הקירות אומרים הכל: גל חדש של אמנות רחוב צובע את נווה שאנן

עבודה של תמר יוגב וגיא מגידס, סטודיו KipKop (צילום: סתיו יוגב)
עבודה של תמר יוגב וגיא מגידס, סטודיו KipKop (צילום: סתיו יוגב)

פלורנטין מתברגנת ואמנות הרחוב נודדת אל נווה שאנן שרק מתחילה את התהליך: מחלקת האמנויות של עיריית תל אביב-יפו חנכה ציור קיר ענק בתחנה המרכזית, כחלק מפרויקט מתמשך לתמיכה באמנות מקומית ושיפור חזות העיר שכבר הביא לשכונה כ-15 עבודות אמנות רחוב גדולות. בואו לראות

עם התחנה המרכזית נתקענו, לכו תדעו לכמה זמן, אבל מי שחלפו על פניה לאחרונה מכיוון לוינסקי לא היו יכולים להחמיץ את אמנות הרחוב המרהיבה שהשתלטה על חומתה האדומה של התחנה ושיפרה במעט את תחושת המועקה האורבנית שהמבנה מעורר. היצירה הנאה הזאת, חמישה ציורי קיר של היוצרות גיא מגידס ותמר יוגב בסגנון איורי מונוכרומטי ועדכני, היא חלק מפרויקט נרחב של מחלקת האמנויות בעיריית תל אביב-יפו שמטרתו שילוב בין תמיכה באמנים ואמניות תל אביבים ושיפור פני העיר.

להוסיף צבע לשכונה. עבודה של דורי סו, הגליל 6 (צילום באדיבות המחלקה לאמנויות, עיריית ת"א-יפו)
להוסיף צבע לשכונה. עבודה של דורי סו, הגליל 6 (צילום באדיבות המחלקה לאמנויות, עיריית ת"א-יפו)

בשנתיים החולפות פירסמה עיריית תל אביב-יפו ארבעה קולות קוראים לאמנים ואמניות תושבי העיר מתחומי מדיה שונים לביצוע ציורי קיר במרחב הציבורי, ובעקבותיו הועמדו כמה קירות ושטחי ציבור בנווה שאנן להצגת עבודות אמנות חדשות ומקוריות של כמה מטובי אמני הרחוב בעיר ובארץ, ביניהם גם כוכבי הסצנה ברוקן פינגאז, Klone ו-Know Hope, והתוצאות מתחילות להצטבר ברחבי השכונה. בדומה לפרויקטים דומים בעולם, המטרה היא לנצל את הפופולריות של אמנות הרחוב ולנווט אותה במימון עירוני אל אזורי התחדשות עירונית כדי להכניס בהם יופי וצבע.

עוד במדור הבועה:
>> פרטים ראשונים על פתיחת סבן אילבן בדיזנגוף סנטר ביום רביעי הקרוב

>> עוברים לתחב"צ? שת"פ בין אפליקציות יסדר לכם חנייה חינם ברידינג

מה שאפשר לעשות לחומת בטון אפורה. עבודה של Klone, הגר"א 33 (צילום: ברק ברינקר)
מה שאפשר לעשות לחומת בטון אפורה. עבודה של Klone, הגר"א 33 (צילום: ברק ברינקר)

בפלורנטין המתברגנת הפכה אמנות הרחוב לסוג של מפגע אורבני עבור תושבי השכונה, כמעט מוקצה מחמת מיאוס, עקב הצלחתם של סיורי התיירים ברחובותיה בחיפוש אחר ציורי קיר ופוסטרים מקוריים. גם בקריית המלאכה מעט מזרחה משם הקירות כבר גדושים לעייפה. אבל נווה שאנן, שעוברת שלבים ראשונים של ג'נטריפיקציה אחרי עשורים של הזנחה, היא עדיין קרקע די בתולית שמקבלת את אמנות הרחוב בצמא. בעירייה מדגישים כי מדובר בפרויקט מתמשך, וצוות הפרויקט ממשיך לאתר קירות אופציונליים בשכונה לציורי קיר ועבודות אמנות רחוב ש"ישפרו את חזות השכונה עבור התושבים והמבקרים בה". במהדורת הסופ"ש הקרובה של טיים אאוט נביא לכם את מפת העבודות המלאה.