כאן לומדים: תאגיד השידור הציבורי משיק בית ספר לתקשורת

כאן בניין. כן, זה לא יפסיק להצחיק אותנו. בנייני התאגיד. צילום: יח"צ התאגיד
כאן בניין. כן, זה לא יפסיק להצחיק אותנו. בנייני התאגיד. צילום: יח"צ התאגיד

על רקע איומי הממשלה לחסלם, תאגיד השידור הישראלי פותח לראשונה בית ספר לתקשורת שצפוי להכשיר עיתונאים, מפיקים ואנשי דיגיטל, טלוויזיה ורדיו בכל המקצועות - ובדגש על שילוב מגזרים שנמצאים בתת-ייצוג בתקשורת המקומית

14 בפברואר 2023

שלמה קרעי יכול להמשיך לאיים, אבל בתאגיד השידור הציבורי כאן מגיבים באהבה: היום הכריזו מטעם התאגיד על הקמת בית ספר לתקשורת, שצפוי להכשיר למגוון מקצועות בתחומי התקשורת השונים – ביניהם עיתונאים, אנשי דיגיטל, מפיקים, מקצועות לרדיו ולטלוויזיה – בעיקר ממגזרים שלא זכו לייצוג הולם בתקשורת הישראלית. הקורס ישען על מגוון העיתונאים ואנשי המקצוע של תאגיד כאן, והשתתפות בו אף תקנה יתרון בקבלה לעבודה במקצועות העיתונאים של תאגיד השידור.

המהלך, יוזמה של מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז, תושק בקרוב במחזור לימודים מצומצם שיהווה פיילוט, לקראת הרחבה אפשרית שת התוכנית. בימים אלו מגבשים מטעם התאגיד את תוכנית הלימודים, וברגע שיהיה רלוונטי, יופץ קול קורא בו תוכלו להירשם. מי יודע, אולי זה יהיה הצעד הראשון להפיכתכם לשאול אמסטרדמסקי. כלומר, לשאול אמסטרדמסקי האתיופי, כי בכל זאת – כל המטרה היא ייצוג מגזרים רחב ממה שהתרגלנו.

בראש בית הספר הטרי יעמוד עומר בן רובי, איש רדיו וטלוויזיה שבעבר הוביל גם את קורסי הכתבים של גלי צה"ל. "השידור הציבורי הוא המקום החשוב ביותר והמתאים ביותר להכשרה מעשית של דור העתיד בתקשורת – בזכות היותו משוחרר מאינטרסים של בעלי ההון והשוק הפרטי", אמר בן רובי עם ההכרזה. "שכרנו יהיה בהגדלת המגוון האנושי שמרכיב את מפת התקשורת הישראלית בכלל והשידור הציבורי בפרט. כמי שהיה בצוות ההקמה של תאגיד השידור הישראלי – עבורי זו סגירת מעגל".