בנות כת הסייטן מזמינות ממטבחה של הילה וידבסקי

בנות כת הסייטן מזמינות מביתה של הילה וידבסקי ומעמידות את המשלוח במבחני הסויה והטופו. הן אפילו בודקות מה יש לקרניבורים חסרי לב לחפש אצלה

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

מקומה של האישה אינו במטבח, אם להתייחס לצמחונית ולטבעונית. לא רק כי השתיים פמיניסטיות, אלא בעיקר כי המטבח לא עושה עמן חסד, והן לא מוסיפות לו כבוד. סדנאות בישול השתיים כבר ניסו, אך הבינו שכשתוצרי ידיהן נראים כמו פרסומת גרועה לבונזו, מוטב שאת האוכל הביתי שלהן יקנו מבית אחר. למשל מביתה של הילה וידבסקי, נטורופתית ותזונאית, בעלת המותג "לבריאות", המספקת ארוחות בריאות ושוות שמגיעות עד פתח הבית.

"הו!" צעקה הצמחונית עת פתחה את הקופסאות הגדושות במאכלים נוטפי בריאות. נכון, קשה לה להיפרד מטעמי הטיגון, המייצבים וצבעי המאכל (היידה ג'לי בלי!), אך פשטידת הבורגול והדלעת (32 ש"ח) הייתה מלבבת כל כך, שמי צריכה לחטוף אולקוס מחומרים מזיקים? לצדה טרפה החזרזירה גם קציצות מש מונבטות ובטטה (32 ש"ח), קציצות קינואה ועדשים מונבטות (23 ש"ח) ופשטידת כוסמת נפלאה (30 ש"ח).

"לא אגיע אלייך היום, חמודה שלי, אני חשה קצת ישנונית", שיקרה הטבעונית לחברתה, שכן הקוסקוס המלא נקש על דלתה וריפד את קיבתה באופן  שבו באמת חבל לצאת למרחב הציבורי ולהרוס את החווייה (30 ש"ח). כמה נחמד לדעת שהתפריט של לבריאות מתעדכן פעמיים בשבוע, בהתאם לחומרי הגלם הזמינים, והסועד העצל שאיננו בעניין של גלישה במרשתת יכול לבחור מהתפריט שאותו הוא מקבל ישירות למייל. אחרי הכל, אנשים עסוקים אנחנו, ואין לנו באמת זמן לדאוג לדבר זניח כל כך כמו אוכל בריא. הרי לא מדובר במשהו שיאפשר לנו להמשיך לשרוד את החיים האלה. לבריאות!

מבחן הסויה: אין פה צורך כזה. מה, גם קפה אתם מזמינים עד פתח הבית? בושו לכם.

מה עושים הקרניבורים: בשירות מוצעת גם מנת חלבון כמו סלומון. אז הנה, קיבלתם דג בלי המשאלות. תיחנקו.

חכמת הטופו: על כל קופסת פלסטיק שלא נזרקת לפח יש אם פולניה שלבה נח.

לבריאות, מינימום הזמנה של 120 ש"ח (למעט המשלוח הראשון), ניתן להזמין גם במייל hilavidavsky@gmail.com או בטלפון 6164466־052