חוסך לכם זמן: בוט חדש בטלגרם יחפש עבורכם דירה בתל אביב

מהנדס התוכנה לב גלפנבויים התייאש מחיפוש הדירה אז הוא בנה בוט שסורק את לוחות המודעות, ומצא איתו דירה. הצרה היחידה: בינתיים הוא לא מחפש בפייסבוק

6 בינואר 2020

חברים, כידוע לכל, לא קיימים רק למען הנאה אישית. מגיע הגיל בחיי כל איש ואישה שבו עליהם לדאוג שבסל מכריהם יהיו עורכת דין לבעיות מול בעל הבית, רופא לדורבן שמציק ברגל, רואת חשבון שתזכיר שהגיע סוף השנה וצריך להגיש את הטפסים, ומתכנת שיפתור הכל בעזרת אלגוריתם. חבר כזה שהייתם רוצים הוא לב גלפנבויים, מהנדס תוכנה בן 33, שבנה בוט לחיפוש דירות.

גלפנבויים ואשתו חיפשו דירה להשכרה בהרצליה וחוו היתקלות חזיתית עם משבר הדיור, מה שהצית אצלו את הרעיון. "ראינו שיש הרבה אינפורמציה ומודעות אבל צריך לבזבז על זה לא מעט זמן", הוא מספר. "שנינו אנשים עובדים ואין לנו הרבה זמן להשקיע בחיפושים. שמעתי שיש את הבוט דורון ונתתי לו איזשהו ניסיון, אבל זה הרגיש קצת גימיקי. הוא נחמד, מדבר איתך כמו בנאדם, אבל ניסיתי לחפש בתל אביב סתם כדי לראות מה קורה וקיבלתי אולי 5 מודעות בחודשיים. בנוסף, הוא בכלל לא פעיל בהרצליה, ופועל רק בפייסבוק, שם יש לו גישה לפרטים האישיים של המשתמשים. אני פריק של פרטיות וזה מפחיד אותי, אז אמרתי – אולי אפשר לעשות משהו קצת אחרת".

גלפנבויים הקים במהירות את הבוט IL Rents Bot אשר סורק את האתרים יד2, קומו, WinWin, OnMap, ומדלן, ושולח למשתמשים מודעות רלוונטיות בתוך פלטפורמת טלגרם המוצפנת, על פי קריטריונים שהגדירו מראש.
עד מהרה חברים סקרנים ביקשו להצטרף, וכרגע קיימים כחמישים משתמשים פעילים אשר מקבלים מהבוט הודעות באופן שוטף. בעתיד הוא מקווה להוסיף אופציה לפרסום דירות, להרחיב את תחומי השיפוט של האלגוריתם לאזורים נוספים בארץ, ולהוסיף תמיכה באנגלית ורוסית. בנוסף, הוא מתכנן ללמד את הבוט לסרוק גם מודעות שמתפרסמות בפייסבוק, בדומה לבוט של דורון, אך כרגע עוד מתמודד עם בעיות משפטיות וטכנולוגיות בנושא.

אולם בניגוד לדורון, גלפנבויים לא בונה על להרוויח מהיוזמה כרגע. "אני לא רוצה לקחת דמי תיווך ולהקשות על התהליך של שכירת הדירה. תל אביב זה מקום מאוד כואב, אנשים מחפשים, מבזבזים המון זמן, כשיש דירה חדשה שעולה לאוויר צריך ישר ללכת ולסגור ולפעמים לקנות את כל הרהיטים רק כדי לזכות בדירה. בכלל, מודעות מתיווך לא עוברות את הסינון של הבוט, וגם לא דירות במחירים הזויים, אנשים שזה מה שהם מחפשים יכולים לעבוד עם מתווך".

גלפנבויים עצמו נמצא בימים אלה בתהליך של חתימה על דירה שמצא עבורו הבוט. הוא מקווה לעזור לשוכרים אומללים נוספים, ואומר שהוא פתוח לכל הצעה שתעזור לו לשפר את החוויה.

למעבר לבוט