תרבות עכשיו: דיזנגוף סנטר נזעק לעזרת האמנים

הנהלת דיזנגוף סנטר מצטרפת למאמצי ההצלה של סצנת התרבות: פרסמה קול קורא לאמנים ויוצרים, להם תקצה שטח ייעודי לסדנאות והרצאות בתשלום. עוד כמה יוזמות כאלה ונצא מזה

דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)
דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)

עולם התרבות התל אביבי על הקרשים. גם לפני הקורונה לא היה קל להיות אמן או יוצר בעיר, אבל סגירתו הכמעט מוחלטת של ענף התרבות בארץ גבתה וגובה מתושבי תל אביב מחיר כבד. אל שלל מאמצי הסיוע המקומיים לתרבות מצטרף היום דיזנגוף סנטר: הנהלת הסנטר פרסמה קול קורא ל"אמנים מכל הסוגים כדי לסייע לפרנסתם, במטרה לאפשר להם להציג את האמנות שלהם ולהעשיר בידע וביכולות שלהם אנשים נוספים".

הסנטר יעמיד שטח ייעודי חינם להעברת סדנאות אמנים שלהם ולא יגבה מהם תשלום כלשהו. אמנית או אמן נטולי סטודיו שמחפשים לוקיישן להעברת כיתת אמן, שיעורי נגינה, שיעורי יצירה, הרצאות העשרה מרתקות או כל מיזם תרבותי אחר, יוכלו לפנות להנהלת דיזנגוף סנטר, שתבדוק את הבקשות ותשבץ אותן בלו"ז לאחר אישורן.

כל הפעילויות יתקיימו בהתאם למתווה הקו הסגול, כך שבכל פעילות יוכלו להשתתף עד עשרה אנשים בתשלום. בהנהלת הסנטר מעוניינים לאפשר לכמות גבוהה של אמנים להעביר פעילויות, ולכן בשלב ראשון יוכל כל אמן יוכל להעביר מפגש אחד בלבד ולא תתאפשר העברת חוגים קבועים. "גם אנחנו, בדומה למבקרים שלנו, לא מתייחסים לסנטר כאל קניון ויותר כאל מרכז קהילתי", אמר דן פילץ, המנכ"ל ובעלים משותף של דיזנגוף סנטר, "וזו המטרה שלנו גם במהלך הזה. אני קורא לקוראי טיים אאוט תל אביב להגיש בקשות ולהגיע לחלוק עם כולנו את הכשרונות שלכם, נשמח לסייע כדי שתוכלו להתפרנס בכבוד, לא רק ממכירת הכרטיסים לסדנאות אלא גם מהחשיפה החדשה שתקבלו".