פעם שלישית מולא: הסיבוב הנוכחי של L28 הוא הטוב ביותר עד כה

l28 (צילום: אנטולי מיכאלו)
l28 (צילום: אנטולי מיכאלו)

כוכבת הריאליטי נאיפה מולא מצליחה לספק, חוץ מסיפור טוב, גם אוכל טעים בטירוף ולפרקים אפילו מסעיר

30 בדצמבר 2019

על הנייר L28 היא בכלל לא מסעדה, היא פורמט ריאליטי. קבוצת מסעדנות מוכרת (האחים ירזין) פותחת מסעדה באחד החללים היפים בארץ ונותנת אותו, לשישה חודשים בכל פעם, לשף צעיר ומבטיח אחר. פספסתם את שתי העונות הראשונות? לא חשוב. הנה מתחילה עונה חדשה, והפעם בכיכובה של בוגרת ריאליטי!

כל ריאליטי צריך גיבורים עם סיפור. אל דאגה. לנאיפה מולא, כוכבת העונה הנוכחית, יש סיפור ששווה גמר. רואת חשבון דרוזית מירכא, עם עבודה בבנק, שיום אחד החליטה שהיא רוצה ללמוד להכין פסטה אצל חיים כהן, אצלו היא הייתה לקוחה קבועה. באה לשבוע, נשארה ארבע שנים במטבח של יפו תל אביב, ועכשיו היא מקבלת את ההזדמנות הגדולה של חייה. סיפור של אישה שבאה מחברה מסורתית ומצליחה לשלב קריירה עם הורות.

קאט. מוזיקה מרגשת ברקע.

אחרי הפרסומות נראה איך היה האוכל ומה חשבו המבקרים.

נאיפה מולא (צילום: אנטולי מיכאלו)
נאיפה מולא (צילום: אנטולי מיכאלו)

למנות ראשונות הזמנו סלט פאטוש ועלי גפן ממולאים. הפאטוש היה בדיוק מה שאתם רוצים שהסלט שלכם יהיה: מתובל היטב, עם גבינה שהוסיפה לו נגיעות של אופי ועם פיסות פיתה קראנץ נהדרות מלמעלה שנתנו מרקם שונה ומעניין. עלי הגפן, שמולאו באורז ועשבים, היו קטנים מהגרסה המקובלת וזה עבד לטובתם. בשילוב גבינת המאירי מלמעלה זו הייתה מנה נהדרת.

עברנו לאגף המטוגנים והתחלנו עם סיגרים מסחאן. בצק דקיק ממולא בעוף מתובל שעבר בישול ארוך ומוגש עם יוגורט סומק. התיאור לא מתקרב בכלל להסביר היא מוצלחת, עדינה וקראנצ'ית. הפטאייר זעתר, שטוגן בדיוק לנקודת הקריספיות והוגש עם עלי זעתר ושלושה כדורי גבינה מתובלים, היה מוצלח באותה המידה.

הקובנייה עוררה סימני שאלה אצל הסועדים שאינם חובבים בשר נא, אך אלו התפוגגו מהר מאוד. הבשר (שעבר טחינה כפולה ותובל בעדינות באריסה) היה מצוין, ותבשיל בשר וצנוברים שהוגשו מעל הבשר הנא היו הדובדבן שעל הקצפת.

נאיפה מולא רוצה להכיר לתל אביבים את המטבח הדרוזי 

המנה הבאה הייתה מנסף מפורק. אוסובוקו טלה, מתפרק מהעצם, שלצדו אורז מתובל בבהרט, לבן, סלט עשבים ופיתה דרוזית דקה – כל מה שצריך כדי להרכיב לעצמכם את הביס המושלם. אף על פי ש"מפורק" הפך אצל חלק מהאנשים לכינוי גנאי, צריך להודות שיש משהו בומרי מאוד בגישה הזאת. מבחינתי, כל דבר בחיים שיכול להגיע מפורק ולתת אפשרות לבחור איך אתה רוצה אותו, תביא מפורק. נניח ערוץ ספורט מפורק שהיה מאפשר לך לוותר על פרשן. כאן הבשר היה עשוי באופן מושלם, והשילוב עם האורז והיוגורט בפיתה עבד נהדר.

ואז הגיע השישברק. אם עד עכשיו האוכל היה פשוט טעים, עכשיו הוא גם היה מסעיר. מולא לקחה את המנה אחת המנות הכי מסורתיות של המטבח הערבי הדרוזי והפכה אותה למנת גורמה מופלאה. כיסוני בצק במילוי דג ים, ששחו ברוטב בויבאז עם יוגורט עזים וקלמרי מטוגן. מנה שהיא כולה תענוג מושחת.

כשהגיעו הקינוחים כבר היינו קצת מעורפלים. אכלנו ליאלי ביירות שהיה מתוק בדיוק במידה, עוגת בסבוסה נהדרת, אפויה עד השחמה, עם גלידת מלבי קצת מוזרה מלמעלה, פרפה חלווה קצת לא ברור ופלטת פטיפורים שהייתה לא אחידה ברמתה.

אבל גם כאן הייתה מנה אחת שהייתה רמה אחת מעל כולן. במקרה הזה פנקוטה לאבנה, שהוגשה עם קראמבל, צנוברים מסוכרים וריבת ענבים. מנה חכמה, מעניינת וכזאת שאי אפשר להפסיק לאכול.

בסוף הערב הבנו שL28 היא הדבר הכי רחוק מריאליטי שיכול להיות. ריאליטי – בניגוד למה שאפשר להבין מהשם שלו – לא עוסק באמת במציאות, הוא ממציא עולם עם חוקים דמיוניים ודורש מהמשתתפים להשתנות, להתאים את עצמם לחלוטין לז'אנר. נאיפה מולא לא מנסה להתאים את עצמה – לא לתל אביב ולא לחלל הגדול. במקום זה היא מביאה משהו שמרגיש מאוד שלה – אוכל דרוזי, חלקו בסיסי, חלקו מתוחכם קצת יותר, אבל בעיקר טעים מאוד מאוד טעים, עם תמחור שבימים אלה הוא לא פחות ממדהים (ארוחה מלאה לזוג, בלי יין בפחות מ־400 ש"ח – אנחנו היינו ארבעה). אם היא תמשיך ככה די ברור שהרייטינג (וזמן ההמתנה לשולחן – אנחנו חיכינו שלושה שבועות) ילך ויגדל. אפשר אפילו להתחיל לדבר על עונה שנייה.

כוכבים: 5/4

חשבון בבקשה:

סלט פטוש – 42 ש"ח

עלי גפן ממולאים – 38 ש"ח

פטאייר זעתר – 24 ש"ח

סיגרים מסחאן – 44 ש"ח

שישברק דגים – 72 ש"ח

קובנייה – 52 ש"ח

מסנף – 138 ש"ח

ליאלי ביירות – 42 ש"ח

בסבוסה – 42 ש"ח

פרפה חלבה 40 ש"ח

פלטת פטיפורים – 46 ש"ח

סה"כ: 580 ש"ח

L28 – כל הפרטים
להזמנת שולחן בL28