בשם האהבה: ארוחות הוולנטיינ'ס דיי הכי רומנטיות בתל אביב

תפריט שקיעה בסיטארה (צילום פיקסל גרופ)
תפריט שקיעה בסיטארה (צילום פיקסל גרופ)

אף אחד בישראל לא באמת ירגיש את מלוא החגיגיות של יום האהבה הלועזי המתקרב אלינו, אבל האהבה חזקה מהכל, ויש לא מעט מקומות בעיר שמציעות ארוחות מיוחדות לכבוד יום הולנטיין. ובכל זאת, אם חשוב לכם לחגוג מבלי לשכוח את אהובינו שחטופים - יש גם צמד ארוחות שעושות בדיוק את זה

8 בפברואר 2024

לאף אחד אין באמת חשק לשמוח יותר מדי, אבל משהו בתקופה הזו גרם לכולנו להתכנס, ולשמוח על מה שיש. חג האהבה הלועזי הזה, עם כל המשקל שלו, קצת דרמטי מדי עבורנו בתקופה הזו, אבל אנחנו עדיין רוצים לציין את הזמן ואת האנשים שאנחנו אוהבים, ואחת הדרכים היותר בלתי נשכחות היא לעשות זאת באמצעות ארוחה – מיוחדת או קטנה, המבורגר או יוקרה, העיקר שיהיה ביחד. אלו ארוחות הוולנטיינ'ס הכי טובות בתל אביב לשנה הזו, ושבשנה הבאה נחגוג מכל הלב.

>> איך הופכים מעדניה טורקית לקנטינה מקסיקנית במהלך מלחמה אחת?

בחוץ

אהבה וזיכרון | אסף שטרן X מרקט האוס

ארוחת ולנטיינ'ס מרגשת במיוחד יכין שף אסף שטרן (מסה) לכבוד מפל אדם ז”ל, שנרצחה בפסטיבל נובה בשבעה באוקטובר. אדם, אחותה של אשת התקשורת מעיין אדם, הייתה שותפה לפתיחת מסעדת פופ אפ ששטרן הקים במלון הבוטיק מרקט האוס לפני המלחמה, וחברה קרובה. לכבודה הוא יצר ארוחת טעימות בת שמונה מנות, שמתחילה בלב ומסתיימת בצלחת (485 ש"ח לאדם. מ-1,770 ש"ח לחבילה הכוללת לינה זוגית, ארוחת טעימות וארוחת בוקר).
להזמנות

לזכר מפל אדם, שותפה וחברה. אסף שטרן (צילום דויד מויאל)
לזכר מפל אדם, שותפה וחברה. אסף שטרן (צילום דויד מויאל)

מחווה לחטופים | סיטארה

עם הרבה תקווה בלב במסעדת סיטארה בוחרים להקדיש את יום האהבה להעלאת המודעות להשבת החטופים, ככל שזה יעזור במשהו. במקום ורדים אדומים המסעדה תקושט בפרחים צהובים כחלק משיתוף הפעולה עם אקילה השוזרת של "מיסטיק רוז" ולאורחים יוגשו מנות ספיישל מחומרי גלם צהובים, למשל אנילוטי תירס ורביולי אננס קר (62-78 ש"ח). מאות סיכות צהובות יחולקו לסועדים ואנשי הצוות יענדו דיסקיות שנרכשו כתרומה למטה המאבק להשבת החטופים.
סיטארה

סיטארה: שבו בחוץ (צילום: יהונתן בן חיים)
סיטארה: שבו בחוץ (צילום: יהונתן בן חיים)

רומנטיקה בגבוה | ג'יארדינו

מסעדת ג'יארדינו שבמלון THE JAFFA מציעה לחג האהבה שני תפריטי טעימות זוגיים שיצר שף בר צנגר, הכוללים גם מנות חדשות שנרקחו במיוחד לאירוע. בפאטיו היפה יגישו לכם קוקי סן זאק בחמאת זעתר עם קציפת פטריות יער ועוד מנות אלגנטיות. 350/450 ש"ח.
להזמנות

ספיישלים לחג. ג'יארדינו (צילום דניאל לילה)
ספיישלים לחג. ג'יארדינו (צילום דניאל לילה)

החיים בוורוד | פר דרייר

הבר-מסעדה הרומנטי במתחם נגה מקבל את פני חג האהבה בקוקטיילים מיוחדים, הנחות על יינות וורודים ותפריט ספיישלים שיצר השף החדש יואב שמואלי, למשל טרטר טונה על קישוא צרוב (74 ש"ח) ובסבוסה פולנטה (42 ש"ח).
בת עמי 7

