נמאס כבר לכתוב את זה: לאף אחד לא אכפת מהולכי הרגל בעיר

קורקינטים בעיר. צילום: shutterstock
קורקינטים בעיר. צילום: shutterstock

האם מישהו הופתע כשדווח השבוע שהמשטרה צמצמה את האכיפה על הקורקינטים והאופניים החשמליים? כן, ככה חשבנו. למען האמת אין צורך בדיווח - מספיקה הליכה קצרה בעיר. העיקר שלמחרת הציבו שוטרים ברוטשילד. מה שנקרא, זלזול באינטליגנציה

13 באוקטובר 2021

משטרת ישראל והעירייה שמות קצוץ על האפשרות שתפגעו מקורקינטים או אופניים חשמליים. אי אפשר להימנע מהמסקנה הזו בתום שבוע שבו דווחנו שהמשטרה מצמצמת במתכוון את האכיפה על הכלים החשמליים. האמת? גם בלי הדיווח ידענו את זה. מספיק ללכת ברחבי העיר לשעה. יודעים מה? לחצי שעה. אפילו פחות.

הולכי הרגל של העיר הזו הופקרו לחלוטין. חייבים להיות ממש בוטים במילותינו. להעביר את המסר היטב מה שנקרא. זה לא אנחנו, זה באמת הם: הטורים האלה מתחילים לחזור על עצמם כשרק התאריך משתנה. טוב, ואולי מידת החריפות. התחושה היא שאנחנו תקליט שחוק שחוזר על עצמו כשינוי בשטח אין.

חשבנו שאולי יקרה משהו לאחר שיהיו נפגעים. שזה יזעזע באמת. ההיגיון אומר שמפסיקים לצחוק ברגע שמישהו נפגע. אבל הנה, היו נפגעים. ברבים. לא אחד ולא שניים. ונראה שגם זה לא באמת משפיע על מי שזה צריך להשפיע. הולכי הרגל נפגעים, אגב לא רק הם – והשיירה עוברת.

שדרה יפה בלי שוטרים. צילום: shutterstock
שדרה יפה בלי שוטרים. צילום: shutterstock

לא היה רגע שסימן את הזלזול המוחלט והציני של משטרת ישראל בגודל האירוע כמו התמונות של השוטרים שהוצבו השבוע בשדרות רוטשילד. זה קרה כמובן יום לאחר הפרסומים הלא מחמיאים לפיהם שוטרים קיבלו הנחייה לא לאכוף עבירות של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים כדי "לעמוד במכסות".

שלא תטעו: זו לא הכאה על חטא. זו גם לא הפקת לקחים או רצון לכפר על עוונות. הרי המשטרה עצמה הכחישה לחלוטין את הדיווח ההוא בערוץ 12. "מה? מה פתאום?" כאילו אמרו, בדגש על הכאילו: "אנחנו שם כל הזמן". עלק שם כל הזמן. בקושי רואים אותם. האכיפה כלל לא מורגשת. אין ברירה אלא להגיע למסקנה שהתמונה הזו אומרת דבר אחד בלבד: "לא אכפת לנו מהבטיחות שלכם, אכפת לנו מכך שנצא בסדר בתקשורת". היא אומרת יותר מזה: "לכו חפשו".

וזה לא שיש לנו ציפיות מיוחדות מהעירייה. אמנם כוחה מצומצם ביחס לזה של המשטרה, אבל גם את המעט שהיא יכולה לעשות – לא נראה שהיא עושה. רגולציה? מסלולים? משהו? הכל מתנהל בעצלתיים אם בכלל. העיקר שמבטיחים שוב ושוב שהם מתייחסים לזה במלוא כובד הראש. האם זה עוזר? לא, לא ממש. באמת תודה על ההתייחסות.

רק הבוקר התבשרתי על תאונה. עוד אחת. במעגל רחוק יחסית ובכל זאת – עניין שנוגע לאנשים שאני מכיר. "מה תל אביבי בעינך", נכתב באחת הרשתות החברתיות על תאונות כאלו, "עד מתי אימת החשמליים על המדרכה?". ובכן, כרגע נראה שלעוד הרבה זמן, או בקיצור: אין מה לראות פה. באמת. תמשיכו ללכת. מקווים שלא תתקלו במשהו בדרך.