תבוסה לימין הקיצוני: בוטלה התוכנית להגדלת ישיבת מעלה אליהו

הבניין שלא יקום ברחוב קליי. ישיבת מעלה אליהו (הדמייה: עיריית ת"א-יפו)
הבניין שלא יקום ברחוב קליי. ישיבת מעלה אליהו (הדמייה: עיריית ת"א-יפו)

מאבק התושבים הנחוש נגד העברת ישיבת מעלה אליהו לרחוב קליי בצפון הישן רושם ניצחון חילוני מרשים - התוכנית להעברת הישיבה הקיצונית והגדלתה המסיבית בוטלה בוועדת התכנון העירונית לאחר התנגדויות של מיטל להבי וראובן לדיאנסקי: "הצלחנו לקלקל לחולדאי את הדיל שנרקם עם הישיבה החרד"לית"

ניצחון חילוני: ועדת התכנון העירונית של עיריית תל אביב-יפו ביטלה אמש את אישור תוכנית הבניין ברחוב קליי, אליו הייתה אמורה לעבור ישיבת מעלה אליהו הממוקמת בצפון הישן של תל אביב. כזכור, העירייה התכוונה להעביר לרשות הישיבה את בניין בית הכנסת הקטן ברחוב ולאפשר הגדלה מאסיבית שלו למבנה בן שבע קומות ויותר מ-3,000 מ"ר שישרת מאות מבני הישיבה החרד"לית ויאפשר את הגדלת הקהילה שלה בתל אביב עד כדי הכפלתה ויותר. העברת הישיבה מהמבנה המשרת אותה כיום ברחוב הנרייטה סולד נדחתה בשנתיים לפחות, בעירייה החלו לחפש חלופות, אך ראשי הישיבה הודיעו כי לא יקבלו כל חלופה שאינה במרכז העיר.

ישיבת מעלה אליהו בתל אביב (צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב של הישיבה)
ישיבת מעלה אליהו בתל אביב (צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב של הישיבה)

>> צפו: "להט"ביסטן במדינת ישראל" בחסות עיריית ת"א-יפו
>> מדוע תומכת עיריית תל אביב-יפו בישיבה אנטי-להט"בית?

ההחלטה מגיעה לאחר מאבק תושבים עיקש שכלל קמפיין מימון המונים מוצלח ומספר הפגנות נגד הישיבה, שהיא למעשה התנחלות אמונית בלב העיר ששמה לה למטרה לשנות את אופייה של תל אביב. עיקר הזעקה יצא נגד קיצוניותה של הישיבה, הנחשבת מקורבת לפלג החשוך של הרב טאו ומפלגת נעם – שאירחה רבנים מרצים שהטיפו לתלמידים נגד אורח החיים התל אביבי והלהט"בי באופן הגובל בהסתה, כפי שכבר דווח כאן בטיים אאוט בעבר. סגניו של ראש העיר, מיטל להבי, חן אריאלי וראובן לדיאנסקי (שפוטר מאז על ידי חולדאי לאחר שהכריז על ריצה לראשות העיר), הודיעו בסוף מרץ כי יתנגדו לאישור התוכנית וחגגו אתמול את ההחלטה.

לא לישיבה משיחית בשכונה ליברלית. סגני רה"ע לדיאנסקי ולהבי בהפגנת התושבים
לא לישיבה משיחית בשכונה ליברלית. סגני רה"ע לדיאנסקי ולהבי בהפגנת התושבים

"רק בזכות המאבק הציבורי הנחוש של התושבים ובזכות המאבק הפוליטי והתכנוני שהובלתי נגד החלטת ועדת התכנון העירונית להקים את ישיבת מעלה אליהו באיזור כיכר המדינה, הצלחנו לקלקל לחולדאי את הדיל שנרקם עם הישיבה החרד"לית מבלי שהתושבים שותפו או ידעו על הנושא", אמר לדיאנסקי, "מדובר בשכונה בעלת ציביון חילוני שאיננה מעוניינת ו/או צריכה לקלוט מוסד תורני בסדר גודל כל כך גדול. זהו מאבק ערכי והוא מהווה נקודת ציון בשמירה על תל אביב חילונית". סגנית ראש העיר להבי הוסיפה כי "חשוב להדגיש, האיום על השכונה לא הוסר, ואמשיך לגלות עירנות כדי למנוע פגיעה בצביון החיים הליברלי של תושבי השכונה. ממשיכים במאבק".

ממטה המאבק במשיחיים, שהוקם כדי להיאבק נגד הגרעינים התורניים של הימין החרד"לי שנשלחו להתנחל בשכונות חילוניות בכל רחבי הארץ, הכריזו בתגובה לדרישת הישיבה לקבל מבנה חלופי במרכז תל אביב ואמרו ש"מקומגם לא במרכז העיר, לא בפרברים ולא בשום מקום. נעיף את כל המאחזים המשיחיים שבאו לעשות לנו המרה – מתל אביב ומכל מקום. גמרנו להיות החמורים שלכם". נמשיך לעקוב.