סנדוויץ' מפעלים: הבאן מי מאיים להשתלט על העיר עם מקום חדש

הטרנד החדש של העיר. באן מי פקטורי. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של באן מי פקטורי
הטרנד החדש של העיר. באן מי פקטורי. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של באן מי פקטורי

מזללת באן מי חדשה - השלישית השנה - מציעה את הכריך הויאטנמי הפופולרי במגוון רחב מאוד של מילויים, עם שף צרפתי אמיתי במטבח ובגטים שנאפים במקום. האם זה הטרנד החדש של תל אביב?

24 באפריל 2023

באן מי, הכריך הויאטנמי עם טוויסט צרפתי, הגיח לחיים התל אביבים לפני לא כל כך הרבה זמן. בקיץ שעבר היה זה באן מי 13 ששיגע אותנו, ורק לפני חודשיים סיפרנו לכם על באן מי נונג. עכשיו יש מצטרפת נוספת לגל הבאן מי, ואנחנו תמיד אומרים תודה וברוך הבא לכל אוכל רחוב שבא עלינו לטובה. הפעם הכריך הויאטנמי-צרפתי מגיע לכיכר רבין, ממש בצמוד לקפה האנוי, ועונה לשם "באן מי פקטורי". וזה אמנם קצת נראה כמו שלוחה של קפה האנוי, אבל בדקנו והוא לא. מיכאל, הבעלים של הבאן מי החדש, אומר על שכניו ש״אנחנו רק חברים״.

רק חברים של האנוי. באן מי פקטורי. צילום: יעל שטוקמן
רק חברים של האנוי. באן מי פקטורי. צילום: יעל שטוקמן

"באן מי פקטורי" מציע מגוון כריכי באן מי בהרכבה, וגם בולז (קערות) המבוססים על אורז או אטריות אורז, בתוספת ירקות. אם חיפשתם לאנץ׳ בריא ומזין על הדרך, זו בהחלט התשובה. הבעלים מיכאל טולדנו עלה לפני 12 שנה מהעיר טולוז הצרפתית, וצירף לחגיגה את חברו השף דיוויד טייב, שבפריז כיהן כסוסייר (שף רטבים, תפקיד שבצרפת ניחן בחשיבות עליונה). טייב אמון על כל שלבי הבאן מי, החל מאפיית הבגט במקום (!), דרך הרכבת התוספות ועד הכנת הרטבים, כמובן. בכל זאת, סוסייר.

כשהבגט טרי, הכל טרי. באן מי פקטורי. צילום: יעל שטוקמן
כשהבגט טרי, הכל טרי. באן מי פקטורי. צילום: יעל שטוקמן

בתפריט תמצאו באן מי קלאסי עם עוף צלוי היטב, או בגרסת קריספי צ׳יקן, במילוי אסאדו בשר מפורק או עם קריספי דג, קבב, טופו או מיטבולס ביונד מיט. לכל האופציות הנרחבות האלו תוכלו להוסיף מגוון ירקות טריים (חסה, מלפפונים, גזר, עגבניות, בצל מוחמץ, מלפפון מוחמץ, כוסברה ועוד ירוקים) לבחירתכם, וכן את הרטבים המטריפים שנותנים קיק למנה כולה – שמן זית, לימון, יוזו, וואסבי ובזיליקום, חרדל וחמאת בוטנים, טייגר ויאטנמי פיקנטי, ויניגרט ויאטנמי וטראיקי סילאן סויה. מחירי הבאן מי נעים בין 49 ל-62 ש״ח. אמנם לא זול, אבל כן טעים.

המפעל בלילה. באן מי פקטורי. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של באן מי פקטורי
המפעל בלילה. באן מי פקטורי. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של באן מי פקטורי

דגמנו את הבאן מי קריספי דג, שהיה מתובל עד כלות, ונהננו מאוד. הבגט עשוי נפלא, הדג מגיע חמים וטרי, והתוספות רעננות ומרעננות. שלא לדבר על הרוטב שמנצח על הכל (חמאת בוטנים חרדל) ויוצר ביס ממש נהדר. אם במקרה אתם לא רוצים באן מי – מי אתם אנשים שמסרבים לבגט טרי במילוי טעים? – תוכלו ללכת על בולז: בול קריספי צ׳יקן על בסיס אורז, עם כרוב סיני מושרה בסויה, חסה, אפונה, אדממה ועוד. בתפריט גם נשנושים דוגמת צ׳יפס (10 ש״ח) או גיוזה ירקות מטוגנת (32 ש״ח לארבע גיוזות), ויש גם קינוח טפיוקה בעבודת יד בטעמי פטל, מנגו קוקוס או פנדן – צמח תאילנדי ריחני (25 ש״ח). ברוך הבאן.

באן מי פקטורי. פרישמן 77, 052-976-7007, לאינסטגרם