אירופה הסודית

אבל מה יש לעשות שם? שישה יעדים מפתיעים באירופה

ליכטנשטיין (צילום: Shutterstock)
ליכטנשטיין (צילום: Shutterstock)

המקומות המיוחדים שתוכלו להשוויץ בהם בשיחת ה"איפה הייתי בחו"ל" הבאה שלכם, כשכל החברים יספרו על ברלין, לונדון ופריז

ליכטנשטיין

הליכטנשטיינים לא אוהבים שצוחקים על הנסיך שלהם, הנס אדם השני. זה כל מה שאתם צריכים לדעת על הנסיכות הזעירה הזאת, שקטנה יותר מדרום תל אביב ונמצאת אולי באזור הכי יפה בעולם: בין גרמניה, שווייץ ואיטליה, לרגלי האלפים ועל גבי גבעות מוריקות; בין אגמי טורקיז ובתוך האוויר הכי נקי על פני הפלנטה. את כל השאר תגלו בהסתובבות בין הכפרים והעיירות הזעומים שפזורים במיקרו מדינה הזאת, שאינה זולה ואינה נמצאת ברשימות היעדים הנחשקים, אבל כשמגיעים אליה ורואים אנשים קוטפים דובדבנים ברחוב, לא רוצים לעזוב לעולם.

אסור לפספס: טירת ואדוץ היא מקום מושבו של הנסיך והיא נמצאת בסביבה מיוערת שתגרום לכם להרגיש כאילו אתם באגדה של האחים גרים, כלומר זה מקריפ ומקסים גם יחד.

להזמנת טיסה זולה לציריך עם טיים אאוט טיסות >>

ליכטנשטיין (צילום: Shutterstock)
ליכטנשטיין (צילום: Shutterstock)

באד ראגאץ

עיירת הספא השווייצרית הזאת נשמעת מומצאת לגמרי, אבל אם חשקה נפשכם בפינוק לגוף עם מרחצאות ומעיינות חמים יכול להיות שאפשר הפעם להשקיע קצת יותר מנסיעה לסחנה, ולהגיע למקום שנתן השראה ל"היידי בת ההרים". הכבישים מתוקתקים, המדרכות נקיות, הריין צלול והאוויר הוא פרסומת למטהר אוויר. יש באזור גם סקי לחובבים, אבל מוסדות הספא שמסתמכים על המאפיינים הגיאולוגיים הייחודיים של המקום הם העניין האמיתי. אל תדאגו, לא נספר שעד כדי כך התברגנתם.

אסור לפספס: המרחצאות העתיקים שקרויים על שם הכפר.

להזמנת טיסה זולה לציריך עם טיים אאוט טיסות >>

באץ ראגאץ, שוויץ (צילום: Shutterstock)
באץ ראגאץ, שוויץ (צילום: Shutterstock)
באץ ראגאץ, שוויץ (צילום: Shutterstock)
באץ ראגאץ, שוויץ (צילום: Shutterstock)

ברטיסלבה וקושיצה

סלובקיה היא אולי היעד הכי אנדרייטד באירופה. היא ירוקה יותר מרוב המדינות הסובבות אותה, הסלובקים הם אנשים חביבים למדי, והערים הגדולות – ברטיסלבה הבירה וקושיצה – יפות כמו שרק ערים במרכז אירופה יודעות להיות. המיקום שלה – אוקראינה ופולין מצד אחד, צ'כיה, אוסטריה והונגריה מצד שני – הפך את ההיסטוריה שלה לסיפור של אירופה כולה, ומי שמחפש את הזווית היהודית יופתע לשמוע שקיימות עדויות על קהילה יהודית בבריסלבה עוד במאה ה־11.

אסור לפספס: על כל תושב בברטיסלבה יש 110 מ"ר של אזורים ירוקים. פשוט לכו ליער שבולע את העיר ותצפתו עליה משם.

