"אפר ואבק" חוזר: יהודה פוליקר עם מסורת חדשה ליום השואה

36 שנים בוכים איתו. "אפר ואבק" (מתוך עטיפת האלבום)
36 שנים בוכים איתו. "אפר ואבק" (מתוך עטיפת האלבום)

ב-2018, במלאת 30 שנה לאלבום האייקוני "אפר ואבק", העלה יהודה פוליקר מופע הנושא את אותו שם שרץ בהצלחה עד פרוץ מגפת הקורונה. עכשיו, בעקבות אירועי שבעה באוקטובר, הוא מחזיר אותו לבמה מתוך כוונה להפוך את ההופעה לאירוע שנתי ביום הזיכרון לשואה. אה, כן, ונותרו כרטיסים בודדים

כבר 36 שנים ש"אפר ואבק" הוא חלק מרכזי מהפסקול הישראלי של יום השואה: אלבומם של יהודה פוליקר ויעקב גלעד שיצא ב-1988 ונחקק בלב האומה יחד עם הסרט הדוקומנטרי של אורנה בן דור שבא בעקבותיו, "בגלל המלחמה ההיא", הוא אחת היצירות החשובות שעוסקות בשואה ואחד הראשונים שהביאו למרכז הבמה את סיפורו של הדור השני.

>> יאסו יהודה: הסרט על פוליקר חושפני, כואב ואוהב

ב-2018 העלה פוליקר את המופע "30 שנה לאפר ואבק", המשלב קטעים מתוך הסרט עם שירי האלבום ("חלון לים התיכון", "כשתגדל", "התחנה הקטנה טרבלינקה", "שיר אחרי הגשם", "רדיו רמאללה" ועוד) וקלאסיקות מכל התקופות המהוות המשך ורקע ישיר לשירי האלבום. המופע זכה לביקורות נלהבות ורץ בהצלחה גדולה במשך שנתיים, עד פרוץ מגפת הקורונה.

אפר ואבק.מופע אחד בלבד! 8.5 היכל התרבות ת"א,לינק לכרטיסים: https://did.li/8Nvrl

Posted by ‎Yehuda Poliker יהודה פוליקר‎ on Sunday, February 25, 2024

כעת, בעקבות אירועי 7 באוקטובר, החליט פוליקר להתחיל מסורת שנתית: קיום המופע אחת לשנה בסמוך ליום השואה. לכבוד ההכרזה הוא בכל זאת יעלה השנה את ההופעה פעמיים, לראשונה ביום רביעי הקרוב (8.5) ואז שוב ב-21.5, שתיהן בהיכל התרבות בתל אביב. יחד עם פוליקר יעלו על הבמה 13 נגנים ומוזיקאים, בניהולו האמנותי של לואי להב וניהולו המוזיקלי של עמית הראל.

בעקבות אירועי 7 באוקטובר ובסמוך ליום השואה,נקיים בהיכל התרבות ת"א שתי הופעות (בלבד!) של "אפר ואבק".8.5 (אזלו הכרטיסים), 21.5,מאחלים לכולם חג רגוע ומייחלים לשובם של כל החטופים במהרה!

Posted by ‎Yehuda Poliker יהודה פוליקר‎ on Thursday, April 18, 2024

"אפר ואבק" נחשב לאחד האלבומים הישראלים הטובים בכל הזמנים ולאחד הנכסים החשובים של התרבות הישראלית, ופוליקר עצמו הפך בעקבותיו לאייקון תרבותי שמשרטט את הקשר בין האירוע המכונן והנורא הזה בתולדות העם היהודי ובין הישראלים שגדלו כאן בעקבותיו. בקיצור, זאת המלצה, אם הייתם צריכים כזו. לא נשארו המון כרטיסים.
>> יהודה פוליקר: אפר ואבק, רביעי 8.5, שלישי 21.5, היכל התרבות. פרטים וכרטיסים כאן