הקלה עכשיו: עיריית ת"א-יפו דוחה את תשלומי הארנונה לסוף דצמבר

סמל עיריית ת"א-יפו על בית תמי בשינקין (צילום: ColorMaker/שאטרסטוק)
סמל עיריית ת"א-יפו על בית תמי בשינקין (צילום: ColorMaker/שאטרסטוק)

זה לא מה שיציל אותנו, אבל גם זה משהו: עקב המצב הביטחוני והלחץ הכלכלי שכבר מורגש בעקבותיו, תאפשר העירייה לתושבים ולעסקים לשלם את חשבון הארנונה הדו-חודשי הבא ביום האחרון של 2023 ללא ריבית. חולדאי: "לצערי, החוק אינו מאפשר לעירייה לבטל באופן עצמאי את תשלום הארנונה"

18 באוקטובר 2023

אחרי כמעט שבועיים של מלחמה, כשחלק גדול מהאוכלוסיה בבית ואינו עובד ועסקים רבים סגורים, אפשר להתחיל להרגיש את הלחץ הכלכלי כמעט בכל בית. ואם כך, יש לנו קצת חדשות טובות: עיריית תל אביב-יפו החליטה על הקלה במועד תשלום הארנונה לתושבי העיר ולמרבית העסקים, המוסדות והעמותות בעיר. זה אולי לא מה שיציל אותנו, אבל גם זה משהו.

>> נכנסים לאירוע: עיריית ת"א יפו מגייסת מתנדבים לסיירת סל"ע
>> שבת. 7.10. שבע בבוקר. האורות בחמ"ל החירום של העירייה נדלקים

משמעות ההחלטה, שהתקבלה עקב התמשכות הלחימה ואי הוודאות לגבי מועד סיומה אם בכלל, היא שמועד תשלום הארנונה לחודשים נובמבר-דצמבר 2023 נדחה לכלל תושבי ותושבות העיר וכן לעסקים המחויבים בארנונה, כך שניתן יהיה לשלם את החשבון הדו-חודשי ללא חיוב בריבית או הצמדה עד ה-31.12.23. בעירייה מדגישים כי זו הפעם הראשונה שבה מתאפשרת דחיית תשלום ארנונה למגורים, וזאת במטרה להקל על תושבי העיר בימים קשים אלה.

בניין העירייה מואר בדגל ישראל (צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו)
בניין העירייה מואר בדגל ישראל (צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו)

בשבוע החולף נשמעו קולות רבים בעיר שקראו לעירייה לעצור את תשלומי הארנונה לעסקים ולתושבים, קריאות שנשמעו בכמויות גם בימי הקורונה, אך הסמכות לביטול או הקפאת תשלומי הארנונה שייכת למשרד הפנים שתמיד סירב לכך לאורך השנים והסיכוי שיאפשר זאת כעת קלוש.

"לצערי, החוק אינו מאפשר לעירייה לבטל באופן עצמאי את תשלום הארנונה", אמר ראש העיר רון חולדאי, "אבל ביכולתנו לאפשר פריסה גמישה יותר של התשלומים. אנחנו עושים כל מה שניתן כדי להקל, ולו במעט, על התושבים והתושבות שלנו ועל מי שבחרו להקים פה עסק. העירייה כאן בשבילכם, נעבור את זה יחד".

>> בעלי הוראות קבע המעוניינים לדחות את מועד התשלום לחודשים נובמבר- דצמבר, יוכלו לפנות למרכז השירות הטלפוני בטלפון 3013* לא יאוחר מ-20.11.2023. פרטים לגבי הזכאים לדחיית מועד התשלום ניתן למצוא באתר העירייה