במקום הרשויות: פתרון פרטי למניעת רכיבת קורקנטים על מדרכות

קורקינטים של חברת בירד. צילום: יח"צ
קורקינטים של חברת בירד. צילום: יח"צ

בזמן שהעירייה, הממשלה והמשטרה נמנעות מפתרונות אפקטיביים ומפקירות את הולכי הרגל מפני הכלים החשמליים - חברת בירד משיקה טכנולוגיה חדשה שתסייע. זה אמנם פתרון חלקי וקטן, אבל גם זה משהו במצב הדברים הנוכחי

17 באוקטובר 2021

אפשר לומר די בביטחון שהרשויות הרשמיות: המשטרה, העירייה ומשרד התחבורה מפקירות ומפקירים את הולכי הרגל מפני פגיעה של קורקינטים ואופניים חשמליים. לא הרבה נעשה, וגם כשישנה כוונה זה לרוב איטי ומסורבל או לא באמת אפקטיבי. מזל קטן שלנו שלפחות חלק מהחברות המסחריות המפעילות את השירותים מבינות שיש בעיה – ומנסות לפתור אותה (וכן, כמובן שהלחץ מופעל גם כלפיהן).

כך המקרה עם חברת בירד, אחת המפעילות הגדולות של קורקינטים שיתופיים בעיר, שמשיקה בימים אלה טכנולוגיה חדשה שתמנע רכיבה על מדרכות ושבילי הליכה.

באמצעות טכנולוגיית יחידת ניווט R9F-ZED (לא המצאנו, נשבעים) המסוגלת למפות מדרכות בדיוק של סנטימטרים, ומערכת החיישנים שכבר מותקנת בכלים – ניתן לאתר רכיבה על מדרכות ושבילי הליכה ביעילות גבוהה וכך להביא לעצירת הכלי, ולאפשר לרוכב להוליך אותו חזרה לנתיב תחבורה או שביל אופניים.

קורקינטים של חברת בירד. צילום: יח"צ
קורקינטים של חברת בירד. צילום: יח"צ

שאלה מעניינת שעולה ברשתות ובכלל היא האם רוכבים תמימים שיבקשו לרכוב באחד הנתיבים המוגבהים – למשל בשדרות רוטשילד – ייעצרו? כך או אחרת משמח לדעת שמושקעת חשיבה בנושא, אם לא על ידי הרשויות – לפחות מכיוונה של אחת החברות המסחריות.