לאחר הקמת האימפריאל פתחה הקבוצה באותו לוקיישן את לה אוטרה, בר קוקטיילים קאריבי הראשון בעיר. בשנת 2018 נפתח הבושוויק, בר קוקטיילים במלון מרשת אטלס שהוליד שיתופי פעולה מצליחים יותר (אימפריאל רד במלון כרמים, The Common במלון קמפינסקי) ופחות (פונטנה, המוטל).

חוגגים עשור בדרך היחידה שהם מכירים. אימפריאל (צילום יח"צ)
חוגגים עשור בדרך היחידה שהם מכירים. אימפריאל (צילום יח"צ)

כעת כאמור עסוקים השותפים בחגיגות העשור לבר שבו הכל התחיל בסדרת אירוחי חברים. העמיתות יזניקו את האירוע בתפריט מיוחד הכולל מאפים אך לא רק: לחם מחבת ומטבלים לניגוב (38 ש"ח), תבשיל מנגולד ושעועית לימה לצד פרוסת לחם כפרי קלוי (38 ש"ח), פטה אן קרוט עם קורנישונים, צנון מוחמץ וחרדל רוסי (72 ש"ח), מסאחן דג על לחם מחבת (68 ש"ח), ביף וולינגטון בציר דמי גלאס (110 ש"ח) ובורקס פתוח עם קונפי ארטישוק ירושלמי, ביצה עלומה וציר פטריות פורצ'יני (68 ש"ח). קינוח קרפ סן ז'רמן (54 ש"ח) וקוקטיילים על בסיס ליקר סן ז'רמן יוגשו באימפריאל ובלה אוטרה. בהמשך יתארחו באימפריאל עוד שפים שהם חברים – עידו פיינר (רוברטה וינצ'י, עמק בראסרי), רז רהב (OCD, תרצה), גיא אריש (משייה) ועמרי מקנב שף מסעדת פאלומר של אסף גרניט בלונדון.

סטודיו knob. Wonderland במלון אימפריאל. צילום: רעות ברנע
סטודיו knob. Wonderland במלון אימפריאל. צילום: רעות ברנע

האימפריאל השתנה מאוד במשך השנים.
"כקבוצה עברנו המון בתקופה הזו. לא האמנו שהמקום יחזיק זמן רב כל כך, למרות שבתוך תוכנו קיווינו. הוא ממשיך לחדש וליצור ולהיות סמן ימני בתעשייה ובתרבות השתייה בישראל. אנחנו משקיעים המון בצוות, בפיתוח ובבקרת איכות. יש בעל תפקיד בקבוצה שמתעסק בכך וחשיבות הצוות היא חלק מהתובנה העסקית שלנו. לאחרונה פתחנו חדר פרטי שמיועד לאירועי קוקטייל לאונג' וגם התערוכה עוזרת לקדם את הבר ומביאה תנועה גדולה של אנשים".

מה התכנונים שלכם לעתיד? יש סיכוי שתפתחו עוד בר?
"יש לנו כמה שפנים בכובע", צוחק אלתרוביץ'. "אנחנו מנסים כל הזמן ללמוד ולהתפתח ולעשות את הדברים בצורה טובה יותר. נמשיך עם שיתופי פעולה כי יש לנו הרבה מה לתרום מניסיוננו בעבודה עם גופים גדולים אבל תמיד יש מחשבות והרהורים לפתוח עוד מקום. לכולנו כבר יש ילדים ואנחנו רוצים להקדיש זמן למשפחה, אבל אנחנו עדיין חזק מאוד בעשייה ברמה היומיומית. היצר ממשיך לבעור בנו".