הלילה הוא הלילה: שירות באבל מתרחב לטובת הבליינים

החל מהערב: באבל, אפליקציית התחב"צ השיתופית, מרחיבה את שעות הפעילות שלה עד 01:00 בלילה בימי חמישי. עוד הזדמנות להצטרף למהפכה נגד הרכב הפרטי

להתראות נסיעות שיתופיות נוחות ושקטות, אנחנו נתגעגע. באבל דן (צילום: דין אהרוני רולנד)
להתראות נסיעות שיתופיות נוחות ושקטות, אנחנו נתגעגע. באבל דן (צילום: דין אהרוני רולנד)
16 בינואר 2020

חדשות טובות לחובבי התחב"צ: החל מהערב יוארכו שעות הפעילות של bubble בימי חמישי עד השעה 01:00 בלילה.

עד כה פעל שירות התחבורה  הציבורית החכמה שמפעילה חברת 'דן' באמצעות אפליקציית Via עד השעה 22:00, ואילו כעת יוכלו תושבי תל-אביב, רמת גן וגבעתיים להתנייד ביום חמישי העמוס כמעט מדלת אל דלת בעלות של 12.5 ₪ לנוסע אחד, ו-10 ₪ ו-8 ₪ לנוסע שני ושלישי בשימוש משותף.

השירות זוכה לחיבה רבה ממשתמשיו. באבל (צילום: דין אהרוני רולנד)
השירות זוכה לחיבה רבה ממשתמשיו. באבל (צילום: דין אהרוני רולנד)

ההחלטה מתקבלת לאחר פיילוט שהתקיים ביום חמישי שעבר, כאשר בשלוש השעות של הארכת השירות נסעו 780 נוסעים, ובממוצע כ-260 נוסעים בשעה, זאת למרות שהשירות פעל במתכונת מצומצמת יותר של רכבים מבשעות השיא.

שירות התחבורה הציבורית החכמה הושק באפריל האחרון כיוזמה משותפת של משרד התחבורה, האוצר ובהפעלת חברת דן באמצעות אפליקציית Via; הוא זוכה מאז לחיבה רבה ממשתמשיו הקבועים שנשבעים ביעילותו (וגם אנחנו כבר בילינו בו יממה כדי להבין אותו מבפנים).

שירות באבל הוא למעשה מעין הכלאה בין מונית למיניבוס: ניתן להזמין את רכב ההסעות כמעט עד לפתח הבית (אל תחנת האוטובוס הקרובה ביותר) ובעלות מקסימלית של 15 ₪ בשעות השיא (06:30-09:30 ו-15:00-18:30) – השירות מבוסס על ביקוש בזמן אמת, כאשר האפליקציה מחשבת את המסלול הקצר והמהיר ביותר עבור הלקוח שהזמין את ההסעה אל היעד.

בנוסף לפיילוט המאריך את שעות הפעילות, בחמישי האחרון רשם השירות גם שיא בכמות הנושאים ליום כאשר נסעו בו 5,518 איש ואישה בשעות ההפעלה הרגילות (06:30-22:00). את האפליקציה תוכלו להוריד כאן.