נמאס לה לרקוד: אלן דג'נרס שוקלת לפרוש מהתכנית וחוזרת לסטנדאפ

בריאיון לניו יורק טיימס סייגה הקומיקאית את התדמית הנחמדה שדבקה בה ב-16 השנים האחרונות. אם הסטנדאפ שלה ייראה כמו הפרק המהפכני ההוא ב"אלן", כדאי להתאזר בסבלנות עד שאחרוני חדי הקרן ייעלמו מהפריים

אלן דג'נרס, מתוך "Relatable" בנטפליקס
אלן דג'נרס, מתוך "Relatable" בנטפליקס
13 בדצמבר 2018

אלן דג'נרס חשפה אתמול (רביעי) כי היא שוקלת ברצינות לעזוב את הטוק שואו הוותיק והמצליח שלה. בריאיון לניו יורק טיימס היא הוסיפה כי היא מרגישה כלואה בתדמית טובת הלב והחייכנית שלה, והריאיון נפתח כך: "לאלן דג'נרס נמאס לרקוד, ובאמת, אפשר להאשים אותה?".

דג'נרס (60) עומדת להוציא את ספיישל הסטנדאפ הראשון שלה בנטפליקס (18.12) – דבר שלא עשתה שנים. התכנית שלה, "The Ellen DeGeneres Show", רצה כבר 16 שנים – כ-2,700 תכניות – זכתה בפרסים רבים, בהם 59 פרסי אמי (והשאירה את אופרה ווינפרי הרחק מאחור); ב-2016 הוכרז כי היא תרוץ עד 2020, ויש סיכוי גדול ששם יסתיים המסע שלה.

עוד כתבות מעניינות:
הספיישלים הכי טובים של סטנדאפיסטיות בנטפליקס
הסדרות שידביקו אתכם לטלוויזיה בחורף הקרוב
כמה טוב אתם זוכרים סדרות מהניינטיז?

בריאיון היא סיפרה שאחיה לוחץ עליה להמשיך עם התכנית, כיוון שהוא מאמין שאחותו היא דמות המשפיעה תקווה על הקהל באקלים הפוליטי המפולג בארה"ב. בת זוגה, פורשיה דה רוסי, דווקא מעודדת אותה לחקור הזדמנויות חדשות. השם של דג'נרס אולי לא עושה עליכם רושם – כמו הרבה מנחי תכניות המשודרות במהלך היום – אבל היא נחשבת לאחת המנחות הבולטות בארה"ב (לדוגמא, היא הקדימה את ג'ימי פאלון עם פינת המשחקים בתכנית, שהפכה למזוהה עמו ועם אחרים שהעתיקו ממנה את הסגמנט, כפי שציין הניו יורק טיימס).

התדמית הנחמדה והפמיליארית של דג'נרס עלולה להיות בעוכריה במעבר הזה, כשתעמוד על הבמה לבד עם מיקרופון, ובריאיון היא ביקשה לסייג אותה. "אני רוצה להראות את כולי. הטוק שואו הוא אני, אבל אני גם משחקת דמות של מנחת טוק שואו. יש הבדל קטן קטן". ההבדל הוא כמובן משמעותי, והספיישל, שנקרא "Relatable", אמור להוות מעין היכרות מחודשת עם אלן האדישה, הלא נחמדה (נו, יחסית לאלן) ובעלת המודעות העצמית, שיכולה לספר בדיחות על כמה שהיא עשירה בלי שזה ייצא לה מתנשא.

בספיישל היא מדברת על כך שאיבדה את הסיטקום שלה, "אלן", בעקבות יציאתה מהארון כלסבית. "לקח לי שלוש שנים לחזור לטלוויזיה. היה מנהל אחד שאמר, 'אף אחד לא יצפה בלסבית באמצע היום'. הם לא צפו בי בערב, איזה חלק של היום טוב ללסבית?". הקטע הזה הוא תזכורת נעימה מאד לחשיבות של דג'נרס בנוף הטלוויזיוני והחברתי. כבר שנים היא מתכרבלת בתכנית סופר מצליחה, עטופה באהדת הקהל וחיוכים (וכן, גם בלא מעט כסף), אבל היא עבדה קשה כדי להגיע לשם. אם הסטנדאפ שלה ייראה כמו הפרק המהפכני ההוא ב"אלן" – אותו אחד שהביא לסיום התכנית ב-1998, שנה לאחר שידורו – כדאי להתאזר בסבלנות עד שאחרוני חדי הקרן ייעלמו מהבמה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד