אלון שבו מתמקם בגינת שינקין עם סניף חדש לפטיסרי המושלם שלו

אלוהים אדירים שבשמי צרפת. פארי ברסט של אלון שבו (צילום: אלון שבו)
אלוהים אדירים שבשמי צרפת. פארי ברסט של אלון שבו (צילום: אלון שבו)

בסוף חודש ינואר הקרוב (כן, שנת 2023 עוד רגע פה) הקונדיטור המוערך ישיק סניף חדש של בית המאפים המושלמים שלו. בקרוב גם תושבי מרכז העיר יהינו מקרואסון מדופדף כהוגן, קווין אמאן, בריוש סוכר, דניש תפוחים ומרציפן או כל אחד מטארטי הפירות החלומיים

28 בדצמבר 2022

אתמול חזרתי מפריז – כן, אני יודעת, צרות עולם ראשון – אך הנחמה היחידה שעלתה בראשי היתה עצם קיומו של הפטיסרי של אלון שבו, שיאפשר לי לטעום מאותם מאפים מנחמים ואיכותיים גם אצלנו בלבנט, מינוס הפרצוף החמוץ של הצרפתים. למרבה השמחה, הנחמה הפחממתית הזו הוכפלה, מכיוון שלקראת בסוף חודש ינואר הקרוב (כלומר 2023. כן, גם השנה הזו הגיעה) אלון שבו יפתח סניף חדש של הקונדיטוריה שלו ברחוב שינקין.

המקום הבא למאפים חלומים. הפטיסרי של אלון שבו. צילום: מתוך עמוד הטוויטר של אלון שבו
המקום הבא למאפים חלומים. הפטיסרי של אלון שבו. צילום: מתוך עמוד הטוויטר של אלון שבו

שבו, אחד הקונדיטורים המוערכים במחוזותינו, פתח את הסניף של הקונדיטוריה שלו ברחוב צ׳לנוב ב-2021 (שנכנסה בקלות לרשימת הקונדיטוריות הכי טובות בתל אביב), ומאז בצק רב נאפה בעוד שהקונדיטור צבר קהל לקוחות נלהב ונאמן. אחרי שלימד את התל אביביים מהו טארט לפי הספר, הוא גם החל במיזם של שעות תה במלון ג׳אפה היוקרתי, שההזמנות אליו מתמלאות חודשים מראש. שבו גם עורך כבר שנים סדנאות אפייה בסטודיו שלו בפלורנטין, ונדמה כי על אף שידיו תמיד רוחשות בבצק, הוא לא שוקט על השמרים וממשיך להתחדש ולהתעדכן.

והפעם, זוהי בשורה לרחוב שינקין. תושבי הרחוב, ובמיוחד מי שעובר בגינת שינקין, יכולים להתחיל להתרגש לקראת כל המנות שהדרומיים כבר מכירים היטב: קרואסון, קווין אמאן, בריוש סוכר, דניש תפוחים ומרציפן או כל אחד מטארטי הפירות או השוקולד החלומיים שמציע שבו. אל דאגה, גם מאפים מלוחים יש כמובן – בורקס וישיסאוז, בורקס חצילים וגבינת בושה, או קרואסון מנצ׳גו ובצל ירוק. התפריט של שבו מתחלף פעמיים בשנה לפי התוצרת העונתית, כלומר בהתאם לפירות העונה וחומרי הגלם הזמינים. בקיצור, למרות שהפתיחה מיועדת לעוד חודש, שווה לתפוס מקום בתור כבר מעכשיו.

רק תראו את כל היופי הזה. אלון שבו. צילום: דן פרץ
רק תראו את כל היופי הזה. אלון שבו. צילום: דן פרץ

על המקום החדש עמל שבו כשנה, במהלכה הסניף החדש שופץ במלאכת מחשבת, ואובזר באופן שיתאים הן לאסתטיקה המדויקת של שבו, והן ללוקיישן החדש. יש בו מקומות ישיבה וגם – איך לא – ויטירינה מנקרת עיניים שקשה להפסיק לבהות בכל הטוב שמציגה. מטעמו של שבו נמסר כי: ״בנוסף לתפריט הקבוע, מתוכננים להתווסף בסניף שינקין פריטים ייחודים לחנות השינקינאית – זאת בהתאם לקהל הלקוחות שמורכב ממשפחות צעירות שמבלות באזור, וצפויות להגיע למקום". עוד הוסיף שבו כי הוא והצוות שלו מתרגשים וסקרנים להגיע כבר לשכונה. ובכן, גם אנחנו מתרגשים.

הקונדיטוריה של אלון שבו, שינקין 26, פתיחה לקראת בסוף ינואר 2023