פר דרייר (צילום חיים יוסף)
פר דרייר (צילום חיים יוסף)

הפתעות וחלומות | פופ אנד פופ

יום האהבה הבינלאומי יצוין במסעדת פופ אנד פופ במנות ספיישל של השף שחף שבתאי, קינוח ספיישל של השף קונדיטור עופר בן נתן וקוקטייל מיוחד לערב יום האהבה, הופעה חיה ושלל הפתעות. על כל שולחן תחכה לזוגות מעטפת מזל, כמיטב המסורת הסינית, בה כותבים שאיפות וחלומות, פותחים בעוד שלושה חודשים ובודקים מה התגשם.
הארבעה 28 (מגדלי הארבעה) בניין דרומי קומה 14

פופ אנד פופ (צילום אסף קרלה)
פופ אנד פופ (צילום אסף קרלה)

עונתי וטבעוני | קוטון קלאב (הנסיך)

שף עומר טל מציין את החג הכי דביק בשנה בסימן אהבה לאדמה: ארוחת טעימות עונתית, מקומית וטבעונית בת שמונה מנות, למשל טארטלט ארטישוק קונפי, קרם כמהין ואזוב; גרטן סלרי ורביולו בולונז רידיפיין מיט. החגיגה תתפרש על פני שני ערבים ובכל ערב יתקיימו שני סבבים. 283 ש"ח כולל משקה ראשון.
נחלת בנימין 9, שלישי-רביעי (13-14.2), להזמנות

חג אהבה לאדמה. עומר טל בנסיך (צילום גיל אבירם)
חג אהבה לאדמה. עומר טל בנסיך (צילום גיל אבירם)

מול הים | וילה מארה

מסעדת וילה מארה מותחת את חג האהבה לכל החודש בתפריט זוגי הכולל קוקטיילים, מנות ראשונות ועיקריות וקינוח זוגי. בין המנות ריזוטו פורצ'יני, קרבונרה אווז ונקניקיית עגל ענקית. 285 ש"ח לזוג, דיל משתלם והנוף בחינם.
הרברט סמואל 88

וילה מארה (צילום דויד מויאל)
וילה מארה (צילום דויד מויאל)

אהבה מכל הזמנים | וויסקי בר מוזיאון

בוויסקי בר מוזיאון מתכננים לציין את חג האהבה בארוחה רומנטית בחלל טמפלרי עתיק עם קוקטיילים רומנטיים, מנות ספיישל וויסקי משובח. החגיגות יתקיימו במשך כל השבוע, כאשר בערב עצמו (רביעי) תתווסף הופעה חיה של שירים רומנטיים גדולים מכל הזמנים בעיבודי ג'אז ובוסה נובה.
ראשון-שבת (11-17.2), להזמנות

קוקטיילים ושירי אהבה. ויסקי בר מוזיאון (צילום אנטולי מיכאלו)
קוקטיילים ושירי אהבה. ויסקי בר מוזיאון (צילום אנטולי מיכאלו)

יין ואהבה | Pop up wine bar

ספוט היין מארח בחג האהבה את יקב שאטו גולן ואתכם לטעימות יין ומנות נשנוש קטנות וטעימות במחירים קטנים (35-65 ש"ח) במרפסת עם נוף אורבני מושלם ומוזיקה רומנטית.
חמישי (15.2) מ-18:00, להזמנות

שאטו גולן במרפסת. פופ אפ וויין בר (צילום נטי לוי)
שאטו גולן במרפסת. פופ אפ וויין בר (צילום נטי לוי)

את ואני וההמבורגר | מוזס שופ

ברשת ההמבורגרים MOSES SHOP תוכלו לחגוג בצניעות בדיל TRUE LOVE – הכנפיים של מוזס שופ למנה ראשונה, זוג המבורגרים לבחירה (אולד סקול/ארט בורגר/צ'יקן סאנרייז), שתי תוספות לבחירה (ציפס קלאסי/מיני קיסר), קינוח מיני קרמבו ושתי פחיות שתיה קלה. 149 ש"ח, בתוקף עד סוף החודש בישיבה בסניפים, במשלוח ובאיסוף עצמי.
להזמנות

אהבת אמת צנועה. מוזס שופ (צילום יח"צ)
אהבת אמת צנועה. מוזס שופ (צילום יח"צ)

זוגות זוגות | בלבוי ושות'

