עבודה זרה: איפה הכי שווה להתקעקע בחו"ל? המלצות המומחים

שאלנו מקעקעים תל אביבים איפה כדאי לנו להתקעקע בפעם הבאה שאנחנו טסים לחו"ל והשגנו את הרשימה שתעשה לכם סדר

30 ביוני 2019

כבר חשפנו בפניכם את היעדים המפתיעים שלא חשבתם לבקר בהם בחו"ל, אספנו את המקומות הסודיים שיגרמו לכם להרגיש מקומיים בניכר ועכשיו הגיע הזמן להרחיב את תודעת הטיולים שלכם גם מחוץ לגבולות השופינג והמסעדות. מסתבר שתיירות קעקועים היא נושא אמיתי לגמרי – חובבי דיו ומחט עוקבים בשקיקה אחר מקעקעים בעלי סטייל מיוחד ברחבי הגלובוס, קובעים איתם חודשים מראש ומתכננים את קצבת כרטיסי הטיסה השנתית שלהם בהתאם. על מי מהם שווה לכם להתביית? שאלנו מקעקעים תל אביביים שמבינים דבר או שניים בקראפט. 

איתי חרומוי / דינמו

איתי חרומוי. צילום: עומר וולבוטר
איתי חרומוי. צילום: עומר וולבוטר

"בזכות פאול דובלמן (paul dobelman) שבקליפורניה אפשר לומר שנכנסתי לסגנון שלי – אולד סקול. 

קלאודיה (claudiadesabe) היא מקעקעת מדהימה שפתחה עם בעלה ועוד מקעקע משוגע סטודיו בלונדון בשם "רד פוינט". היא מקעקעת בסגנון יפני וניאו-טרדישינל שאין דברים כאלה.

אצל איצ'יביי (hide_ichibay) התקעקעתי בטיול שלי ליפן, לאחר שקבעתי איתו תור חצי שנה מראש. הוא מקעקע בסגנון יפני מסורתי, טיפוס נחמד בטירוף (כמו 99% מהיפנים) ועובד בסטודיו מאוד מוכר בשם Three tides בטוקיו.

דני (daniqueipo) הוא מקעקע אולד סקול מטורף שהכרתי בלונדון, כשזוגתי התקעקעה אצלו. לסטודיו שלו קוראים 'סאנג בלו'.

מקעקע אולד סקול וטרדישיונל שאני מעריך במיוחד הוא סמואל ברגנטי (samuelebriganti) שמצייר על אנשים הרבה פעמים בפרי-הנד, כלומר עם טושים ולא בדרך המקובלת של הכנת סקיצה והדבקתה על הגוף. הוא מקעקע בסטודיו "Bold will wold", בפירנצה שבאיטליה".

קטיה בריודין / סטודיו קטיה בריודין

קטיה בריודין. צילום: גוני ריסקין
קטיה בריודין. צילום: גוני ריסקין

"אצל לוקאס (Łukasz Zglenicki), מקעקע פולני, התקעקעתי בעצמי. מאוד אהבתי את הדברים שלו, אז החלטתי לעשות אצלו שרוול והוא התגלה כאיש מקסים.

גם אצל טאירי (tayrirodriguez) התקעקעתי וכמו במקרה של לוקאס, טסתי אליה לספרד במיוחד בשביל זה. יש לה סגנון מטורף.

אל רפא (rafadecraneo) הגעתי במקרה, כי הייתי במדריד. הוא עושה טרדישינל אבל מאוד מיוחד ומעניין מבחינת העיצוב ובחירת נושאים".

דני גינזבורג ויהונתן בונן / ג'ון בוי טאטו

יהונתן בונן ודני גיזבורג. צילום: ג'וני גבריאל
יהונתן בונן ודני גיזבורג. צילום: ג'וני גבריאל

"תומאס מקעקע בסגנון ריאליסטי וממציא את עצמו מחדש בכל יצירה, אפקט אשליה עד הפרט האחרון. הוא מקעקע בעיקר בספרד וצרפת, אבל מגיע לערים גדולות אחרות. 

 Dr. Woo מבצע עבודות בשיטה שמכנים אותה היום כ"סוד". יש לו יכולת טכנית מאוד גבוהה בפרק כף היד, והיא מאפשרת לו ליצור קווים עדינים כחוט שערה. הוא נמצא באל.איי.

לג'פרי נדרלי (jefreenaderali) המוכשר מתורכיה יש עבודות צבעוניות קטנות וסופר נקיות.

