גם הערב: לילה של התנגדות בתל אביב. כבישים ברחבי העיר יחסמו

גם הלילה. גם במוצ"ש. כמה שצריך. חסימת איילון דרום ביום ההתנגדות, 18.7.23 (צילום: כוח קפלן)
גם הלילה. גם במוצ"ש. כמה שצריך. חסימת איילון דרום ביום ההתנגדות, 18.7.23 (צילום: כוח קפלן)

תל אביב לא נחה: תנועות המאבק בהפיכה המשטרית יתכנסו הערב ל"ליל התנגדות" בקפלן וב-150 מוקדים נוספים בפעם הרביעית תוך פחות משבועיים, ובמוצ"ש יעשו זאת בפעם החמישית. החל מראשון יעבור מוקד המאבק אל הכנסת וירושלים בהתנגדות רציפה עד להצבעה על ביטול עילת הסבירות ביום שני. צאו להתנגד!

לילה סוער של מחאה והתנגדות צפוי בתל אביב הערב (חמישי, החל מהשעה 19:00), בעקבות רצף האירועים הבלתי נגמר שמייצרת ההפיכה המשטרית, לקראת המשך חקיקת ביטול עילת הסבירות שעברה את וועדת החוקה לקראת הצבעה במליאה ביום שני, ובמרכזו הפגנת ענק בכיכר הדמוקרטיה בקפלן בפעם הרביעית תוך פחות משבועיים.

ארגוני המאבק בהפיכה המשטרית הכריזו על ליל התנגדות בתל אביב וב-150 מוקדים אחרים ברחבי הארץ, "לאור דהירת ממשלת החורבן להשלמת החקיקה ועל רקע דבריו הברורים של נשיא ארצות הברית שקורא לעצור מייד את החקיקה הדיקטטורית".

איזה יפים אתם. צעדת החזית הוורודה מגיעה לקפלן, יום ההתנגדות, 18.7.23 (צילום: יעל גדות)
איזה יפים אתם. צעדת החזית הוורודה מגיעה לקפלן, יום ההתנגדות, 18.7.23 (צילום: יעל גדות)

בתל אביב יצאו בשעה 19:00 לדרכן שלוש צעדות המוניות – מכיכר מילאנו, כיכר רבין וכיכר הבימה – אל מוקד ההפגנה בקפלן. בשלב זה לא ידוע אם תתקיים מתכונת ההפגנה של מוצאי שבת ולא פורסמה רשימת נואמים, אז תתכוננו ללילה של צעדות ברחבי תל אביב וחסימות כבישים מזדמנות במרכז העיר ובנתיבי איילון.

>> תמיד אמרתם שכשיגיע היום תצאו לרחוב. היום הגיע // ירון טן ברינק
>> הגיע הזמן להכריז מלחמה על הרבנות הראשית // רוני ודנאי
>> לראשונה עומדת מול נתניהו מכונת אנטי-רעל מנצחת // גבע קרא עוז

במוצ"ש: חוזרים לקפלן שוב ושוב

במקביל הודיעו מובילי המאבק בדיקטטורה כי במוצ"ש הקרוב תתקיים הפגנת ענק נוספת בכיכר הדמוקרטיה שברחוב קפלן ובעוד כ-150 מוקדים ברחבי הארץ, מצומת הגומא ועד אילת, כשבמרכז הפוקוס צעדת העלייה לרגל לכנסת שיצאה לדרכה ביום שלישי והופכת בהדרגה לאירוע מרגש והיסטורי. צעדת מוצ"ש השבועית לקפלן של החזית הוורודה וארגוני השטח תצא הפעם מכיכר מילאנו, ועל הבמה שבמוקד האיוונט יעלו לנאום יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, פרופ' שקמה ברסלר, הדס רגולסקי ממובילות 'בונות אלטרנטיבה', ושירה אטינג, נווטת חיל האוויר במילואים.

זה עוד לא הכל, כי למחרת יעלו תנועות המחאה ורבבות מפגינים בהמוניהם לירושלים, במקביל לסיום צעדת "עולים לרגל" שיצאה לדרך ביום שלישי בערב ותגיע בסופ"ש אל מחוץ לכנסת. בראשון ובשני יתקיימו מספר אירועים באיזור הכנסת וצעדות ברחבי ירושלים אשר יימשכו עד להצבעה על חוק הדיקטטורה לחיסול עילת הסבירות הצפויה להתקיים ביום שני. בין האירועים שעליהם מותר לספר: הקמת מאחז הדמוקרטיה בגן סאקר עם אוהלים, תפילה המונית בכותל לשלום העם וקריאה להסכמה רחבה שתסתיים בצעדה לכנסת, צעדת רופאים, שיירות רכבים
והפגנות מחוץ לכנסת בראשון ובשני.

"אנחנו נכנסים לימים הגורליים ביותר בתולדות המדינה", נמסר ממובילי תנועות ההתנגדות. "זו מלחמת העצמאות של רוב מובהק של אזרחי ישראל, פטריוטים שעזבו הכל ובמשך חודשים ארוכים נלחמים על עתידה כדמוקרטיה ליברלית. אנחנו רגע לפני חורבן בית שלישי והממשלה והעומד בראשה חייבים לשמוע את זעקת העם ולעצור. החל ממוצ"ש כולנו ברחובות, רק התנגדות נחושה תעצור את הדיקטטורה".

רגע, ומה קורה בצעדה לירושלים?

בטוויטר אמרנו את זה ביום שלישי לפני כולם: זו יכולה להיות תחילתו של אירוע היסטורי. מאז סחפה צעדת העלייה לרגל לירושלים של מובילי המאבק עשרות אלפי תומכים שמצטרפים אליה ונפרדים ממנה לאורך היום, והיא מלווה בתמיכה מסיבית של תושבים מהאזור שמגיעים אל אזורי ההתכנסות עם אוכל, שתייה ופינוקים, מציעים טרמפים ואירוח לארוחה ומקלחת ועוטפים את הצועדים באהבה. ביום רביעי וחמישי זה כבר הגיע למספרים של יותר מעשרת אלפים צועדים בחלקים מסוימים, ובמהלך הסופ"ש גם המספרים האלה צפויים לגדול.

הצעדה מלווה במערך לוגיסטי מושלם של מתנדבים ובאישור משטרת ישראל, יש טפסים למי שרוצה להציע טרמפ, יש טפסים למי שמחפש.ת טרמפ, יש חמ"ל למי שרוצה להציע הצעות ויוזמות באופן כללי, ויש אפילו מעקב לייב אחרי מיקום השיירה כדי שתוכלו להצטרף מתי שתוכלו. הלו"ז שלה בימים הקרובים נראה דליקטס:

חמישי:
20:30 התכנסות בקיבוץ נחשון
21:00 פסטיבל דמוקרטיה

שישי:
00.:06 תפילת שחרית
07:00 יציאה מקיבוץ נחשון
12:00 כינוס יום באנדרטת פורצי הדרך
16:00 צעדה לשורש
20:00 הגעה לחניון קק"ל (מול שורש)
21:00 קבלת שבת המונית

שבת:
07:00 יציאה משורש
12:00 כינוס יום בחניון הארזים
16:00 עלייה לכנסת *פרטים יימסרו בהמשך