לראשונה בעיר: מסיבה מונגשת ללהטב"ק עם מוגבלויות

ליין הביסי התגייס לאחת היוזמות המעולות ששמענו עליהן באחרונה: אירוע מונגש ללהטב"ק אוטיסטים ועם מוגבלויות שמאפשר להם תנאים ראויים. יאללה מסיבה!

הגג שבו תיערך המסיבה. צילום: יח"צ פנתרה
הגג שבו תיערך המסיבה. צילום: יח"צ פנתרה
27 במאי 2021

מסיבות הן לגמרי שגרה תל אביבית, אבל מסיבה כזו עוד לא היתה לנו: הביסי, אחד הליינים הוותיקים בעיר שרץ כבר חמש שנים, הולכים להפוך את מסיבת הצהריים החודשית שלהם למונגשת לקהילה האוטיסטית וזה קורה החל משישי הקרוב.

מייסדות הליין רעות נגר, נעמי סרוסי ולי אלחסיד, מספרות לנו כי "כבר לפני שנתיים פנתה חברה ושיתפה שאחותה האוטיסטית יצאה מהארון כנון-בינארית ושהיא מרגישה שהיא נופלת בין הכיסאות. בקבוצת האוטיסטים היא מרגישה להט"בית ולקבוצות גאות היא בכלל לא שוקלת להגיע. פנינו לבית איזי שפירא, לעמותת אבני דרך ולמחזיק תיק הקהילה והמרכז הגאה בעיר, איתי פנקס, ויזמנו מפגש שאליו הגיעו כ-50 להטב״ק עם מוגבלויות".

הן מוסיפות כי "בכנס עלה הצורך המאוד ברור בהנגשת חיי הלילה גם ללהטב״ק אוטיסטים ולהטב״ק עם מוגבלויות ומהמפגש צמחה גם קבוצת 'על שני הרצפים' במרכז הגאה בהובלת איתמר אבין, אתו שיתפנו פעולה על מנת להבין לעומק את הצרכים ולהנגיש את הליין". 

בנוסף לנגישות הפיזית ולמרחב הבטוח, ההנגשה של הביסי תכלול גם חשיבה רבה על התאורה, ואזור Chill עם חדר הירגעות בו המוזיקה נמוכה משמעותית ואפשר לשבת בשקט, לנוח ולצבור כוחות מהריקודים, מהשתייה ומהדיבורים. האזור אמור להעניק מענה להצפה החושית שאנשים על הרצף האוטיסטי סובלים ממנה ומונעת מהן יציאה למסיבות.

ליין מסיבות הפופ של הביסי, 28/05, בחלל הפנתרה (הארבעה 19 תל אביב), החל מהשעה 13:00. לפרטים נוספים