EvaKrbdk שעובדת בברוקלין, ניו יורק, נחשבת למותג, אבל כל שעת עבודה ראשונה שלה עולה 600 דולר וכל שעה נוספת 500 דולר".

נועם יונה/ הסטודיו של נועם יונה

נועם יונה. צילום: רונית ROCO RUNS
נועם יונה. צילום: רונית ROCO RUNS

"ההמלצה הראשונה שלי היא על לואי-אינק (שם במה כמובן, lewis ink) שאפשר למצוא תחת פרופיל האינסטגרם "בלק סימטרי" או במושבו שבפריז, צרפת. הוא עושה עבודות גיאומטריות שהן כמו חליפות על הגוף, ולא מתרכז בקעקוע קטן אלא לוקח את כל הגב ושתי הידיים ועושה משהו אחד מחובר שהופך את כולך ליצירת אמנות. העבודות שלו סופר מדוייקות.

 Balazs Bercsenyi עושה דברים יותר מורכבים, למשל לוקח קטע ריאליסטי שחור-אפור בתוך קעקוע ומשלב בו למנטים קווים. זה קו מחשבה אבסטרקטי יחודי, ומתקבל ממנו מראה כמו של שכבות פוטושופ. הוא היה עובד ב"בנג בנג", סטודיו מפורסם בניו יורק, אבל חזר להונגריה. 

עוד מקעקע שעושה דברים בסגנון הוא מוגלי, (mowgly artist), גם הוא יוצר אבסטרקטי שמשתמש בשכבות ועובד בסטודיו בשם 'through my third eye' בלונדון.

השם הבא הוא סטיב בוצ'ר. הוא מקעקע ממש שונה ממני, אני לא לוקח ממנו השראה אבל סופר מעריך אותו. הוא עושה היפר ריאליזם בצבע, ברמה שאם הוא מקעקע שחקן כדורסל רואים את הזיעה שלו. הוא מגיע לגבהים כאלה מטורפים שאני לא מצליח להבין איך הוא עוקב אחרי עצמו. הוא בניו זילנד ומסתובב בכל העולם, ויש לו מיליון עוקבים באינסטגרם.

מריה פרננדז הספרדיה היא עושה עבודות פיין ליין (שימוש רב בקווים בעוביים שונים, א"ס) מאוד עדינות ומאוד ייחודיות לה.

גולדי שעובדת בניו יורק, עושה מיני ריאליזם (הקטנה חלקה ויפה של יצירות גדולות, א"ס), עם צבעים בהירים ומעברי גוונים נהדרים. היא משתמשת בעשרה גוונים של אפור שיוצרים עומק והצללות נפלאים".

מקס וורט / קיפוד

מקס וורט
מקס וורט

"אחד המקומות הכי מגניבים לקעקוע באירופה הוא הסטודיו 'Art Factors' באסן, גרמניה. תמיד יש שם אווירה טובה ומבחר של מקצוענים לכל טעם של לקוח. המאסטרים הטובים ביותר בריאליזם מגיעים לעתים קרובות לסטודיו הזה. הסטודיו המומלץ הבא הוא 'Family Art', שהאמנים בו משתמשים בצבעים וניגודים מדהימים.

בהחלט יש לציין גם את סטודיו 'Gutter' באתונה, שם חברי 'דוד פול' חי ועובד. סגנון הגרפיטי שלו לא ישאיר אף אחד אדיש".

אלכסיי זמטובסקי / אינק דונקי

אלכסיי זמוטבסקי. צילום: גוני ריסקין
אלכסיי זמוטבסקי. צילום: גוני ריסקין

"genotattoo מפאביה שבאיטליה עושה טרדישינל מעולה, וגם Sergio Messina, או כמו שאפשר למצוא אותו באינסטה, 'שוקטאטו', ועובד ברומא.

מקעקע בסגנון יפני וריאליזם שאני מאוד אוהב זה Loic Barbot, מסידני שבאוסטרליה. סטודיו שלם שאני ממליץ עליו הוא One Love Tattoo שעושים טרדישינל.

בכל המקעקעים שציינתי אני מעריך את המקצועיות, היצירתיות והדבקות במסורת. כולם אנשים רגילים עם תשוקה גדולה למקצוע, אנשים חרוצים שאוהבים את האמנות גוף של קעקועים ולא מתפשרים על איכות, מקוריות ושמירה על ערכים".