בברים של קבוצת בלבוי מתארגנים לערב לחיזוק הזוגיות: צמדי קוקטיילים בהשראת זוגות מיתולוגיים מעולם הספרות והקולנוע ותפריט ספיישלים בבלבוי (ברדיצ'בסקי 14); אוכל יפני, קוקטיילים מסוגננים והפתעות בפנטסטיק (צידון 3); ערב נוסטלגי בסגנון ניו יורק של פעם, עיר שכיף לאהוב בה גם כשקר וגשום ב-223 (דיזינגוף 223); ותפריט משקאו נגרוני ואוכל סקסי בווייב צרפתי בפליקס (דיזינגוף 230). מ-18:00.

אהבה מהסרטים. 223 (צילום יח"צ)
אהבה מהסרטים. 223 (צילום יח"צ)

לחגוג על הדרך | פרנה בשוק

ולנטיינ'ס צנוע בעמידה תוכלו לחגוג בדוכן "פרנה בשוק", בספיישל זוגי ליום האהבה: שתי בייבי פרנה פרגית, עוף ואווז עם אריסה מתוקה, אבוקדו, קולסלאו ועוד, וקוקטייל לשיפור האווירה. 110 ש"ח.
רמב"ם 2, ראשון-חמישי (11-15.2)

צנוע אומרים לכם. פרנה בשוק (צילום CHEF MENU)
צנוע אומרים לכם. פרנה בשוק (צילום CHEF MENU)

בבית

מתכון לאהבה | Yama+Glenmorangie

זוכרים את המארזים מימי הקורונה? מקבץ חומרי גלם שנבחרו בקפידה, רק לערבב ולצלחת והרי לכם ארוחה לתפארת. מזקקת GLENMORANGIE הסקוטית ושף יובל בן נריה (טאיזו) מאחדים כוחות במארז מיוחד ליום האהבה, שמיועד לחגיגת פיין דיינינג פרטית ברוח התקופה, כשהשמחה במשורה: סשימי, סביצ'ה וסלט סומן וטורו סלמון כמעט מוכנים (הדגים מקצביית YAMA המדוגמת) – מינימום עבודה ותוצאות ברמת מסעדת שף אומרים לכם, וגם לחם עשבי תיבול טרי וחמאת אצות נורי, מארז שוקולד קטן של איקה וערכת Glenmorangie a Tale of Tokyo – מהדורת סינגל מאלט יוקרתית מיושנת בחביות מעצי מיזונרה בני 200 שנה. וכמובן זוג כוסות ובסיס לקוקטייל עם המלצת שתיה והוראות הכנה, למרות שאם תשאלו אותנו, טיפת מים מספיקה כדי לחשוף טעמי צימוקים, שקדים וטופי שלא הייתם רוצים לוותר עליהם. המארז יגיע לפתח הדלת ביום החג (רביעי) כדי לשמור על טריות חומרי הגלם. המחיר 700 ש"ח, גבוה ללא עוררין, אך מה לא עושים למען אהבה. וויסקי.
הזמנות עד שלישי (13.2) ב-12:00 באתר YAMA ובוולט 

דגי שף וויסקי יוקרתי. Glenmorangie X YAMA (צילום אמיר יעקבי)
דגי שף וויסקי יוקרתי. Glenmorangie X YAMA (צילום אמיר יעקבי)

על טעם ועל ריח | ל'אוקסיטן X ספייסהאוס

מארזי דייט זוגיים שהרכיב המיקסולוג יותם שילה מהספייסהאוס וחברת הקוסמטיקה והבישום ל'אוקסיטן ייקחו אתכם למסע בדרום צרפת עם קוקטיילים מבוקבקים בהשראת המרכיבים בסדרות האייקוניות של פרובאנס – פריחת הדובדבן, וורבנה ושקדים. 269-500 ש"ח, דיל מקורי ושווה.
להזמנות

ניחוח מדרום צרפת (צילום אסף קרלה)
ניחוח מדרום צרפת (צילום אסף קרלה)

אתגר לאוהבים | ברגר קינג

מבחן באהבה, כך אפשר להגדיר את המבצע הכי פחות צ'יזי של רשת ברגר קינג ליום האהבה: 20 אחוז הנחה על מנות השום שבתפריט – ארוחות וופר שום וארוחות שניצל-בורגר שום גדושות ברוטב מיונז שום עוצמתי. לחברי מועדון ברגר קינג (ההצטרפות בחינם) דרך אתר או אפליקציית הרשת. ובהצלחה לבן/בת הזוג.
ברגר קינג