להזמנת טיסה זולה לברטיסלבה עם טיים אאוט טיסות >>

ברטיסלבה (צילום: Shutterstock)
ברטיסלבה (צילום: Shutterstock)

עוד מדריכים לאירופה:
בלי לרוקן את הכיס: מלונות מומלצים באמסטרדם
הדברים שאסור לפספס בחופשה בקרואטיה
מקומיים ממליצים על מסעדות, ברים ואטרקציות סודיות

סוצ'י

סוצ'י ודאי זכורה לגולש הממוצע בזכות צילומים ויראליים של תאי שירותים מרובי אסלות שנבנו בחיפזון לקראת אולימפיאדת החורף של 2014, אולם מדובר ביעד אידיאלי לתפרנים, חובבי אייטיז ואנשים שאוהבים את טבריה, ובייחוד עבור מי שמזוהה עם כל הסעיפים. האזור השוכן לחופו של הים השחור מלא באטרקציות נוסטלגיות כגון פארק ריביירה שבו תוכלו לירות למטרה ברובי צעצוע למרגלות תמונתו של פוטין החמוש. גבוה יותר, בין פסגות הקווקז, יש גם אתרים מפונפנים שנבנו אל תוך הנוף הפראי, לצד צינורות מסתוריים ושלטים של ענקית הגז והנפט גזפרום. אגב, למרות מה שאתם חושבים על רוסיה, חם שם רצח ונהגים ללא מזגן אינם מהססים לנסוע עם דלת פתוחה.

אסור לפספס: כל חור בקיר שמוכר חצ'פורי בשקל וחצי. הוא תמיד טרי וטעים יותר מכל מה שאתם מכירים.

להזמנת טיסה זולה לסוצ'י עם טיים אאוט טיסות >>

סוצ'י (צילום: Shutterstock)
סוצ'י (צילום: Shutterstock)

סירקווה

קצה העולם נמצא קרוב משחשבתם. כל מה שצריך זה לנחות בבירת מלטה, להיכנס למכונית ולנהוג 50 דקות צפונה. קשה להחליט עם סירקווה היא עיירה או כפר, אבל התחושה בה היא של מקום מחוץ לזמן. המפרצים היפהפיים שמקיפים אותה – בחירה מעניינת בין מפרץ פרדייס ומפרץ החשופיות – תורמים את שלהם לדיסוננס הקוגניטיבי שבין אווירת אייטיז קיצונית והיעדר הפנפון האופייני לאיי יוון ובין התחושה שלא אמור להיות מקום כזה מזרח תיכוני באמצע הים. החופים נקיים, המחירים זולים יחסית ומי שרוצה להרגיש תייר ימצא גם אטרקציה לא רחוקה בשם "כפר פופאי". לא תפסיקו לצבוט את עצמכם.

אסור לפספס: מהנמל של סירקווה יוצאת מעבורת זולה לאי הסמוך גוזו. יש בו אתרי צלילה מרהיבים ומקום שנקרא חוף רמלה (!), ובעיקר פשטות לא מעודכנת שכבר אי אפשר למצוא כמותה בשום מקום באירופה. יותר טוב ממכונת זמן.

להזמנת טיסה זולה למלטה עם טיים אאוט טיסות >>

סירקווה (צילום: Shutterstock)
סירקווה (צילום: Shutterstock)

וישי

למי מאיתנו לא יצא לחשוב מה הייתה נתניה לולא חוף הים שלה? התשובה היא העיירה הפסטורלית וישי, הנמצאת בטבורה של צרפת. לווישי יצא שם רע בעיקר בשל משטר הבובות הנאצי שהוחל בה במלחמת העולם השנייה, האמת היא שיכול היה לצאת לה שם רע בגלל עשרות דברים נוספים. ההמלצה הרווחת תהיה ללכת למרחצאות החמים, אולם המרחצאות שאליהם הגענו היו נטושים ונראה כאילו האדם האחרון שרחץ בהם היה גנרל פטן בכבודו ובעצמו. עדיף כבר להסתובב בכיכר וישי, שם משחקת כדרך קבע חבורה מזדקנת פטאנק, ושם גם נמצא בניין דואר מפואר והסופר מארשה מונופרי, הרמי לוי של המקומיים שבו אפשר לרכוש קרם אנטי אייג'ינג וסוכריות מנטה – הלהיט הגדול ביותר בעיר. האטרקציות אינן גדלות עם רדת החשכה. העיר מציעה קזינו חוקי המגיש סודה במקום אלכוהול, ובר מדליק בשם Le Bazar de L'Opera אליו יוצאים באישון ליל צעירי וישי המשועממים.

אסור לפספס: כביש היציאה מהעיירה.

להזמנת טיסה זולה לליון עם טיים אאוט טיסות >>

וישי (צילום: Shutterstock)
וישי (צילום: Shutterstock)