בסמה מוצ'י: שבעה מקומות לאכול בהם את קינוח האורז היפני

כדורי האורז הדביקים הנחשבים לאחראים לעשרות מקרי חנק של קשישים ביפן הופכים לקינוח האופנתי בעיר. אלה המקומות שבהם תוכלו להזמין לכם אחד ולאכול בזהירות

מוצ'יקווה. צילום: אנטולי מיכאלו
מוצ'יקווה. צילום: אנטולי מיכאלו
11 בנובמבר 2018

1. TYO

יאמאסן, הסושי מאסטר והשף היפני של מסעדת TYO, מציע קינוח מפואר המורכב משלושה כדורי מוצ'י בשלושה טעמים: תות, מנגו ומאצ'ה (48 ש"ח). מדובר בקינוח שבהחלט מתאים לחלוקה, רק אל תנסו לספר בדיחות בזמן שאתם לועסים.

TYO. צילום: אנטולי מיכאלו
TYO. צילום: אנטולי מיכאלו

מונטיפיורי 7 תל אביב, 03־9300333

2. מוצ'יקווה

שרה הופ מהחנות הווירטואלית מוצ'יקווה עלתה לארץ מקליפורניה, שבה אומץ המוצ'י בחיבה יתרה והפך לחלק מהתפריט השכיח. אחרי תהליך של למידה אוטודידקטית, הופ החלה לייצר באופן ארטיזנלי ובכמויות קטנות כדורי מוצ'י שהיא מכינה בסגנון מסורתי, למשל בטעמי בוטנים, קוקוס, שוקולד־בננה או טחינה (25 ש"ח למארז של שלושה כדורים), או דמפלינג של דאנגו שעשויים מטופו וקמח בגרסת כיסוי אישית שלה, למשל בטעם מלבי (15 ש"ח לשלושה כדורים על מקל). הופ משווקת את המוצ'י במכירה ישירה, באיסוף עצמי או בשליחות (15 ש"ח דמי משלוח). הזמנות דרך האתר.

mochikva.com

3. אוקינאווה

הסניף הצעיר והחצוף של המסעדה היפנית אוקינאווה שבלבונטין מקפיד, כמצופה ממנו, להגיש קינוח מוצ'י שמורכב מכדורים בטעם מנגו, תה ירוק, שוקולד או שומשום. כל מנה מכילה שלושה טעמים לפי בחירתכם האישית וההחלטה תהיה קשה (44 ש"ח).

לבונטין 11 תל אביב, 03־5101099

עוד כתבות שיעניינו אותך:
6 גלידות הסאנדיי הכי טובות בתל אביב
התל אביבים התאהבו במטבח הערבי – והשפים הערבים בחוץ
הקינוחים הטבעוניים הכי טובים בעיר

4. טורי

המוצ'י כבר הפך לעניין כל כך מתבקש ושכיח שהוא הגיע עד לרמת אביב ולגבעתיים. במסעדת טורי האסייתית מגישים מנת מוצ'י של שלושה כדורים במנה. בטעמים שתמצאו פה: קוקוס, שומשום שחור, פיסטוק, חלווה ומאצ'ה (46 ש"ח).

אופנהיימר 13 רמת אביב, 03־6204777

5. אקיקו

במסעדה הקטנה והאותנטית ברמת אביב יציעו לכם לקנח את ארוחת הסושי בקינוח הלוהט. כאן בגרסה גדולת ממדים – כדור אחד לבחירתכם: מנגו, מאצ'ה או קוקוס. ניאלץ לעשות לכם ספוילר ולגלות שיש גלידה בפנים (20 ש"ח).

אחימאיר 17 רמת אביב, 03־6417641

6. גו ג'פן

נכון שגו ג'פן תיאלץ אתכם לצאת מחוץ לעיר, אבל החנות הזאת היא קפיצה קטנה ליפן ולכן המאמץ ישתלם. בין שלל המוצרים היפניים לבית, כלי הכתיבה והאופנה תמצאו גם מוצרי מזון מעניינים. הנה למשל מוצ'י קלאסי בטעמי מאצ'ה או ערמונים (9 ש"ח) או מוצ'י ממולא גלידה (11 ש"ח ליחידה). לגו ג'פן יש גם חנות אינטרנטית להזמנות הביתה, אבל במקרה של המוצ'י תיאלצו להגיע בעצמכם לרכוש ולקחת שכן הכדורים רגישים לשינוע.

דרך רמתיים 77 הוד השרון, 09־9738093

7. Oki Daki

אוקי דאקי מותג המוצ'י הארטיזנלי של בקי כהן, אביה ליאון כהן ואשתו אסתר כהן. שלושתם עולים מוונצואלה, והאחרונה היא קונדיטורית מדופלמת. הם התחילו את דרכם בארץ בהכנת גלידה אסייתית, עברו להכין מוצ'י ושנה שלמה עסקו בניסוי וטעייה עד שפיתחו את המתכון המושלם. כרגע הם מספקים את הקינוח הטבעוני ונטול הגלוטן הזה למסעדות, אבל תוך מספר שבועות יתחילו לשווק את הכדורים הקפואים ישירות לקהל. המוצ'י מגיעים בטעמי חלווה, פירות יער, תות, מנגו, קוקוס, ג'ינג'ר או מאצ'ה. נקודת המכירה הישירה צפויה בנמל תל אביב.

תוכלו להתעדכן על נקודות מכירה בפייסבוק OKIDAKI.IL