חם מהתנור: אתם קובעים את המחיר בג'וז ולוז ועוד חדשות אוכל

מזג האוויר עושה לנו חשק לאוכל טוב וזה בדיוק הזמן ללקט חדשות אוכל חם במיוחד: קומרובסקי מגיע לעיר, פופ של רושפלד, ארוחות צרפתיות בדנון ושנתיים לשוק צפון. כל מה שפודי'ז צריכים לדעת השבוע

גוז ולוז, תפריט לייב, מרענן. צילום: ריטה מאי
גוז ולוז, תפריט לייב, מרענן. צילום: ריטה מאי
14 בפברואר 2018
 זה לא סופ"ש בלי חדשות האוכל והפעם יש לנו כמה דברים בוערים בשרוול שפשוט לא הצלחנו לשמור רק לעצמנו:

ג'וז ולוז לייב

בג'וז ולוז חונכים את אירוע ג׳וז ולוז לייב – קונספט חדש שבו אתם תקבעו את המחיר. איך זה יעבוד? לפני הארוחה יקבל כל אורח שאלון קצר בנושא העדפותיו הקולינריות. השף יכין מנות לפי השאלון, והתשלום עבור הארוחה ייקבע בהתאם לאותו שאלון. בין המנות תמצאו בטן חזיר על קרפים, ירקות ורוטב פלפלים חריפים; מלפוף בקרם חמאה שרופה וזרעי שומר; תמנון וירוקים עדינים ברוטב סגול עמוק; ג'יבנה ומרווה מטוגנת ועוד. בקבוקי יין ומשקאות האלכוהוליים יפתחו על פי דרישת האורחים, ובשל אופי האירוע מומלץ להזמין מקומות מראש. בינתיים מדובר בפיילוט שאם יצליח יהפוך לקבוע בכל יום רביעי. מחיר: 150-250 ש"ח לאדם.

ג'וז ולוז, רביעי (21.2) מ-18:00

גוז ולוז, תפריט לייב, מרגש. צילום: ריטה מאי
גוז ולוז, תפריט לייב, מרגש. צילום: ריטה מאי

מתת פינת תל אביב

השף ארז קומרובסקי עוזב לערב אחד את הגליל ומתארח אצל השף אביב משה במסעדת מסה. השניים הרכיבו יחד תפריט שכותרתו "מתת – תל אביב", עם מנות בהשראה גלילית כמו מסבחה עדשים כתומות, דבאייל, צ'ילי וביצים חומות; טרטר דג ים וכל העשבים שארז הביא לאביב; שישברק של טלה עם פסטו של שום ירוק ויוגורט עיזים;  כתף טלה 7 שעות, ציר תבלינים וכרוב ערבי;  דג ים  בתבשיל ארטישוק טרי, עלי עכוב וציר עוף ועוד. כל המנות הראשונות והעיקריות מוגשות למרכז השולחן. הארוחה תסתיים בקינוח כנאפה וסחלב חם, קנקן תה וקפה על גחלים. מחיר: 290 ש"ח לאדם.

מסה, רביעי (21.2) מ-19:00

זוגיות חדשה בעיר, ארז קומרובסקי ואביב משה. צילום:איתי ברנס
זוגיות חדשה בעיר, ארז קומרובסקי ואביב משה. צילום:איתי ברנס

פופ אפ צרפתי של רושפלד

אחרי סבב מוצלח חוזר השף יונתן רושפלד אל המטבח של מלון NYX לסדרה נוספת של ארוחות בהשראת המחוזות השונים בצרפת. "שישה ערבים מלאים באוכל צרפתי, אדית פיאף ויינות מחבלי ארץ שמשחררים נשמה גדולה כשחולצים אותם. שישה ערבים שקמים לתחיה ונעלמים כמו חלום על הארץ שאני הכי אוהב בעולם", מתפייט רושפלד בחשבון האינסטגרם. בתפריט צפויים "סופלה מתפוחי אדמה קל כמו אוויר, צדפות לוהטות מחמאה מלאה בשום וזעפרן, מרק דגי רסקס כתום וחם וברקע המסיבה הכי טובה בעיר". כ-80 ש"ח למנה.

