מה לעזאזל: "בואו לאכול איתי" הגיעה למחוזות הקרינג'

נאמ;לק לכם מיד את פרק האחים: כולם היו ביקורתיים להפליא, כולם היו מטומטמים להתפלץ

"באו לאכול איתי", פרק האחים
"באו לאכול איתי", פרק האחים
28 בינואר 2020

תוך כדי צפייה בפרק האחרון של "בואו לאכול איתי", שבו השתתפו זוגות אחים ואחיות, לא הצלחתי לעבד את המידע בזמן אמת. לא הצלחתי להבין מה ראיתי גם יומיים אחרי, ובעצם עד עכשיו. בניסיון לגבש מחשבה אחת קוהרנטית בעניין פניתי לרשתות החברתיות, אלא שגם שם מצאתי רק פיות פעורים בתדהמה.

אלו לא הדברים הברורים שהשביתו את הקוגניציה שלי. צמד האחיות הקווקזיות שחיות במטריקס ובגלגול הקודם היו בעל ואישה? בסדר, אני פתוחה לרעיון. צמד האחים, האחד דייל גיי אגוצנטרי והשני בעל פיצריה ואדם גנרי, שהם כנראה האנשים המשעממים בתבל? אוקיי, קורה. האח והאחות שאמורים להיות הזוג "הנורמלי" של הערב והיו בעלי כריזמה של צב ונמיה? כבר ראינו גרוע מזה.

הנה אולי המפתח להבנת הקושי בצפייה בפרק הזה: כולם היו ביקורתיים להפליא, כולם היו מטומטמים להתפלץ. סביב השולחן לא נוצרו שיחות, אלא נורו הערות באימפולסיביות ובצורתן הגולמית, כפי שצצו בראשם של המתמודדים. בלי חסמים ("הפנים שלי נראות לכם טבעיות?", – "את האמת, זה לא מעניין אותנו"), מציאות שבה אזרבייג'ן נמצאת בישראל, אוכל מרוקאי הוא ניסיון להתפלצן ושמות שונים זה קורע מצחוק (היי מריאז').

זה לא היה פרק רגיל שבו אפשר להתרווח ולצחוק על כולם. הפעם "בואו לאכול איתי" עלתה שלב – או שמא ירדה? – והגיעה למחוזות הקרינג', אבל האמיתי, לא זה הפלסטיקי של המילניאלז. טיפשות קשה עטפה את שני הפרקים האלה, כל כך קשה שהיא חילחלה גם אלי ובסיום הצפייה הרגשתי חלולה ומחוללת. זה היה קשה לצפייה, לא טראשי כלל וכלל – זה ז'אנר אחר לגמרי.

"בואו לאכול איתי" כבר הגיעה למקומות מוזרים ונמוכים הרבה יותר בעבר (זוכרים את ההוא שהביא כלים חד פעמיים לארוחה של מתמודד הודי?) – עם מתמודדים נרקסיסיטים יותר, עם זוגיות שהיא על גבול הכת ועם מחסור עמוק במודעות עצמית. אבל בפרקים האלה הייתה התמצית המופלאה של התוכנית, זו שהפכה אותה לריאליטי הכי טוב על המסך. כמו שכתב פה גיא פרחי בעבר, ההישג הגדול שלה הוא זיקוק הישראליות דרך הרגעים הקטנים: הערות גזעניות מסביב לשולחן, טיפוסים שהם תוצר של ליהוק מופתי ומכנה משותף אחד: חוסר היכולת לפרגן. הפעם לא קיבלנו שום דבר מכל זה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"