בורגר תל אביבי ברשימת 10 ההמבורגרים הטבעוניים הטובים בעולם

הקציצה של גודנס דורגה במקום השביעי בעשירייה הנבחרת של אפליקציית הטבעונות המובילה Haapy Cow. במקום הראשון Meta Burger בקולורדו

גם קרינבורים מושבעים יהנו. גודנס המבורגר (צילום: יהונתן בן חיים)
גם קרינבורים מושבעים יהנו. גודנס המבורגר (צילום: יהונתן בן חיים)

אחרי ההכרזה על תל אביב כבירת הטבעונות העולמית יש לנו נציג גם ברשימת ההמבורגרים הטבעונים הטובים בעולם. המגזין האינטרנטי Happy Cow מיקם את ההמבורגר של גודנס במקום שביעי ברשימת ההמבורגרים הטבעוניים הטובים בעולם. ב־Haapy Cow נימקו את הבחירה בכך שהדיינר הטבעוני ידוע בביקורות נלהבות שהוא מקבל בזכות ההמבורגר ובזכות האוכל המנחם באופן כללי. "גודנס היתה גולת הכותרת בביקור שלי בתל אביב! הכל היה טעים והשרות מדהים ואדיב", מצטט האתר את אחת הביקורות.

אמרו את זה קודם לפניהם: הבורגר של גודנס ברשימת המומלצים של טיים אאוט 

הרשימה מתמקדת בהמבורגרים כאוכל שטבעונים הכי מתגעגעים אליו, ובאה להראות שבעצם אין לכך סיבה כי המנות שנבחרו הן הכל חוץ מאשר אוכל בריא. "סצנת ההמבורגרים הטבעונית נוסקת ומביאה איתה הכול, מ'עוף' מטוגן ועד דאבל צ'יז ובייקון. אלו מנות עסיסיות ומנחמות במלוא מובן המילה". ההמבורגר בגודנס עשוי מקונפי שום ובצל על בסיס סויה ופטריות פורטובלו. לצדו נבחרו המבורגרים מממסעדות טבעוניות בארה"ב, מדריד, דבלין, אוסטרליה, ברלין ולונדון. ההמבורגר המנצח, למקרה שתהיתם, נמצא ב־Meta Burger בדנבר, קולורדו.

בחברה טובה: הבורגר של גודנס בעשירייה הראשונה (צילום: יהונתן בן חיים)
בחברה טובה: הבורגר של גודנס בעשירייה הראשונה (צילום: יהונתן בן חיים)

ללא טבעונים שבינינו נסביר כי Happy Cow היא האפליקציה המוכרת והמשמעותית ביותר לאוכל טבעוני בעולם, עם 176 אלף עוקבים באינסטגרם. "הפי קאו אולי לא מאד מוכרת בציבור הכללי אבל אין טבעוני שנוסע לחו"ל שלא מכיר את האפליקציה ומשתמש בה", אומרת גורו הטבעונות אורי שביט. "מכיוון שיש להם נציגים ברחבי העולם והם מאד מרושתים בכל מה שקורה, יש משמעות לכך שההמבורגר של גודנס נבחר מבין מיליוני המבורגרים. חוץ מזה זאת בהחלט הזדמנות לספר על האפליקציה כי הרבה אנשים מחפשים אוכל טבעוני וחנויות טבע בחו"ל, לא רק טבעונים, אז שיידעו שהיא קיימת".

גודנס נפתחה בשנת 2017 במטרה לתת מענה טבעוני לאוכל רחוב מושחת. הבעלים אילאיל יהב הביאה לתל אביב את בשורת השווארמה הטבעונית ורכשה לאחרונה את מסעדת באנה. "אני מתרגשת בקטע אחר. בהתחלה לא האמנתי אז עשיתי רפרש לבדוק שזאת לא טעות", היא אומרת. "בתוך כל העבודה היומיומית השוחקת – ותחום המסעדנות כידוע שוחק מאד – כיף לעצור מדי פעם ולדעת שעשינו משהו טוב. אנחנו עובדים קשה מאד כדי לייצר המבורגר איכותי וטרי כי המבורגר זה לא רק קציצה אלא חוויה שלמה. מדהים שגם בחוץ הצלחנו לייצר את ההכרה הזאת".
גודנס