NYX, הרכבת 29 תל אביב, ראשון-שישי (18-23.2)

דנון מבשל את צרפת

במסגרת ארוחות הפופ אפ By the book בבית הספר למצוינות קולינרית דנון, תתקיים סדרת ארוחות צרפתיות שתכניס אתכם אל מטבחי עמק הלואר, נורמנדי, אלזס והדרום החם. התפריטים נבנו בשיתוף פעולה של המרצים והסטודנטים, ויהיו בהם מנות שלא רואים בארץ כמו לנגוסטינים פריכים, פרושוטו וכבד אווז, פיסלדייר של מקרלים כבושים, בודאן עגל עם פטריות כמהין ותפוחי עץ, צלחת גבינות מנורמנדי, רביטוג של חורף, אגוזי לוז ועוד שמות שיש רק בספרי בישול צרפתים אותנטיים. הארוחות מוגשות על שולחן ארוך מול מטבח פתוח, ותהליך ההכנה מרתק לא פחות מאשר מה שמוגש בצלחת. לכל מחוז יתקיימו שתי ארוחות בערבים עוקבים. ראשונים הם הדרום ונורמנדי כבר בסוף החודש הקרוב. (הלואר במאי ואלזס באוגוסט).  מחיר: 240 ש"ח לאדם כולל חמש מנות, לחם וכוס יין.

סקול יארד, התערוכה 3 נמל תל אביב, רביעי-חמישי (28.2-22.3), 03-7208941

קרפ סוזט א -לה דנון. צילום: דניה ויינר
קרפ סוזט א -לה דנון. צילום: דניה ויינר

בייקרי דנדש לבנדיקט

רשת ארוחות הבוקר בנדיקט תפתח בקרוב מאפיה ראשונה בהרצליה, ליד המרכז הבינתחומי. בתפריט צפויים כל מוצרי המאפייה ופיתוחים חדשים: מחלקת לחמים (דלעת, כפרי, דרום אפריקאי), פוקאצ'ות, בריושים, באגטים ובייגלים, ובמחלקה המתוקה עוגות קראנץ, דייניש, עוגיות ועוד. על הדלפק יחכו כריכים טריים, בורקס חמים וסלטים ארוזים לקחת ללימודים או לעבודה. המקום ייפתח בחודש מרץ ויפעל באמצע השבוע עד שעות הערב בלבד.

גוד מורנינג סאנשיין, אלתרמן 44 הרצליה.

קרואסונים בבייקרי החדש של הבנדיקט. צילום: שרית גופן
קרואסונים בבייקרי החדש של הבנדיקט. צילום: שרית גופן

 

שוק צפון בן שנתיים

לשוק האוכל של צפון העיר מלאו שנתיים ולרגל החגיגות הוא עובר למוד טעימות ואווירה צוהלת:  ליין DJ's מתחלפים ירימו בכל ערב, פופ אפ בר של רוסקי סטרנדרט יגיש קוקטיילים, ודוכן פופ אפ של הגלידה האלכוהולית Tipsy Scoop יסדר את הראש. במסעדות יגישו מנות ספיישל כמו סשימי מוסר ים והדרים בבר דגים, מיני ראמן במיאזקי של השף יובל בן נריה, קלמרי ממולא בבשר סרטנים או פיתה טרטר במאריס, מיני פיצה כמהין בפרונטו קיוסקו, קבב טלה בכתר המזרח, שייטל עם בצל מקורמל בדלישס, זוג טאקוס ממולאים בארטישוק ומוצרלה במקסיקנה, צלחת פרלינים ברוי שוקולד ועוד. את כל היופי הזה תוכלו לנשנש עם כרטיס טעימות בתוקף לארבעה ימים בלבד, שיקנה שלוש מנות וקוקטייל מהפופ אפ בר. מחיר: 129 ש"ח.

שוק צפון, ראול ולנברג 20 תל אביב, 03-6432000

תגידו מזל טוב, השוק בן שנתיים. צילום: אור גפן
תגידו מזל טוב, השוק בן שנתיים. צילום: אור גפן

חגיגות שנת הכלב ב-VONG

ראש השנה הוייטנאמי, TET בשפת המקור, הוא החג החשוב ביותר בשנה בווייטנאם ומסמל את יומו הראשון של האביב. במסעדת VONG  חוגגים את כניסת שנת הכלב בארוחה אותנטית בת שמונה מנות שתכין השפית Van Vu Thi Thuy. בין המנות שיוגשו Banh Tet – עלה בננה מאודה ממולא בסטיקי רייס, בשר טלה ושעועית מאש; Qua Bi Nam – טבעות קישואים ממולאות בציר עוף עשיר, לביבות דג לבן ושרימפס; Tom Trung  – קדירת שרימפס, פרגיות וביצת שליו, וגם סאקה וקינוח. מחיר: 340 ש"ח לזוג.

VONG, ראשון (18.2) מ-18:00