חלאס עם המנגל: אירועי האוכל הכי שווים בסוכות

פסטיבל אוכל בשפירא, סרטים וטעימות בחיפה וטעמים מהעולם בירושלים: האירועים ששווים יציאה מהסוכה

מסעדת למעלה עושה תיאבון (צילום: תומר אבשלום)
מסעדת למעלה עושה תיאבון (צילום: תומר אבשלום)
15 באוקטובר 2019

פסטיבל אושפיזין שפירא

כשכל העיר מפוצצת ואי אפשר למצוא מקום באף בית קפה, שכונת שפירא היא מקום טוב להימלט אליו. פסטיבל אושפיזין שפירא, שיימשך ארבעה ימים, מציג את הפנים היפות של השכונה באוכל, תרבות ואמנות, תוך הדגשת האווירה הקהילתית. "קפצנו על הקשר של סוכות לאושפיזין ועל ההזדמנות לארח ולהתארח", אומר יונתן ברגן (קפה שפירא), אחד המארגנים. "בעלי עסקים מקומיים התאחדו במטרה לגרום לאנשים להכיר את הפעילות החברתית והקהילתית שמתרחשת בשכונה. זו הזדמנות יוצאת דופן, ודווקא בין עסקים שמתחרים על אותו הקהל, להראות שאנחנו אחד ואנחנו הפנים של השכונה המיוחדת שלנו".

מנות דגל יימכרו במחירים מיוחדים, וכדי לעודד את המבקרים לבלות אצל השכנים יצרו בעלי העסקים מבצע 1+1 מתגלגל: קונים מנה או דרינק במקום אחד ומקבלים את השני בחינם גם במקום אחר מתוך רשימת המסעדות והברים שמשתתפים בפסטיבל: א לה רמפה, למעלה, אטלס, פיצה פיפל, קפה שפירא וקפה גרגר.

הפסטיבל ייפתח במסיבת השקה גדולה שתתקיים בקפה שפירא מחר (רביעי, 16.10) בשעה 16:00, שתתן את האות לתחילת אירועים נוספים ובהם תערוכת איור של האמנית טל סלע, סדנאות יצירה וחוויה לילדים, הופעות, הפעלות, מסיבות, בזאר יד שנייה ועוד.
שכונת שפירא, רביעי־שבת (16.10־19.10), פרטים בדף הפייסבוק אושפיזין שפירא חול המועד סוכות

קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

ג'ין חדש של יוליוס בלייבררי בר

ג'ין ישראלי חדש נולד, שת"פ בין בר הלייבררי שבמלון נורמן ומזקקת הבוטיק יוליוס של יובל (ג'וב) הרגיל, בקיבוץ חניתה: NORMAN GIN מבוסס על תמרים ממטעי משפחת הרגיל, צמחי תבלין שלוקטו בגליל, שקדים ואתרוגים. לטובת ההשקה הגיע לארץ המיקסולוג גרג אלמידה מבר הקוקטיילים Tayēr + Elementary בלונדון, שנכלל ברשימת 50 הברים הטובים בעולם, שישקשק יחד עם הצוות הישראלי של הבר תפריט קוקטיילים מקורי על טוהרת הג'ין החדש. הקוקטיילים של אלמידה מתייחסים לפן הקלאסי בשימוש בעלי דפנה, טרגון ותבלינים נוספים מעולמות הג'ין, בשעה שהקוקטיילים של הברמנים בלייבררי מבוססים על רימונים, הדרים וחומרי גלם ותבלינים עונתיים ומקומיים (55 ש"ח). במקביל יימכרו בבר בקבוקים מהמהדורה המוגבלת של הנורמן ג'ין (420 ש"ח).

שני-שלישי (21-22.10) מ-19:00, לייבררי בר 

ג'ין תמרים בלייבררי בר. צילום: אפיק גבאי
ג'ין תמרים בלייבררי בר. צילום: אפיק גבאי

קולנוע קולינרי בחיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה נותן במה לקולנוע קולינרי, עם הקרנות סרטים מלוות בהרצאות וטעימות. הנושא שנבחר השנה הוא אוכל כאמצעי לקירוב לבבות: סרטים חדשים יוצגו בהקרנות בכורה וילוו באירועי טעימות ושיחות בהנחיית אשת הקולינריה הילה אלפרט. באירועים: שיח בנושא "מטבח מקומי – מטבח אחד לשני עמים" עם זוכת "מאסטר שף" ד"ר נוף עתאמנה אסמאעיל, לצד טעימות פטאייר תרד ממאפיית ג'רסי; שיחה על יין עם היינן אלי בן זקן (יקב קסטל) שבה יוגשו יינות של יקב וורטמן וגבינות בוטיק ממחלבת הנוקד; שיח בנושא ליקוט קיימות עם אורי מאיר צ'יזק לצד טעימות של מנות קוריאניות מסורתיות ממסעדת טאיפיי האסייתית; שיחה עם השף פרנק אזולאי על נוער בסיכון בענף המסעדנות לצד טעימות ממסעדת רובין פוד שעוסקת בהצלת מזון, ועוד.

במקביל להקרנות ולאירועים יפעל "ציר האוכל" החיפאי – הטבות והנחות לבאי הפסטיבל במסעדות וברים בעיר, בהן מסעדת תלפיות ופיצרייה תלפיות, וספר קוקטייל בר, קפה פלמר, צ'רלי בר ועוד.
סינמטק חיפה, שד' הנשיא 142, שישי־ראשון (18.10־20.10). מחיר לסרט והרצאה: 85 ש"ח. פרטים נוספים באתר הפסטיבל

פסטיבל טועמים עולם בירושלים

סוכות כחג עלייה לרגל מביא לירושלים את מיטב השפים בארץ – ממאיר אדוני, יונתן רושפלד, עומר מילר ושגב משה ועד שפים סלבס כגון מסימיליאנו ורחל בן־אלול. אליהם יצטרפו בתי אוכל ירושלמיים לפסטיבל קולינריה בינלאומי, שמציג את המגוון החוצה עמים ועדות בעיר. בפסטיבל יוגשו מאכלי רחוב, מנות גורמה, קלאסיקה צרפתית, אוכל אמריקאי, מנות מהודו, צרפת, איטליה וברזיל, טעמים מהמזרח הרחוק והקרוב ובירה, במחיר ממוצע של 35 ש"ח למנה. את המדינות השונות ייצגו תפאורות ענק, נגנים והרכבים מוזיקליים ושחקנים בתלבושות צבעוניות.
גן הבונים, ירושלים (למרגלות החומה סמוך לשער יפו), שלישי־חמישי (15.10־17.10) 16:00־23:00