מריחים עד כאן. ברגר קינג (צילום יח"צ)
מריחים עד כאן. ברגר קינג (צילום יח"צ)

את ואני ועוד המבורגר | BBB

כבר אמרנו שהמבורגר הוא המרענן הרשמי של התקופה הנוכחית? רשת BBB מציעה לחג האהבה את YOU&ME – ארוחה זוגית במשלוח הכוללת שני B בורגר (כ-160 גרם לפני צלייה) וצ'יפס/ טבעות בצל גדול. 123 ש"ח, בתוקף עד סוף החודש.
להזמנות

המרענן הרשמי גם בחג האהבה. BBB (צילום יח"צ)
המרענן הרשמי גם בחג האהבה. BBB (צילום יח"צ)

פיצה לב | דומינו'ס פיצה

כבכל שנה מציעה רשת דומינו'ס פיצה לחג האהבה פיצה משפחתית בצורת לב מושלם, והפעם בגרסה רומנטית במיוחד עם בצק בצבע ורוד (תמצית סלק טבעית שאינה משפיעה על הטעם). 71.90 ש"ח, מבצע פיצה+קינוח 79.90 ש"ח.
דומינו'ס פיצה

דומינו'ס פיצה (צילום אנטולי מיכאלו)
דומינו'ס פיצה (צילום אנטולי מיכאלו)

רומנטיקה צרפתית | קונדיטורית שמו

שף קונדיטור מיקי שמו מקדיש את וולנטיינ'ס השנה לרומנטיקה הצרפתית בקינוחי מחווה לפטיסרי הקלאסי: אקלר I LOVE YOU במילוי קרם וניל וציפוי קרם שוקולד, אופרה לב משלושה סוגי שוקולד, פרזייה תות ועוד רומנטיקות מתוקות באופן אישי וגם מארז לב ולנטיין זוגי עם נשיקה לוהטת. 19-190 ש"ח.
קונדיטוריית שמו

ז'ה טם מילפיי לב. קונדיטוריית שמו (צילום ישראל אלפסה)
ז'ה טם מילפיי לב. קונדיטוריית שמו (צילום ישראל אלפסה)

יין ושעשועים | יקבי בנימינה

ערב אינטימי משעשע תוכלו לבלות עם מארזי וולנטיין מתוצרת יקבי בנימינה וחברת 123: מארז שוקולד ויין – שני יינות מסדרת רזרב של בנימינה, זוג כוסות, פותחן וחמישה טראפלס (169 ש"ח), מארז משחק קלפים ויין – אותו כנ"ל בתוספת משחק קלפים שמטרו לספק רעיונות למתיחות והטרלות (299 ש"ח), ומארז קופסת דייט CARPE DIEM ובו לא פחות משבעה משחקים להעמקת הזוגיות, ויין כמובן (599 ש"ח).
להזמנות

יין ושעשועים. יקבי בנימינה (צילום אפרת אשל)
יין ושעשועים. יקבי בנימינה (צילום אפרת אשל)

מארזי אלכוהול | פאנקו

לוולנטיינס צנוע אך באווירת לה דולצ'ה ויטה בבית תוכלו להיעזר באתר Paneco המציע מגוון רחב של מארזים חגיגיים כמתנה לעצמכם ולמי שאתם ממש אוהבים, למשל מארז אפרול שפריץ להכנה בבית הכולל בקבוק אפרול, ווגה פרוסקו DOC רוזה אקסטרה דריי וכוס ג'ין טוניק להגשה. 189 ש"ח.
להזמנות

כמו ברומא אצלכם בבית. פאנקו (צילום דני מילר)
כמו ברומא אצלכם בבית. פאנקו (צילום דני מילר)

פסטה ויין (ואת הארוחה תכינו לבד)

מותג יין הרוזה וויספרינג אנג'ל מבית תאגיד היוקרה מואט הנסי משתף פעולה לכבוד החג עם בלוגרית האוכל אליטה אופק במארז ובו בקבוק מהיין הנ"ל, שני גביעי קריסטל, פסטה באריזה מעוצבת מאת דולצ'ה וגבאנה ומתכון לפסטה לימון שתכינו בעצמכם. 149 ש"ח.
להשיג בחנויות היין הנבחרות

חשבתם שבמחיר כזה מישהו ממש יבשל עבורכם? (צילום ליאל סנד)
חשבתם שבמחיר כזה מישהו ממש יבשל עבורכם? (צילום ליאל סנד)